Forfatter Emne: SV650S Forgaffel Upgrade  (Læst 20890 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #16 Dato: September 25, 2012, 03:13:20 pm »
Hvilken olie ville i bruge? Jeg vejer lige godt 100 kg.
Der er 5wt i som standard ikke?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #17 Dato: September 25, 2012, 10:28:51 pm »
Hvilken olie ville i bruge? Jeg vejer lige godt 100 kg.
Der er 5wt i som standard ikke?
Man kan ikke rigtig gå ud fra den anmærkning. En 5wt fra et firma kan have samme viskositet som en 15wt fra et andet firma.
Her kan du læse lidt http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Suspension_Fluid
Jeg ville anbefale Silkolene PRO RSF 10wt, som mc nøglen forhandler.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #18 Dato: September 26, 2012, 07:28:56 am »
Hvilken olie ville i bruge? Jeg vejer lige godt 100 kg.
Der er 5wt i som standard ikke?
Man kan ikke rigtig gå ud fra den anmærkning. En 5wt fra et firma kan have samme viskositet som en 15wt fra et andet firma.
Her kan du læse lidt http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Suspension_Fluid
Jeg ville anbefale Silkolene PRO RSF 10wt, som mc nøglen forhandler.
Og det er nok til en gut på 100 kg. med en 650s mellem benene?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #19 Dato: September 26, 2012, 08:30:09 am »
Hvilken olie ville i bruge? Jeg vejer lige godt 100 kg.
Der er 5wt i som standard ikke?
Man kan ikke rigtig gå ud fra den anmærkning. En 5wt fra et firma kan have samme viskositet som en 15wt fra et andet firma.
Her kan du læse lidt http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Suspension_Fluid
Jeg ville anbefale Silkolene PRO RSF 10wt, som mc nøglen forhandler.
Og det er nok til en gut på 100 kg. med en 650s mellem benene?
Pas :?
Der er i hvertfald en grænsen hvor hvor tyk olie du kan hælde på, på grund af hullerne i(jeg ved ikke hvad det heder på dansk) damper rod. Jeg ved dog ikke hvor dan grænse går. Hvor i landet bor du?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #20 Dato: September 26, 2012, 08:34:20 am »
Hvilken olie ville i bruge? Jeg vejer lige godt 100 kg.
Der er 5wt i som standard ikke?
Man kan ikke rigtig gå ud fra den anmærkning. En 5wt fra et firma kan have samme viskositet som en 15wt fra et andet firma.
Her kan du læse lidt http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Suspension_Fluid
Jeg ville anbefale Silkolene PRO RSF 10wt, som mc nøglen forhandler.
Og det er nok til en gut på 100 kg. med en 650s mellem benene?
Pas :?
Der er i hvertfald en grænsen hvor hvor tyk olie du kan hælde på, på grund af hullerne i(jeg ved ikke hvad det heder på dansk) damper rod. Jeg ved dog ikke hvor dan grænse går. Hvor i landet bor du?
Vesterbro Kbh.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #21 Dato: September 26, 2012, 10:40:58 am »
Hvilken olie ville i bruge? Jeg vejer lige godt 100 kg.
Der er 5wt i som standard ikke?
Man kan ikke rigtig gå ud fra den anmærkning. En 5wt fra et firma kan have samme viskositet som en 15wt fra et andet firma.
Her kan du læse lidt http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Suspension_Fluid
Jeg ville anbefale Silkolene PRO RSF 10wt, som mc nøglen forhandler.
Og det er nok til en gut på 100 kg. med en 650s mellem benene?
Jeg har læst lidt mere om det. OEM olien har en vikositet på 36.47, den jeg anbefalede ligger på 47.36. Det er der allerede nogen der mener affjedringen bliver lidt stiv af. Med en viskositet på 57, har jeg læst om folk der har oplevet hydraulisk låsning. At olien simpelthen er for tyk til forgaflen kan nå at reagere.
Så jeg ville stadig vælge Silkolene PRO RSF 10wt, det er en kvalitets olie. Den er temperaturbestandig, er til at betale og få fat i.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #22 Dato: September 26, 2012, 10:42:48 am »
Hvilken olie ville i bruge? Jeg vejer lige godt 100 kg.
Der er 5wt i som standard ikke?
Man kan ikke rigtig gå ud fra den anmærkning. En 5wt fra et firma kan have samme viskositet som en 15wt fra et andet firma.
Her kan du læse lidt http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Suspension_Fluid
Jeg ville anbefale Silkolene PRO RSF 10wt, som mc nøglen forhandler.
Og det er nok til en gut på 100 kg. med en 650s mellem benene?
Jeg har læst lidt mere om det. OEM olien har en vikositet på 36.47, den jeg anbefalede ligger på 47.36. Det er der allerede nogen der mener affjedringen bliver lidt stiv af. Med en viskositet på 57, har jeg læst om folk der har oplevet hydraulisk låsning. At olien simpelthen er for tyk til forgaflen kan nå at reagere.
Så jeg ville stadig vælge Silkolene PRO RSF 10wt, det er en kvalitets olie. Den er temperaturbestandig, er til at betale og få fat i.
Fantastisk tusind tak for hjælpen. Høre gerne andres erfaringer.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #23 Dato: September 26, 2012, 12:29:22 pm »
Ricor intiminators modtaget, så det skal testes.
Så skal jeg lige have ny olie og dust seals.
Spændende vinter projekt.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #24 Dato: September 26, 2012, 08:38:44 pm »
Ricor intiminators modtaget, så det skal testes.
Så skal jeg lige have ny olie og dust seals.
Spændende vinter projekt.
Så du købte dem? De er lækre! :D Har ud også købt fjedre?
Men med de intiminators skal du dog ikke bruge den olie jeg anbefalte, den er alt for tyk.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #25 Dato: September 26, 2012, 08:43:23 pm »
Ricor intiminators modtaget, så det skal testes.
Så skal jeg lige have ny olie og dust seals.
Spændende vinter projekt.
Så du købte dem? De er lækre! :D Har ud også købt fjedre?
Men med de intiminators skal du dog ikke bruge den olie jeg anbefalte, den er alt for tyk.
Ja bla. på din anbefaling.
nej ikke endnu, overvejer wirth fjeder fra luois.de. de er progressive.
Ricor anbefaler 5W men i mont. vejledningen står der at det skal toppes af med 10W, hvad ville du anbefale og hvor meget af hver skal jeg købe??
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #26 Dato: September 26, 2012, 11:30:23 pm »
Ricor intiminators modtaget, så det skal testes.
Så skal jeg lige have ny olie og dust seals.
Spændende vinter projekt.
Så du købte dem? De er lækre! :D Har ud også købt fjedre?
Men med de intiminators skal du dog ikke bruge den olie jeg anbefalte, den er alt for tyk.
Ja bla. på din anbefaling.
nej ikke endnu, overvejer wirth fjeder fra luois.de. de er progressive.
Ricor anbefaler 5W men i mont. vejledningen står der at det skal toppes af med 10W, hvad ville du anbefale og hvor meget af hver skal jeg købe??
Jeg brugte noget tilsvarende den 5wt de anbefaler, en olie med omkring 16 i viskositet. Jeg toppede dog aldrig op med noget lidt tykkere som de også skriver, det tror jeg måske jeg burde have gjort. Så idag overvejer jeg selv at hælde noget Silkolene PRO RSF 5wt i. Det har en viskositet på 26. En flaske med en liter koster 110 kroner, og er nok til begge gaffel ben. Jeg ved dog ikke helt hvordan det vil være at køre med, for i princippet er det ikke en damper rod forgaffel mere, så der er ikke kun viskositeten af olien der har indflydelse på dæmpning. Nu er det shim stacken i intiminator'en der bestemmer dæmpning og retur, så er som sagt ikke helt sikker på hvordan det vil være. Jeg tænker dog selv på at hælde det i min forgaffel.
Det kunne også være nogle af følgende, jeg kan bare ikke finde steder hvor man kan købe skidtet?
Red Line (Light, Yellow) 18,40
Bel-Ray HVI (5wt) 19,50
Torco RFF (10wt) 19,50
Motul Fork Oil, Factory Line (Medium) 22,30
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #27 Dato: September 27, 2012, 10:27:15 am »
Ricor intiminators modtaget, så det skal testes.
Så skal jeg lige have ny olie og dust seals.
Spændende vinter projekt.
Så du købte dem? De er lækre! :D Har ud også købt fjedre?
Men med de intiminators skal du dog ikke bruge den olie jeg anbefalte, den er alt for tyk.
Ja bla. på din anbefaling.
nej ikke endnu, overvejer wirth fjeder fra luois.de. de er progressive.
Ricor anbefaler 5W men i mont. vejledningen står der at det skal toppes af med 10W, hvad ville du anbefale og hvor meget af hver skal jeg købe??
Jeg brugte noget tilsvarende den 5wt de anbefaler, en olie med omkring 16 i viskositet. Jeg toppede dog aldrig op med noget lidt tykkere som de også skriver, det tror jeg måske jeg burde have gjort. Så idag overvejer jeg selv at hælde noget Silkolene PRO RSF 5wt i. Det har en viskositet på 26. En flaske med en liter koster 110 kroner, og er nok til begge gaffel ben. Jeg ved dog ikke helt hvordan det vil være at køre med, for i princippet er det ikke en damper rod forgaffel mere, så der er ikke kun viskositeten af olien der har indflydelse på dæmpning. Nu er det shim stacken i intiminator'en der bestemmer dæmpning og retur, så er som sagt ikke helt sikker på hvordan det vil være. Jeg tænker dog selv på at hælde det i min forgaffel.
Det kunne også være nogle af følgende, jeg kan bare ikke finde steder hvor man kan købe skidtet?
Red Line (Light, Yellow) 18,40
Bel-Ray HVI (5wt) 19,50
Torco RFF (10wt) 19,50
Motul Fork Oil, Factory Line (Medium) 22,30
Hvorfor er Castrol så markant lavere i viskositet? de har 25 Euro i rabat i denne weekend hos louis.de, men de har kun castrol.
Se Vedhæftet PDF.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #28 Dato: September 27, 2012, 12:54:28 pm »
Ricor intiminators modtaget, så det skal testes.
Så skal jeg lige have ny olie og dust seals.
Spændende vinter projekt.
Så du købte dem? De er lækre! :D Har ud også købt fjedre?
Men med de intiminators skal du dog ikke bruge den olie jeg anbefalte, den er alt for tyk.
Ja bla. på din anbefaling.
nej ikke endnu, overvejer wirth fjeder fra luois.de. de er progressive.
Ricor anbefaler 5W men i mont. vejledningen står der at det skal toppes af med 10W, hvad ville du anbefale og hvor meget af hver skal jeg købe??
Jeg brugte noget tilsvarende den 5wt de anbefaler, en olie med omkring 16 i viskositet. Jeg toppede dog aldrig op med noget lidt tykkere som de også skriver, det tror jeg måske jeg burde have gjort. Så idag overvejer jeg selv at hælde noget Silkolene PRO RSF 5wt i. Det har en viskositet på 26. En flaske med en liter koster 110 kroner, og er nok til begge gaffel ben. Jeg ved dog ikke helt hvordan det vil være at køre med, for i princippet er det ikke en damper rod forgaffel mere, så der er ikke kun viskositeten af olien der har indflydelse på dæmpning. Nu er det shim stacken i intiminator'en der bestemmer dæmpning og retur, så er som sagt ikke helt sikker på hvordan det vil være. Jeg tænker dog selv på at hælde det i min forgaffel.
Det kunne også være nogle af følgende, jeg kan bare ikke finde steder hvor man kan købe skidtet?
Red Line (Light, Yellow) 18,40
Bel-Ray HVI (5wt) 19,50
Torco RFF (10wt) 19,50
Motul Fork Oil, Factory Line (Medium) 22,30
Hvorfor er Castrol så markant lavere i viskositet? de har 25 Euro i rabat i denne weekend hos louis.de, men de har kun castrol.
Se Vedhæftet PDF.
De tal ser nu meget normale ud, jeg tror bare du har kigget på viskositeten ved 100 grader celcius. Normalt kigger man på den ved 40 grader. Olie bliver tyndere jou varmere det bliver, derfor er tallene lavere.
Det tal der hedder viscosity index fortæller noget om hvor meget olien ændre sig i forhold til temperatur. Dem jeg har anbefaldt ligger noget højere end castrol oiler. Silkolene har i forhold til castrol 150, 350. Jou lavere tallet er jou mere vil olien ændre sig. Det vil sige en kold, våd dag hvor man køre pænt vil affjedringen være stiv. Og en varm sommerdag hvor man kører frisk, vil affjedringen blive blød.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: SV650S Forgaffel Upgrade
« Svar #29 Dato: September 27, 2012, 08:33:32 pm »
Ricor intiminators modtaget, så det skal testes.
Så skal jeg lige have ny olie og dust seals.
Spændende vinter projekt.
Så du købte dem? De er lækre! :D Har ud også købt fjedre?
Men med de intiminators skal du dog ikke bruge den olie jeg anbefalte, den er alt for tyk.
Ja bla. på din anbefaling.
nej ikke endnu, overvejer wirth fjeder fra luois.de. de er progressive.
Ricor anbefaler 5W men i mont. vejledningen står der at det skal toppes af med 10W, hvad ville du anbefale og hvor meget af hver skal jeg købe??
Jeg brugte noget tilsvarende den 5wt de anbefaler, en olie med omkring 16 i viskositet. Jeg toppede dog aldrig op med noget lidt tykkere som de også skriver, det tror jeg måske jeg burde have gjort. Så idag overvejer jeg selv at hælde noget Silkolene PRO RSF 5wt i. Det har en viskositet på 26. En flaske med en liter koster 110 kroner, og er nok til begge gaffel ben. Jeg ved dog ikke helt hvordan det vil være at køre med, for i princippet er det ikke en damper rod forgaffel mere, så der er ikke kun viskositeten af olien der har indflydelse på dæmpning. Nu er det shim stacken i intiminator'en der bestemmer dæmpning og retur, så er som sagt ikke helt sikker på hvordan det vil være. Jeg tænker dog selv på at hælde det i min forgaffel.
Det kunne også være nogle af følgende, jeg kan bare ikke finde steder hvor man kan købe skidtet?
Red Line (Light, Yellow) 18,40
Bel-Ray HVI (5wt) 19,50
Torco RFF (10wt) 19,50
Motul Fork Oil, Factory Line (Medium) 22,30
Hvorfor er Castrol så markant lavere i viskositet? de har 25 Euro i rabat i denne weekend hos louis.de, men de har kun castrol.
Se Vedhæftet PDF.
De tal ser nu meget normale ud, jeg tror bare du har kigget på viskositeten ved 100 grader celcius. Normalt kigger man på den ved 40 grader. Olie bliver tyndere jou varmere det bliver, derfor er tallene lavere.
Det tal der hedder viscosity index fortæller noget om hvor meget olien ændre sig i forhold til temperatur. Dem jeg har anbefaldt ligger noget højere end castrol oiler. Silkolene har i forhold til castrol 150, 350. Jou lavere tallet er jou mere vil olien ændre sig. Det vil sige en kold, våd dag hvor man køre pænt vil affjedringen være stiv. Og en varm sommerdag hvor man kører frisk, vil affjedringen blive blød.

Tror jeg vil følge dit råd om Silkolene.
Ved du hvad forskellen er på et Dust Cover set og et dust seal set??

Cover: http://www.louis.de/index.php?topic=artnr&artnr=10042051
Seal: http://www.louis.de/_10c4dc1ddc89863d4b3c5569832024c9c5/index.php?topic=artnr&artnr=10042187
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.