Der er installeret Tapatalk plugin, så alle jer med smartphones kan besøge SVRider.dk lige meget hvor i er!
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Tror jeg vil følge dit råd om Silkolene.Ved du hvad forskellen er på et Dust Cover set og et dust seal set??Cover: http://www.louis.de/index.php?topic=artnr&artnr=10042051 Seal: http://www.louis.de/_10c4dc1ddc89863d4b3c5569832024c9c5/index.php?topic=artnr&artnr=10042187
Dust Cover set er KUN støvhætterne.Dust seal set er både tætningsringe og støvhætter - det er det du skal have.
Citat fra: Brix efter September 27, 2012, 12:54:28 pmCitat fra: MMN efter September 27, 2012, 10:27:15 amCitat fra: Brix efter September 26, 2012, 11:30:23 pmCitat fra: MMN efter September 26, 2012, 08:43:23 pmCitat fra: Brix efter September 26, 2012, 08:38:44 pmCitat fra: MMN efter September 26, 2012, 12:29:22 pmRicor intiminators modtaget, så det skal testes. Så skal jeg lige have ny olie og dust seals. Spændende vinter projekt.Så du købte dem? De er lækre! Har ud også købt fjedre?Men med de intiminators skal du dog ikke bruge den olie jeg anbefalte, den er alt for tyk.Ja bla. på din anbefaling.nej ikke endnu, overvejer wirth fjeder fra luois.de. de er progressive.Ricor anbefaler 5W men i mont. vejledningen står der at det skal toppes af med 10W, hvad ville du anbefale og hvor meget af hver skal jeg købe??Jeg brugte noget tilsvarende den 5wt de anbefaler, en olie med omkring 16 i viskositet. Jeg toppede dog aldrig op med noget lidt tykkere som de også skriver, det tror jeg måske jeg burde have gjort. Så idag overvejer jeg selv at hælde noget Silkolene PRO RSF 5wt i. Det har en viskositet på 26. En flaske med en liter koster 110 kroner, og er nok til begge gaffel ben. Jeg ved dog ikke helt hvordan det vil være at køre med, for i princippet er det ikke en damper rod forgaffel mere, så der er ikke kun viskositeten af olien der har indflydelse på dæmpning. Nu er det shim stacken i intiminator'en der bestemmer dæmpning og retur, så er som sagt ikke helt sikker på hvordan det vil være. Jeg tænker dog selv på at hælde det i min forgaffel.Det kunne også være nogle af følgende, jeg kan bare ikke finde steder hvor man kan købe skidtet?Red Line (Light, Yellow) 18,40Bel-Ray HVI (5wt) 19,50Torco RFF (10wt) 19,50Motul Fork Oil, Factory Line (Medium) 22,30Hvorfor er Castrol så markant lavere i viskositet? de har 25 Euro i rabat i denne weekend hos louis.de, men de har kun castrol.Se Vedhæftet PDF.De tal ser nu meget normale ud, jeg tror bare du har kigget på viskositeten ved 100 grader celcius. Normalt kigger man på den ved 40 grader. Olie bliver tyndere jou varmere det bliver, derfor er tallene lavere.Det tal der hedder viscosity index fortæller noget om hvor meget olien ændre sig i forhold til temperatur. Dem jeg har anbefaldt ligger noget højere end castrol oiler. Silkolene har i forhold til castrol 150, 350. Jou lavere tallet er jou mere vil olien ændre sig. Det vil sige en kold, våd dag hvor man køre pænt vil affjedringen være stiv. Og en varm sommerdag hvor man kører frisk, vil affjedringen blive blød.Tror jeg vil følge dit råd om Silkolene.Ved du hvad forskellen er på et Dust Cover set og et dust seal set??Cover: http://www.louis.de/index.php?topic=artnr&artnr=10042051 Seal: http://www.louis.de/_10c4dc1ddc89863d4b3c5569832024c9c5/index.php?topic=artnr&artnr=10042187
Citat fra: MMN efter September 27, 2012, 10:27:15 amCitat fra: Brix efter September 26, 2012, 11:30:23 pmCitat fra: MMN efter September 26, 2012, 08:43:23 pmCitat fra: Brix efter September 26, 2012, 08:38:44 pmCitat fra: MMN efter September 26, 2012, 12:29:22 pmRicor intiminators modtaget, så det skal testes. Så skal jeg lige have ny olie og dust seals. Spændende vinter projekt.Så du købte dem? De er lækre! Har ud også købt fjedre?Men med de intiminators skal du dog ikke bruge den olie jeg anbefalte, den er alt for tyk.Ja bla. på din anbefaling.nej ikke endnu, overvejer wirth fjeder fra luois.de. de er progressive.Ricor anbefaler 5W men i mont. vejledningen står der at det skal toppes af med 10W, hvad ville du anbefale og hvor meget af hver skal jeg købe??Jeg brugte noget tilsvarende den 5wt de anbefaler, en olie med omkring 16 i viskositet. Jeg toppede dog aldrig op med noget lidt tykkere som de også skriver, det tror jeg måske jeg burde have gjort. Så idag overvejer jeg selv at hælde noget Silkolene PRO RSF 5wt i. Det har en viskositet på 26. En flaske med en liter koster 110 kroner, og er nok til begge gaffel ben. Jeg ved dog ikke helt hvordan det vil være at køre med, for i princippet er det ikke en damper rod forgaffel mere, så der er ikke kun viskositeten af olien der har indflydelse på dæmpning. Nu er det shim stacken i intiminator'en der bestemmer dæmpning og retur, så er som sagt ikke helt sikker på hvordan det vil være. Jeg tænker dog selv på at hælde det i min forgaffel.Det kunne også være nogle af følgende, jeg kan bare ikke finde steder hvor man kan købe skidtet?Red Line (Light, Yellow) 18,40Bel-Ray HVI (5wt) 19,50Torco RFF (10wt) 19,50Motul Fork Oil, Factory Line (Medium) 22,30Hvorfor er Castrol så markant lavere i viskositet? de har 25 Euro i rabat i denne weekend hos louis.de, men de har kun castrol.Se Vedhæftet PDF.De tal ser nu meget normale ud, jeg tror bare du har kigget på viskositeten ved 100 grader celcius. Normalt kigger man på den ved 40 grader. Olie bliver tyndere jou varmere det bliver, derfor er tallene lavere.Det tal der hedder viscosity index fortæller noget om hvor meget olien ændre sig i forhold til temperatur. Dem jeg har anbefaldt ligger noget højere end castrol oiler. Silkolene har i forhold til castrol 150, 350. Jou lavere tallet er jou mere vil olien ændre sig. Det vil sige en kold, våd dag hvor man køre pænt vil affjedringen være stiv. Og en varm sommerdag hvor man kører frisk, vil affjedringen blive blød.
Citat fra: Brix efter September 26, 2012, 11:30:23 pmCitat fra: MMN efter September 26, 2012, 08:43:23 pmCitat fra: Brix efter September 26, 2012, 08:38:44 pmCitat fra: MMN efter September 26, 2012, 12:29:22 pmRicor intiminators modtaget, så det skal testes. Så skal jeg lige have ny olie og dust seals. Spændende vinter projekt.Så du købte dem? De er lækre! Har ud også købt fjedre?Men med de intiminators skal du dog ikke bruge den olie jeg anbefalte, den er alt for tyk.Ja bla. på din anbefaling.nej ikke endnu, overvejer wirth fjeder fra luois.de. de er progressive.Ricor anbefaler 5W men i mont. vejledningen står der at det skal toppes af med 10W, hvad ville du anbefale og hvor meget af hver skal jeg købe??Jeg brugte noget tilsvarende den 5wt de anbefaler, en olie med omkring 16 i viskositet. Jeg toppede dog aldrig op med noget lidt tykkere som de også skriver, det tror jeg måske jeg burde have gjort. Så idag overvejer jeg selv at hælde noget Silkolene PRO RSF 5wt i. Det har en viskositet på 26. En flaske med en liter koster 110 kroner, og er nok til begge gaffel ben. Jeg ved dog ikke helt hvordan det vil være at køre med, for i princippet er det ikke en damper rod forgaffel mere, så der er ikke kun viskositeten af olien der har indflydelse på dæmpning. Nu er det shim stacken i intiminator'en der bestemmer dæmpning og retur, så er som sagt ikke helt sikker på hvordan det vil være. Jeg tænker dog selv på at hælde det i min forgaffel.Det kunne også være nogle af følgende, jeg kan bare ikke finde steder hvor man kan købe skidtet?Red Line (Light, Yellow) 18,40Bel-Ray HVI (5wt) 19,50Torco RFF (10wt) 19,50Motul Fork Oil, Factory Line (Medium) 22,30Hvorfor er Castrol så markant lavere i viskositet? de har 25 Euro i rabat i denne weekend hos louis.de, men de har kun castrol.Se Vedhæftet PDF.
Citat fra: MMN efter September 26, 2012, 08:43:23 pmCitat fra: Brix efter September 26, 2012, 08:38:44 pmCitat fra: MMN efter September 26, 2012, 12:29:22 pmRicor intiminators modtaget, så det skal testes. Så skal jeg lige have ny olie og dust seals. Spændende vinter projekt.Så du købte dem? De er lækre! Har ud også købt fjedre?Men med de intiminators skal du dog ikke bruge den olie jeg anbefalte, den er alt for tyk.Ja bla. på din anbefaling.nej ikke endnu, overvejer wirth fjeder fra luois.de. de er progressive.Ricor anbefaler 5W men i mont. vejledningen står der at det skal toppes af med 10W, hvad ville du anbefale og hvor meget af hver skal jeg købe??Jeg brugte noget tilsvarende den 5wt de anbefaler, en olie med omkring 16 i viskositet. Jeg toppede dog aldrig op med noget lidt tykkere som de også skriver, det tror jeg måske jeg burde have gjort. Så idag overvejer jeg selv at hælde noget Silkolene PRO RSF 5wt i. Det har en viskositet på 26. En flaske med en liter koster 110 kroner, og er nok til begge gaffel ben. Jeg ved dog ikke helt hvordan det vil være at køre med, for i princippet er det ikke en damper rod forgaffel mere, så der er ikke kun viskositeten af olien der har indflydelse på dæmpning. Nu er det shim stacken i intiminator'en der bestemmer dæmpning og retur, så er som sagt ikke helt sikker på hvordan det vil være. Jeg tænker dog selv på at hælde det i min forgaffel.Det kunne også være nogle af følgende, jeg kan bare ikke finde steder hvor man kan købe skidtet?Red Line (Light, Yellow) 18,40Bel-Ray HVI (5wt) 19,50Torco RFF (10wt) 19,50Motul Fork Oil, Factory Line (Medium) 22,30
Citat fra: Brix efter September 26, 2012, 08:38:44 pmCitat fra: MMN efter September 26, 2012, 12:29:22 pmRicor intiminators modtaget, så det skal testes. Så skal jeg lige have ny olie og dust seals. Spændende vinter projekt.Så du købte dem? De er lækre! Har ud også købt fjedre?Men med de intiminators skal du dog ikke bruge den olie jeg anbefalte, den er alt for tyk.Ja bla. på din anbefaling.nej ikke endnu, overvejer wirth fjeder fra luois.de. de er progressive.Ricor anbefaler 5W men i mont. vejledningen står der at det skal toppes af med 10W, hvad ville du anbefale og hvor meget af hver skal jeg købe??
Citat fra: MMN efter September 26, 2012, 12:29:22 pmRicor intiminators modtaget, så det skal testes. Så skal jeg lige have ny olie og dust seals. Spændende vinter projekt.Så du købte dem? De er lækre! Har ud også købt fjedre?Men med de intiminators skal du dog ikke bruge den olie jeg anbefalte, den er alt for tyk.
Ricor intiminators modtaget, så det skal testes. Så skal jeg lige have ny olie og dust seals. Spændende vinter projekt.
Er det noget du selv fixer det der? Er det ikke en større operation at skifte fjedre, har nemlig selv luret på det men syntes ikke det ser nemt ud...?
Men fordækket skal af ikke? Så den skal op på en lift?