Kort beskrivelse:
Pil geararmen af når du har tegnet op hvor den sidder på strålerne.
Skrue dækslet af hvor gearakslen kommer ud.
Aktiver bagbremsen skrue unbracoskruen ud i midten af akslen, og løsne låsemøtrikken uden at tage den af.
Slip bagbremsen.
Tag en vinkelsliber og skær de 2 tappe af der er mast flade på siden af kæden. (2 tappe til samme led)
Pres ledet skilt ad. (bank en skruetrækker ind i ledet bagfra)
Træk kæden af.
Læg den gamle kæde ved siden af den nye, og tæl led.
Husk den gamle kæde nok har strukket sig ½ led.
Tag din vinkelsliber og skær tappene af på den nye kæde så kæden har samme antal led som den gamle. (med mindre du ændre gearing.)
Tag baghjulet af og skift bagerste tandhjul.
Monter baghjul igen.
Løsne foreste møtrik og skift foreste tandhjul, og monter møtrikken igen.
Træk kæden på og skub nitteledet i (samle kæden kl. 2 set fra venstre side på det bagerste tandhjul, så bliver den selv hængende)
Brug nitteværktøj til at klemme den løse ledplade ind over nitteledet mens de 2 medfølgende bølge ståltråde sidder og beskytter O-ringene inde i ledet mod at blive klemt.
Klem nitteledets 2 aksler, og dask dem evt lidt med en hammer med en muggert som modhold på bagsiden.
Husk ikke at nitte den for hårdt, da nitteledet kan springe.
Aktiver bagbremsen og spænd møtrikken og unbracoskrue på foreste tandhjul.
Slip bagbremsen igen.
Fjern de 2 bølge ståltråde og stram kæden op. (husk den bliver ekstra stram når du spænder den store møtrik på bagakslen)
Monter dækslet ved gearkasseakslen igen.
Monter geararmen i korrekt possition.
Go race!!!!!
Hjalp det???