Forfatter Emne: Startproblemer(samme) + olie  (Læst 6753 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Startproblemer(samme) + olie
« Dato: September 02, 2012, 05:30:48 pm »
Skulle for første gang i 2 måneder ud at køre på sv'eren, men allerede da jeg tændte for strømmen så det semidårligt ud. Lyset i Neutral tog 5-10 sekunder før det var nogenlunde lyst op, og da jeg prøvede at starte den skete der intet   :cry:  Da jeg havde problemet sidst løb jeg den igang med succes et par gange, men det ville stadig ikke starte med elstarteren. Istedet for at løbe den igang, vil jeg gerne have løst det ordentligt, selvom det udsætter køreturen  :undecided:

Hvad er mine første checkpoints? Er det bare at købe et nyt batteri?

Nogen helt andet, sidste gang begik jeg den nybegynderfejl at læse oliemåleren mens den var på støtteben, hvilket resulterede i jeg panikkede og med det samme smed 1-1,5L ekstra olie på. Nu er den selvfølgelig helt fyldt. Er det bare lade det overskydende løbe ud med en balje under indtil måleren er på halv? Er det okay at køre med 2 forskellige olier i?

SV 650 K3, Fuaaaark :D

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #1 Dato: September 02, 2012, 06:50:22 pm »
Var helt umuligt at løbe den igang. Det er som om motoren drejer rundt, men den ikke helt vil  :undecided:

Skal hente et nyt batteri i morgen, skal jeg gå efter noget bestemt(K3'er)?
SV 650 K3, Fuaaaark :D

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #2 Dato: September 02, 2012, 06:54:37 pm »
Hvis batteriet er klappet så kan det godt trække spændingen ned så ECU ikke kan tænde. Hvor mange volt er der på batteriet?

Du skal være sikker på at få et batteri i samme dimensioner som det gamle! Thansen har IKKE styr på hvilket batteri der passer hvor til, så dobbelt kontroller om det passer :) De sælger desuden "tomme" batterier, så du skal have adgang til en 12V lader.

Ensretter eller batteriet kan være skyld i at den går død på strøm. Men lyset skulle indikere at den er gal med batteriet.
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #3 Dato: September 02, 2012, 07:57:39 pm »
Det lugter af en defekt ensretter...

Har du målt hvad den lader med når den har været i gang?

Smid en lader på dit batteri og se om den vil i gang...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Damage

  • Gæst
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #4 Dato: September 04, 2012, 11:51:50 am »
Skulle for første gang i 2 måneder ud at køre på sv'eren, men allerede da jeg tændte for strømmen så det semidårligt ud. Lyset i Neutral tog 5-10 sekunder før det var nogenlunde lyst op, og da jeg prøvede at starte den skete der intet   :cry:  Da jeg havde problemet sidst løb jeg den igang med succes et par gange, men det ville stadig ikke starte med elstarteren. Istedet for at løbe den igang, vil jeg gerne have løst det ordentligt, selvom det udsætter køreturen  :undecided:

Hvad er mine første checkpoints? Er det bare at købe et nyt batteri?

Nogen helt andet, sidste gang begik jeg den nybegynderfejl at læse oliemåleren mens den var på støtteben, hvilket resulterede i jeg panikkede og med det samme smed 1-1,5L ekstra olie på. Nu er den selvfølgelig helt fyldt. Er det bare lade det overskydende løbe ud med en balje under indtil måleren er på halv? Er det okay at køre med 2 forskellige olier i?

Mht. olie så skal du tømme den overskydende olie ud, det kan ødelægge motoren at kører med for meget olie. Tøm lidt ud ad gangen (0,5L), og check niveauet under vejs. Det er ikke noget problem at køre med 2 forskellige olier, bare de er af samme type.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #5 Dato: September 04, 2012, 12:43:39 pm »
Det er ikke noget problem at køre med 2 forskellige olier, bare de er af samme type.

Det lyder sjovt, det der! Forskellige, men samme :-)

Prøv at lade batteriet op, og se om den så kan starte.
Mål dernæst hvor meget den lader med i tomgang og ved halv gas. Hvis den lader for lidt, skal du kigge ledninger og stik efter til og fra ensretteren/laderegulatoren. Hvis de er fine, skal du nok have en ny. Køb den hos Erik Schnabel på Kronborggade, Nørrebro!


Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Damage

  • Gæst
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #6 Dato: September 04, 2012, 03:42:50 pm »
Det er ikke noget problem at køre med 2 forskellige olier, bare de er af samme type.

Det lyder sjovt, det der! Forskellige, men samme :-)


Ja, jeg ved det godt.  :)

Eks 1. Hvis begge olier er 10W-40 men den ene er mineralsk og den anden er syntetisk, så er det ikke så godt.
Eks 2. Hvis den ene olie er JASO MA godkendt men den anden olie er ikke, så er det heller ikke så godt.
Eks. 3 Hvis begge olier er JASO MA godkendt og syntetiske, så kan de blandes uden problemer selvom der kan være forskel på viskositet og mærke af olie. Men vær opmærksom på hvad Suzuki anbefaler af olie i service manualen.

Håber det gav bedre mening.  :)

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #7 Dato: September 04, 2012, 09:43:04 pm »
Ok, henter en lader i morgen. Har fundet 2 hurtigt, passer de begge?

http://www.harald-nyborg.dk/p3414/batterilader-sdc-10

http://www.thansen.dk/product.asp?c=7584374810&n=-1985555946&pn=-961700177

Den fra harald nyborg står til at have et intelligent kredsløb der gør den bedre, men er det bare ren sælgersnak og er de begge to stort set ens?
SV 650 K3, Fuaaaark :D

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #8 Dato: September 04, 2012, 09:43:51 pm »
Forresten, kan batteriet tages af med alm værktøj, eller skal jeg have fat i noget specielt?
SV 650 K3, Fuaaaark :D

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #9 Dato: September 04, 2012, 11:37:04 pm »
Forresten, kan batteriet tages af med alm værktøj, eller skal jeg have fat i noget specielt?

En stjerneskruetrækker eller en 10'er top, hvis jeg husker rigtigt. Nemt nemt   :)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #10 Dato: September 05, 2012, 03:57:55 pm »
Afmonterede batteriet og tog det med over til bruun-larsen som målte det til 6-7 volt, så det var ret dødt. Fik hentet et nyt foropladet, og bassen startede uden problemer <3  :D

Hvordan tjekker jeg om ensretteren er okay? Skal til sjælland her i weekenden, og ville være ret surt at gå død på en random tank  :huh: Hende jeg snakkede med hos bruun-larsen fortalte at den måske godt kan starte hvis ensretteren er død, men ikke kan lade. Har jeg mulighed for at tjekke det selv?

Selvom det kun er 6 skruer, er det sku alligevel en succesfornemmelse at have lavet det helt selv  :mrgreen:


SV 650 K3, Fuaaaark :D

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #11 Dato: September 05, 2012, 06:07:04 pm »
Afmonterede batteriet og tog det med over til bruun-larsen som målte det til 6-7 volt, så det var ret dødt. Fik hentet et nyt foropladet, og bassen startede uden problemer <3  :D

Hvordan tjekker jeg om ensretteren er okay? Skal til sjælland her i weekenden, og ville være ret surt at gå død på en random tank  :huh: Hende jeg snakkede med hos bruun-larsen fortalte at den måske godt kan starte hvis ensretteren er død, men ikke kan lade. Har jeg mulighed for at tjekke det selv?

Selvom det kun er 6 skruer, er det sku alligevel en succesfornemmelse at have lavet det helt selv  :mrgreen:

Fedt at du selv har en lille succesoplevelse!  Prøv at søge på Schnabel herinde. Der har lige været en   mAase skriverier om netop ensretteren.

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #12 Dato: September 06, 2012, 09:59:56 pm »
Afmonterede batteriet og tog det med over til bruun-larsen som målte det til 6-7 volt, så det var ret dødt. Fik hentet et nyt foropladet, og bassen startede uden problemer <3  :D

Hvordan tjekker jeg om ensretteren er okay? Skal til sjælland her i weekenden, og ville være ret surt at gå død på en random tank  :huh: Hende jeg snakkede med hos bruun-larsen fortalte at den måske godt kan starte hvis ensretteren er død, men ikke kan lade. Har jeg mulighed for at tjekke det selv?

Selvom det kun er 6 skruer, er det sku alligevel en succesfornemmelse at have lavet det helt selv  :mrgreen:

Fedt at du selv har en lille succesoplevelse!  Prøv at søge på Schnabel herinde. Der har lige været en   mAase skriverier om netop ensretteren.

Kan umiddelbart kun finde emner omkring hvor den kan købes. Har du evt et link til et emne med ensretter troubleshooting?
SV 650 K3, Fuaaaark :D

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #13 Dato: September 07, 2012, 08:40:50 pm »
Et batteri på 6-7volt er ikke bare dårligt opladt - det er klappet sammen (efter min bedste overbevisning).
Ensretteren har "jeg" skrevet lidt om her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=18038.msg176914#msg176914

Kontrollér også stikkene imellem generator<->ensretter og ensretter<->batteri. De kan være irrede/smeltede og med dårlig forbindelse.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Hjorth

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Sv: Startproblemer(samme) + olie
« Svar #14 Dato: September 09, 2012, 11:52:36 am »
De ladere du linker til ville jeg ikke anvende til mc batteri, de må ikke lade med mere end 1 ampere, når batteriet er under 10 amp/h.
prøv istedet denne http://www.harald-nyborg.dk/p2729/deca-batterilader-sm1236
Jeg købte en lignende i lidl til 149,-, den skal have en funktion til mc batterier, det har denne jeg linker til :-)