Okaj, jeg skal så have mig en ny mobiltelefon, og overvejer kraftigt at anskaffe mig en tablet ved samme lejlighed.
Men hvad for noget hardware skal man nu vælge, og hvilket styresystem?
Jeg vil jo gerne være lidt fremsynet og gøre alting lidt lettere for mig selv. Derfor har derfor kraftigt overvejet at få en telefon & tablet, der taler sammen sprog som min hjemme pc (med windows 7).
Men betyder det i praksis så meget, at det er samme styresystem?
I øjeblikket har jeg en HTC wildfire, som jeg for det meste bruger til e-mail/kalender, facebook, linkedin, endomondo, navigation og som walkman og som radio.
Den ikke særligt god til ret meget andet end at spille musik på. Netsurf, navigation og facebook crasher konstant og er praktisk talt ubrugeligt, så det skal være MEGET bedre på en ny telefon.
Jeg forestiller mig, at jeg fremover i højere grad vil anvende telefonen som et mobilkontor (noter, flere mailkonti og kalendre), samt til surf/videosurf.
Derfor skal den være god til det.
Tilgengæld skal den tablet jeg overvejer mest bruges til spas og børnene, så den behøver ikke at være så god som minikontor.
Jeg har helt konkret tre forskellige telefoner (og 2 tablets) i tankerne:
Nokia Lumia 920:
Fordele:
Windows 8 phone
4G
Godt kamera
(der er en MS Surface tabelt på vej, som ville spille fint sammen med denne telefon)
Ulemper:
Ingen radio (jeg bruger dagligt min mobilradio i S-toget)
ingen udvidelse af hukommelsen (er 32 GB nok?)
Ikke muligt at få Dropbox på windows 8 phone(?)
Samsung Galaxy IIIS
Fordele:
pris
Processor styrke
Apps marked
Radio
Hukommelsen kan udvides
Ulemper:
kun 16 GB
'samspil' med hjemme PC
(Adroid tablets matcher ikke rigtig iPad /MS surface i kvalitet og ydeevne.)
iPhone 5
Fordele:
4G
Radio
(Godt match til en iPad)
Ulemper:
Restriktiv apps politik (redtube?)
Pris
Holdbarhed
'samspil' med hjemme pc
Så er der nogen der har erfaring med de enkelte modeller, eller har gjort jer nogle af de samme overvejelser?
Erfaring med 4G dækning i KBH. nordsjælland?
Kan man mon høre radio via nettet på en mobil i S-toget?
gode råd modtages