Ricor intiminators modtaget, så det skal testes.
Så skal jeg lige have ny olie og dust seals.
Spændende vinter projekt.
Så du købte dem? De er lækre! Har ud også købt fjedre?
Men med de intiminators skal du dog ikke bruge den olie jeg anbefalte, den er alt for tyk.
Ja bla. på din anbefaling.
nej ikke endnu, overvejer wirth fjeder fra luois.de. de er progressive.
Ricor anbefaler 5W men i mont. vejledningen står der at det skal toppes af med 10W, hvad ville du anbefale og hvor meget af hver skal jeg købe??
Jeg brugte noget tilsvarende den 5wt de anbefaler, en olie med omkring 16 i viskositet. Jeg toppede dog aldrig op med noget lidt tykkere som de også skriver, det tror jeg måske jeg burde have gjort. Så idag overvejer jeg selv at hælde noget Silkolene PRO RSF 5wt i. Det har en viskositet på 26. En flaske med en liter koster 110 kroner, og er nok til begge gaffel ben. Jeg ved dog ikke helt hvordan det vil være at køre med, for i princippet er det ikke en damper rod forgaffel mere, så der er ikke kun viskositeten af olien der har indflydelse på dæmpning. Nu er det shim stacken i intiminator'en der bestemmer dæmpning og retur, så er som sagt ikke helt sikker på hvordan det vil være. Jeg tænker dog selv på at hælde det i min forgaffel.
Det kunne også være nogle af følgende, jeg kan bare ikke finde steder hvor man kan købe skidtet?
Red Line (Light, Yellow) 18,40
Bel-Ray HVI (5wt) 19,50
Torco RFF (10wt) 19,50
Motul Fork Oil, Factory Line (Medium) 22,30