Forfatter Emne: Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?  (Læst 6033 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Daniel Laima

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Dato: Februar 17, 2013, 02:02:11 pm »
Som emnet siger. Jeg har allerede et par bolt ons potter på, men hvordan får jeg fat i nye forrør? Er der nogen, som har erfaring med dette? Jeg vil ikke smide pengene efter et nyt komplet udstødningssæt fra eks. akrapovich, det koster jo kassen..  :shock:
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Svar #1 Dato: Februar 17, 2013, 02:08:02 pm »
Hvis du skal have 2i1 laver Sajmon et fedt sæt i rustfri, han vil sikkert også lave et mere hvis du spørger pænt. Ellers ved jeg ikke lige hvad det er du mangler.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Svar #2 Dato: Februar 17, 2013, 05:40:29 pm »
Jeg har lavet både 2i1 og 2i2, så det bestemmer du selv.

2i1 tager jeg 2500 for.
2i2 omkring 3000.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Svar #3 Dato: Februar 17, 2013, 07:51:20 pm »
Jeg har lavet både 2i1 og 2i2, så det bestemmer du selv.

2i1 tager jeg 2500 for.
2i2 omkring 3000.

I forhold til standard, hvad sker der så ved 2i2??
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Svar #4 Dato: Februar 17, 2013, 09:33:11 pm »
Det er til folk som f.eks Jannik, der er ellevild med 2 potter og ikke vil gå på kompromis med det lokke SV'eren har.

Med hensyn til effekt, vil det ca give det samme som en 2i1 - ca 4-6hk mere i mellemområdet end med standard forrørene, og mere træk længere ude i omdrejningsregistret.
Den jeg har smidt på min gadecykel og derfor sælges sammen med den, gav 3-6hk fordelt over hele registret.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Svar #5 Dato: Februar 17, 2013, 09:38:32 pm »
Det er til folk som f.eks Jannik, der er ellevild med 2 potter og ikke vil gå på kompromis med det lokke SV'eren har.

Med hensyn til effekt, vil det ca give det samme som en 2i1 - ca 4-6hk mere i mellemområdet end med standard forrørene, og mere træk længere ude i omdrejningsregistret.
Den jeg har smidt på min gadecykel og derfor sælges sammen med den, gav 3-6hk fordelt over hele registret.

Jeg er også ellevild med 2-potte-looket  :innocent: :rolleyes:

Men hvordan med lyden osv.? Jeg tænker fx på deltagelse i trackdays, vil det gøre det umuligt, selv med standardpotter eller hvordan? Er dimensionerne på rørene magen til standard, eller ændres de?

Kan huske dengang jeg havde en Brian-bil, med 2,5" rustfri udstd. fra banan og ud til 2 hjemmelavede 4" gennemstrømningspotter - Det lød virkelig godt!! :)
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Svar #6 Dato: Februar 17, 2013, 10:40:37 pm »
Smider man standard potterne på, er der ingen problemer med støj.

Den 2i1 jeg selv kører med på banegeden, har jeg en GSXR1000 K1 standard potte siddende på - den siger heller ik en skid.

Dimensionerne på rørene er 1mm større end standard, men de er uden alle de knæk og dumme kanter indeni, så lyden bliver en smule mere hvæsende da gassen kommer lidt mere "rent" ud af potterne.
« Senest Redigeret: Februar 17, 2013, 10:42:08 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Svar #7 Dato: Februar 17, 2013, 11:39:05 pm »
Smider man standard potterne på, er der ingen problemer med støj.

Den 2i1 jeg selv kører med på banegeden, har jeg en GSXR1000 K1 standard potte siddende på - den siger heller ik en skid.

Dimensionerne på rørene er 1mm større end standard, men de er uden alle de knæk og dumme kanter indeni, så lyden bliver en smule mere hvæsende da gassen kommer lidt mere "rent" ud af potterne.

Hvor lang tid før skal man sige til, hvis man er interesseret i en 2i2 system? Og skal den køres ind bagefter?
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Svar #8 Dato: Februar 18, 2013, 06:55:36 pm »
Den tager ca en weekend at lave, så jo før jo bedre.

Den SKAL ikke, men uanset hvad bør den køres ind, da man får en meget mere smidig motorgang af det - og optimal udnyttelse af kræfterne.

Piller jeg f.eks powercommanderen fra min cykel som den er nu, bliver den væsentligt sløvere af det, og mister en masse respons på gassen.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Svar #9 Dato: Februar 19, 2013, 12:41:24 am »
Den tager ca en weekend at lave, så jo før jo bedre.

Den SKAL ikke, men uanset hvad bør den køres ind, da man får en meget mere smidig motorgang af det - og optimal udnyttelse af kræfterne.

Piller jeg f.eks powercommanderen fra min cykel som den er nu, bliver den væsentligt sløvere af det, og mister en masse respons på gassen.
Det lyder rigtig godt. Har du en ide om hvad det koster at køre den ind?
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Svar #10 Dato: Februar 19, 2013, 09:25:16 pm »
Der skal du nok ringe rundt og spørge ad. Jeg husker noget om at Dyno Ove tog omkring 4000 per maskine da jeg fik kørt gadegeden og banegeden ind - og der var Powercommander på begge maskiner..
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Svar #11 Dato: Februar 19, 2013, 09:27:02 pm »
Der skal du nok ringe rundt og spørge ad. Jeg husker noget om at Dyno Ove tog omkring 4000 per maskine da jeg fik kørt gadegeden og banegeden ind - og der var Powercommander på begge maskiner..
Tak jeg prøver at ringe rundt :-)
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Daniel Laima

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
Sv: Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Svar #12 Dato: Februar 22, 2013, 11:30:29 pm »
Tak for de hurtige svar. Nu er min ikke kørt ind med PC endnu, det kommer hen ad foråret.

Til Sajmon:
Det lyder godt. Nu er du selv lidt inde på det, men min SV'er har kun åbne potter, dvs ingen PC eller piperX. Hvordan vil motorgangen være? Jeg regner nemlig med at PC først kommer på engang til sommer, så jeg vil altså nok højst sandsynligt køre med de forrør du laver et par måneder inden PC kommer på. Hvis det er helt ad helvedet til uden PC, så burde jeg måske vente til jeg kan få det hele lavet på samme tid.
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Custom forrør til SV1000S hvor/hvordan?
« Svar #13 Dato: Februar 23, 2013, 10:03:15 am »
Det vil fungere fint uden indkøring - det fungerer bare bedre med.  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!