Forfatter Emne: Startproblemer(samme) + olie  (Læst 6751 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #15 Dato: September 11, 2012, 07:59:39 pm »
Et batteri på 6-7volt er ikke bare dårligt opladt - det er klappet sammen (efter min bedste overbevisning).
Ensretteren har "jeg" skrevet lidt om her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=18038.msg176914#msg176914

Kontrollér også stikkene imellem generator<->ensretter og ensretter<->batteri. De kan være irrede/smeltede og med dårlig forbindelse.

Super, har heldigvis ikke haft problemer siden jeg skiftede batteriet sidste uge, og har kørt 7-800 km siden så håber det er nok til evt problemer ville have vist sig. er det normalt der er 2 ledninger tilsluttet positiv på batteriet? Der sad xenon på da jeg købte den, kan det være strøm til dem der er tilsluttet?

Hjort; Tak for info, vil jeg kigge efter. Skal laderen hedde noget bestemt hvis man køber den i lidl?
SV 650 K3, Fuaaaark :D

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #16 Dato: September 11, 2012, 08:58:50 pm »
Super, har heldigvis ikke haft problemer siden jeg skiftede batteriet sidste uge, og har kørt 7-800 km siden så håber det er nok til evt problemer ville have vist sig. er det normalt der er 2 ledninger tilsluttet positiv på batteriet? Der sad xenon på da jeg købte den, kan det være strøm til dem der er tilsluttet?

Der er vist kun én ledning pr terminal fra fabrikken, men alt efter hvor meget ekstraudstyr du har på, kan der være flere.

Husk at måle efter hvor meget din cykel lader i tomgang og ved 4000omdr/min. Et nyt batteri var i sin tid også lykken på min cykel, men kun indtil det blev marginalt koldere og der stadig ikke blev ladet nok på batteriet. (Hold kæft, hvor det skider at løbe en V2'er igang alene!!)
Jeg gentager: Husk at måle efter. At udskifte en stump unden at lede efter årsagen til fejlen, er hul i hatten  :dead:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(