Forfatter Emne: Blinkfrekvens  (Læst 3454 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Engell

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • Bike: Sv1000S
Blinkfrekvens
« Dato: September 13, 2012, 12:54:24 pm »
Hej alle
Jeg har en SV 1000 S K4, hvor der er monteret diodeblink. når SVèn er sat til tænding men ikke startet, blinker den helt vildt hurtigt, dog ikke når der er sat katastrofeblink til.
Når jeg er ude at lufte SVèn, så blinker den ok til at begynde med, men ved længere ture er det galt når jeg blinker til venster, og især ved tomgang f.eks i lyskryds.
Er det modstande der ikke er korrekt? Er løsningen nye modstande, eller kan man få et blinkrelæ der passer til diodeblink.

Samtidig vil jeg gerne rose dette forum, med alle de gode indlæg/svar, super _super.

VH Engell
SV1000S K4 - blå - Akrapovic titanium potter - Power commander - LED blink

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Blinkfrekvens
« Svar #1 Dato: September 13, 2012, 01:19:28 pm »
Hep :)

Det lyder rimelig underligt at hastigheden ændre sig.. Det lyder ulogisk i min elektronik hjerne.. Men det nemmeste er at fjerne modstande, og sætte sådan et relæ på:

http://is.gd/fRqhm7

Edit: Er dine modstande nogle gode store effektmodstande? Og har du evt et multimeter du lige kan smide over batteriet og se hvad den lader med? :)
« Senest Redigeret: September 13, 2012, 01:28:03 pm af Hollowpoint »
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Engell

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • Bike: Sv1000S
Sv: Blinkfrekvens
« Svar #2 Dato: September 13, 2012, 09:25:39 pm »
Hej Hallowpoint
Tak for dit svar, de eneste jeg kan forestille mig er at modstand ændre sig en lille smule, når de bliver varme, og at de ligger lige på kanten til at være for små til at starte med.
Jeg har ikke målt ladespænding, men det vil jeg gøre ved lejlighed og vende tilbage. Med hensyn til modstande så er de store rent fysisk, de er ved at tage hele pladsen under passagersæde. :lol:

Er der evt nogen der ligger inde med blinkrelæ som anbefalet, som bare ligger og samler støv, så vil jeg gerne aftage dette (købe)

VH

Engell
SV1000S K4 - blå - Akrapovic titanium potter - Power commander - LED blink

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Blinkfrekvens
« Svar #3 Dato: September 13, 2012, 10:14:17 pm »
Tænkte også at det var det eneste der kunne give bare en smule. Men ladespændingen var nu også kun en strøtanke, selvom det altid er en god ide at holde lidt øje med det :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Hjorth

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Sv: Blinkfrekvens
« Svar #4 Dato: September 14, 2012, 01:39:15 am »
Den nemme løsning er at få et blinkrelæ, der ikke er afhængig af load modstanden. (hvis det virker)
Men den kan i visse situationer også give problemer, ikke sagt at det vil det på en sv, men det jeg har oplevet på en mc ,er at blinkindikatoren (i instrumenthuset) er forbundet imellem de 2 plusser fra blinklysene, det vil med almindelige pærer ikke være noget problem, da den lille pære i instrumentet blot får stel igennem den anden side (pærer), der ikke blinker.
Men ved skift til led, der ikke trækker ret meget strøm, vil begge sider blinke, uanset hvilken side der aktiveres, da den forsynes igennem indikatorpæren!!!

Ved ikke lige om sådan, jeg har formuleret det, er til at forstå ?

Men det kan løses ved at sætte 2 dioder på den ene side af indikatorpæren (som forsynes i anoden, med de 2 plusser fra pærerne), og den anden side til stel.

Den løsning, der kræver mindst modifikation, hvor alt virker, er nok at sørge for korrekte modstande, og gode forbindelser  :D :D :D

Det var bare lige min oplevelse med led blinkrelæer :twisted:
« Senest Redigeret: September 14, 2012, 01:41:17 am af Hjorth »

Mallen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
  • 1000 % SVIN !
Sv: Blinkfrekvens
« Svar #5 Dato: September 14, 2012, 10:22:52 am »
Jeg følger lige med her....

Jeg oplever nemlig tildels samme problem!

Når svinet er blevet varmt og holder for rødt i tom-gang, blink mine blink bliver hurtigere og hurtigere.. Det forsvinder dog hvis man drejer en smule på gassen.

Jeg har ligeledes rizoma diode blink, men tænkte om det også kunne skyldes eftermonteret PC?

Sorry for OT.
Nu: Suzuki GSXR750 K7, med en masse lir.

Tidl: Suzuki SV1000s K8

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Blinkfrekvens
« Svar #6 Dato: September 14, 2012, 10:58:24 am »
Står din tomgang lidt lavt?

Et blinkrelæ kan fejle på den konto har jeg erfaret på min kammerats cykel, og det hjalp at skrue tomgangen 200 omdr/min op.

Måske er det fordi den ikke lader i tomgang på din, og derfor kun har baterispændingen at gøre med ved lydskryds.  :huh:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Hjorth

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Sv: Blinkfrekvens
« Svar #7 Dato: September 14, 2012, 11:49:02 am »
Jeg har selv en sv1000n k7 med rizoma blinklys med modstande imellem, og jeg oplever ingen problemer i den retning som i skriver om.
Jeg har bemærket at det er et elektronisk relæ der er i den standard, for man kan ikke høre at det "klikker", om et sådant relæ er følsomt, ved for lav spænding, skal jeg ikke kunne sige.
Men med slukket motor bør der være 12,8volt, hvis batteriet er helt oppe på dupperne, og 14,4volt med motoren igang.
Hvordan virker blinklyset med slukket motor ?

Engell

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • Bike: Sv1000S
Sv: Blinkfrekvens
« Svar #8 Dato: September 14, 2012, 12:14:53 pm »
Hej alle
Når jeg kun har SVérn til tænding blinker den hurtigt, dog ikke hvis man sætter katastrofeblink igang.
Det kan godt være at min tomgang skal lidt op, den ligger i den lave ende, men det lyder så dejligt med de monterede ovale titanium Akrapovic potter. :lol: :lol: :lol:

VH Engell
SV1000S K4 - blå - Akrapovic titanium potter - Power commander - LED blink

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Blinkfrekvens
« Svar #9 Dato: September 19, 2012, 04:44:10 pm »
min blinkede også som en idiot da jeg købte den, dette er plug'n'play http://www.ebay.de/itm/lastunabhangiges-LED-Blinkrelais-Blinker-Relais-Suzuki-SV-650-SV-1000-7-polig-/360441704941?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item53ebfff1ed#ht_919wt_916

Ikke så meget fis, bare i med det nye relæ, den skal blinke normal hastighed ved katastrofe blink, om der så kun var én pære tilbage gør den det.

Så umidelbart nyt led relæ og af med det irreternde modstande
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Sv: Blinkfrekvens
« Svar #10 Dato: September 20, 2012, 12:48:18 pm »
Jeg tror også jeg skal have bestilt et da jeg har samme problem i tomgang. Er der nogle i København/Nordsjælland der vil bestille samlet? :)