Forfatter Emne: Projekt: Pulverlakering af stel mm. (billeder)  (Læst 7375 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Husum

• Roadracer
Projekt: Pulverlakering af stel mm. (billeder)
« Dato: Januar 24, 2013, 03:24:50 pm »
Til dem der ikke har fulgt med, så har jeg splittet cyklen helt ad, for bl.a. at få pulverlakeret stel og fælge, samt ordne en masse andet.

Jeg fik lovet at smide nogle billeder op undervejs.

Her er hvad jeg er nået til nu.

jeg har fået stel mm. der skulle pulverlakeres tilbage fra maleren. Derudover nåede jeg forbi dækmanden i går, og fik sat pilot road 3 på hjulene. Jeg er hamrende tilfreds med lakeringen - det ser super ud!

Beklager billedekval. det er taget med en iPhone 3

Nu hopper jeg i garagen for at sætte stellet sammen igen - så regner jeg med at få motoren monteret i morgen.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
Sv: Projekt: Pulverlakering af stel mm. (billeder)
« Svar #1 Dato: Januar 24, 2013, 03:51:03 pm »
Black mamba der ser godt ud!!! :D længe leve den der har opfundet pulverlakering! ;) Er selv ret glad for mine sorte pulverlakerede fodhvilere  :thumbsup:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
« Svar #2 Dato: Januar 25, 2013, 05:24:30 pm »
Sort holder bare ALTID  :respekt:

Husk at tage lidt billeder undervejs.. :D
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Husum

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Februar 10, 2013, 12:52:44 am »
Jeg blev desværre noget forsinket, da mit semester startede før end jeg havde regnet med.

Derfor måtte jeg vente til i dag med at komme i garagen igen.

Med lidt hjælp fra et par venner fik jeg bl.a. samlet stel og forgaffel og fik motoren genmonteret i førstnævnte (lækkert at være 3 når man kun har donkraft til rådighed). Har også fået el og en masse småting på plads. Det gik overraskende let.

I morgen står den på montering af en masse småting, samt udluftning af kobling og bremser mm.

Det ser ud til at jeg bliver helt færdig til sæsonstart :mrgreen:

Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Projekt: Pulverlakering af stel mm. (billeder)
« Svar #4 Dato: Februar 10, 2013, 08:08:42 am »
Billederne er utrolig små på tapatalk?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Husum

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Februar 10, 2013, 11:59:35 am »
Billederne er utrolig små på tapatalk?

Også her. Vis dem i en browser, så virker det

Blå

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: Februar 11, 2013, 03:34:38 pm »
Det bliver spændende at se resultatet.
Forbliver cyklen blå oder?

//Blå

Husum

• Roadracer
« Svar #7 Dato: Februar 11, 2013, 04:14:49 pm »
Planen var i første omgang at det hele skulle males sort, men lige nu går jeg lige og tænker lidt. Alle kåbe-delene skal jo alligevel først på til sidst, så kan godt vente med at få det lavet. Hælder mellem at lave den forblive blå/sort (mest pga. økonomi - den trænger til en lakering), male det hele sort, eller gå efter en mørk grå.

Hvis der er nogen der er faldet over noget vildt fedt tager jeg gerne imod forslag :)

Blå

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: Februar 11, 2013, 05:48:03 pm »
Jeg har selv den koksgrå på sort stel, synes det ser super fedt ud og kunne være fantastisk til en N'er idet der ikke er nogen af dem.
Ellers kender jeg en som har haft komplet tank og skjolde til at ligge i sort, kan forhøre mig om han stadig har dem liggende?

Husum

• Roadracer
« Svar #9 Dato: Februar 11, 2013, 11:37:28 pm »
Det må du egentlig meget gerne Blå.

Ja, den mørke grå på sort ser slet ikke dårlig ud.

Blå

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: Februar 14, 2013, 06:37:40 am »
Så fik jeg fat i ham, men det passede først fredag næste uge.

Du har et M4 full system på, ikk? Hvor har du det fra?

//Blå

Husum

• Roadracer
« Svar #11 Dato: Februar 14, 2013, 11:01:54 am »
Så fik jeg fat i ham, men det passede først fredag næste uge.

Du har et M4 full system på, ikk? Hvor har du det fra?

//Blå
Det haster ikke :).

Jo. Det er hentet hjem fra USA. Svracingparts.com

Blå

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: Februar 14, 2013, 11:04:30 am »
Modtaget.

Og hvad med moms osv. når du fik det hjem? Og er du tilfreds med lyd effekt og kvalitet?

Husum

• Roadracer
« Svar #13 Dato: Februar 16, 2013, 12:43:01 pm »
Modtaget.

Og hvad med moms osv. når du fik det hjem? Og er du tilfreds med lyd effekt og kvalitet?
Det måtte jeg betale, men det regnede jeg også med.

Effekten skulle være sublim - det er i hvert fald hvad man hører på amr. fora. Modsat yoshimuras løsning går er også kun ét rør ud fra under MC'en  (altså samlingen af rørene ligge runder MC'en), hvilket jeg synes er marginalt kønnere.

Kvaliteten kan man ikke sætte en finger på, det er super lavet.

Jeg havde oprindeligt den gamle udgave af deres potte, og der var jeg meget tilfreds med lyden. Den skadede jeg desværre i et styrt, så nu har jeres deres titanium udgave på. dB-niveauet er klart det højeste jeg har hørt på en SV'er. Jeg synes den "skralder" lige rigeligt i lyden, ligesom den "puffer" når jeg slipper gassen hvis det giver mening. Det gjorde den gamle ikke, og er lidt træt af det.

Af den grund har jeg faktisk også kigget lidt efter en yoshimura slip-on potte som jeg kunne modde på i stedet. Jeg skal bare lige finde en med den rigtige diameter først, og overveje om det er besværet værd.

Opsummeret: Deres rør er off-the-hook, men potten larmer for meget.

Husum

• Roadracer
« Svar #14 Dato: April 02, 2013, 09:51:09 pm »
Og så blev jeg færdig - lige til forår.

Plov og styrdæmper blev sat på lige efter billedet er taget. Nu skal jeg bare beslutte mig for om tank og hugger skal males sort. Fly screenen ser mindre voldsom ud i virkeligheden end på billedet.