Den er god nok at det er 108 på en S'er og 110 på en N'er. Angiveligt at svingarmen ikke helt lige lang på de 2.
Jeg gik fra 17/40/110 (original kæde) til 17/42/110 (DID 530VM X-ring). Hvad jeg ikke fatter er at mit baghjul kom længere bagud, selv med det større tandhjul bagpå (især når man påregner at den gamle kæde burde være strukket, kontra en helt ny). Jeg antager at DID leddene bare er lidt længere end standard, men jeg har ikke målt.
Ud fra formlen d=O/pi burde jeg kunne afkorte min til 108 led, og derved nærme mig den korteste mulige hjulbase-afstand. Det vil også rykke mit baghjul længere ind under huggeren, og mindske den mængde skidt jeg har tendens til at sprøjte op på mig selv når jeg kører i regn.
Jeg tror sagtens jeg kunne køre 17/45/110 på min nuværende kæde (der lige er udgået), men om du så kan på en anden tør jeg ikke sige.