Forfatter Emne: Udstødning! Kan man det?  (Læst 4982 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hr Kjaer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
    • Grislingen
Udstødning! Kan man det?
« Dato: September 02, 2012, 03:51:03 pm »
Jeg skal lige høre alle jer, der er en del klogere end mig, om dette er muligt. Jeg synes denne type udstødning er super fed, men har ikke kunnet finde en model der passer på min sv 650. Kan man, hvis man modificerer beslag osv., ikke købe en udstødning til en anden model og så tilpasse den så det vil fungere? Eller er der ting inde i potten (nok et dumt spørgsmål) som er modelspecifikt og derfor ikke vil fungere som det skal? Projektet  vil under alle omstændigheder vel kræve en ny indkøring?

Jeg ser frem til at høre jeres kommentarer  :D
Suzuki SV 650 S  · 2007 · Mivv Titanium · Hyperpro  Bagdæmper · Rizoma:
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=42542

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Udstødning! Kan man det?
« Svar #1 Dato: September 02, 2012, 06:03:19 pm »
Den model udstødning har jeg set med spændebånd på eBay, så skal du bare skære den originale udstødning af. og lave et kort beslag fra der hvor den originale siddet og så eb ekstra bolt på spændebåndet.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Udstødning! Kan man det?
« Svar #2 Dato: September 03, 2012, 03:36:24 pm »
jeg drømmer også om at montere en Ixil Hyperlow, google selv, det kærver bare at man får lavet en potte til under cyklen, og den har jeg ikke kunnet greje endnu. Men hvis en melder sig, så sig til. Sajmon har tidligere kigget lidt på det, men noget konkret nåede vi aldrig frem til.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Udstødning! Kan man det?
« Svar #3 Dato: September 03, 2012, 03:47:02 pm »
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=17988.0 og husk lige jeg har en org. til salg stadig, hvis i skal bruge sådan en?

Jeg er til at handle med ;)
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Hr Kjaer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
    • Grislingen
Sv: Udstødning! Kan man det?
« Svar #4 Dato: September 03, 2012, 06:40:02 pm »
jeg drømmer også om at montere en Ixil Hyperlow, google selv, det kærver bare at man får lavet en potte til under cyklen, og den har jeg ikke kunnet greje endnu. Men hvis en melder sig, så sig til. Sajmon har tidligere kigget lidt på det, men noget konkret nåede vi aldrig frem til.

Ja den er super fed. Lige det look jeg ku tænke mig, men hvorfor behøver man en ny potte? Hvis man monterer den nye potte på den samling man kan se på mit flotte photoshop-billede :? (lige inden der hvor jeg har placeret potten), behøver man så ændre rørene? Jeg mener, ved dette punkt er rørene jo blevet til ét, og så kan man vel "gøre hvad man vil" (Bemærk venligst at jeg ikke ved en skid om hvad jeg snakker om...  :puke:)
Suzuki SV 650 S  · 2007 · Mivv Titanium · Hyperpro  Bagdæmper · Rizoma:
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=42542

Hr Kjaer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
    • Grislingen
Sv: Udstødning! Kan man det?
« Svar #5 Dato: September 03, 2012, 06:49:18 pm »
Fuck hvor ser det fedt ud!!!
På det nederste link ser det da ud til at de har monteret den på den samling jeg snakker om gør det ik?

Ixil Hyperlow en SV650 k3

Suzuki SV 650 N with Ixil Hyperlow L2X
Suzuki SV 650 S  · 2007 · Mivv Titanium · Hyperpro  Bagdæmper · Rizoma:
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=42542

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Udstødning! Kan man det?
« Svar #6 Dato: September 03, 2012, 09:33:49 pm »
jeg drømmer også om at montere en Ixil Hyperlow, google selv, det kærver bare at man får lavet en potte til under cyklen, og den har jeg ikke kunnet greje endnu. Men hvis en melder sig, så sig til. Sajmon har tidligere kigget lidt på det, men noget konkret nåede vi aldrig frem til.

Ja den er super fed. Lige det look jeg ku tænke mig, men hvorfor behøver man en ny potte? Hvis man monterer den nye potte på den samling man kan se på mit flotte photoshop-billede :? (lige inden der hvor jeg har placeret potten), behøver man så ændre rørene? Jeg mener, ved dette punkt er rørene jo blevet til ét, og så kan man vel "gøre hvad man vil" (Bemærk venligst at jeg ikke ved en skid om hvad jeg snakker om...  :puke:)
Selvfølgelig kan du det. Det er potten der dæmper lyden. Hvis du erstatter den med afgangsrør anbefales ørepropper, men det er jo en smagssag :-)

Min er en 1000 så mine er ikke samlet på den ene side.

Fandt et billede der viser gladius potten under motoren. Måske en sådan kan modificeres til at passe ?
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Udstødning! Kan man det?
« Svar #7 Dato: September 03, 2012, 09:44:36 pm »
Fandt forresten dette link pipe system på Leo vince app. Her er et screendump. Igen til en gladius, men det er en fin lille potte.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Hr Kjaer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
    • Grislingen
Sv: Udstødning! Kan man det?
« Svar #8 Dato: September 03, 2012, 10:18:53 pm »

Selvfølgelig kan du det. Det er potten der dæmper lyden. Hvis du erstatter den med afgangsrør anbefales ørepropper, men det er jo en smagssag :-)

Min er en 1000 så mine er ikke samlet på den ene side.

Fandt et billede der viser gladius potten under motoren. Måske en sådan kan modificeres til at passe ?
[/quote]

Ahh... det er selvf pga at der ikke er nogen dæmpning i den der Hyperlow? Så kommer det sku nok til at larme lidt for meget...  :innocent: Og db-killere vil vel ikke være nok (en smagssag i know) ?
Suzuki SV 650 S  · 2007 · Mivv Titanium · Hyperpro  Bagdæmper · Rizoma:
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=42542

jkogs

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 138
  • A ride on your sv a day... keeps the doctor away!
Sv: Udstødning! Kan man det?
« Svar #9 Dato: September 18, 2012, 12:41:06 pm »
Halløj har fået lavet en 2:1 potte til min sv 1000, og så en laser gp potte(ligner) den larmer ikke bare den larmer extremt.... så overvej det lige igen.
VH
Jakob
sv1000nk3. 45000 k. USD gsxr1000k8, 2:1 potte, kellerman blink, undertray, plov, viper front, kåbedele til køler, cnc fræset styr, p.commander/pipercross, wilbers racingdæmper,hyperpro rsc styrdæmp, superbike kit, probolt motorkit, r1 bagende og ramme osv

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Udstødning! Kan man det?
« Svar #10 Dato: September 18, 2012, 01:16:59 pm »
Prøv lige at pille potten helt af. Sådan ca vil den lyde, kør event også en lille tur. Tror du bliver træt af støjen meget hurtigt.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....