Forfatter Emne: Go Pro - video software  (Læst 4616 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Go Pro - video software
« Dato: August 12, 2012, 07:44:08 pm »
Hey så blev kameraet indviet ... Så nu skal jeg nok editere lidt...nogen som kan anbefale gratis software som er nemt og lige til ?

Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Go Pro - video software
« Svar #1 Dato: August 12, 2012, 08:01:01 pm »
Windows Live Movie Maker til Windows er nemt og gratis. Ikke så avanceret, men fint til de fleste hjemmevideoer.

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-live/movie-maker-get-started
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Go Pro - video software
« Svar #2 Dato: August 12, 2012, 08:19:45 pm »
Cool så prøver jeg den ... Hvis andre har erfaringer så smid gerne lidt i tråden ;-)
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Go Pro - video software
« Svar #3 Dato: August 12, 2012, 08:25:23 pm »
Kan anbefale Gopro cineform studio til at klippe dine video med... Det fungere rigtig godt!
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Go Pro - video software
« Svar #4 Dato: August 12, 2012, 09:38:35 pm »
Kan anbefale Gopro cineform studio til at klippe dine video med... Det fungere rigtig godt!
Merci ;-)
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Go Pro - video software
« Svar #5 Dato: August 13, 2012, 02:56:44 pm »
Jeg bruger Magix Movie Edit Pro...

Det koster ikke en formue - men er pengene værd!

http://www.magix.com/us/movie-edit-pro/
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Go Pro - video software
« Svar #6 Dato: August 13, 2012, 04:24:44 pm »
Kan anbefale Gopro cineform studio til at klippe dine video med... Det fungere rigtig godt!

enig, men hvordan får du Cineform til at samle klippene igen til én lang video?? Kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man gør  :brok:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Go Pro - video software
« Svar #7 Dato: August 14, 2012, 12:05:14 am »
Kan anbefale Gopro cineform studio til at klippe dine video med... Det fungere rigtig godt!

enig, men hvordan får du Cineform til at samle klippene igen til én lang video?? Kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man gør  :brok:

Det bruger jeg et andet program til :P Bruger bare cineform til at lave de små bider med.... :)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Go Pro - video software
« Svar #8 Dato: August 15, 2012, 10:01:05 am »
Kan anbefale Gopro cineform studio til at klippe dine video med... Det fungere rigtig godt!

enig, men hvordan får du Cineform til at samle klippene igen til én lang video?? Kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man gør  :brok:

Det bruger jeg et andet program til :P Bruger bare cineform til at lave de små bider med.... :)

Tsk tsk tsk... Prøv Magix... Man kan finde en "gratisversion" på TPB  8)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Go Pro - video software
« Svar #9 Dato: August 15, 2012, 10:38:43 am »
Min overvejelser går på at købe en MacMini snart og så vil jeg have final cut pro ;)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Go Pro - video software
« Svar #10 Dato: August 15, 2012, 12:16:41 pm »
Min overvejelser går på at købe en MacMini snart og så vil jeg have final cut pro ;)

Kan den trække det på tilfredsstillende vis?!?!?!

Det ville jeg være meget overrasket over  :|
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Go Pro - video software
« Svar #11 Dato: August 15, 2012, 02:40:58 pm »
Min overvejelser går på at købe en MacMini snart og så vil jeg have final cut pro ;)

Kan den trække det på tilfredsstillende vis?!?!?!

Det ville jeg være meget overrasket over  :|

kommer jo an på hvilken en af de macmini man køber ;) 8 gb ram og en i7 quatcore processor og et fint grafikkort ;) Og så kan man jo bare upgrade med en SSD harddisk ;)

Planen var også at vente til der udkommer den nye Mac Mini som sikkert skulle indholde en ny processor ivy brigd(stavemaskine) på 2.9.... bedre grafikkort osv.

« Senest Redigeret: August 15, 2012, 02:59:43 pm af Rasmus Modsat »
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Go Pro - video software
« Svar #12 Dato: August 15, 2012, 03:01:36 pm »
Kan anbefale Gopro cineform studio til at klippe dine video med... Det fungere rigtig godt!

enig, men hvordan får du Cineform til at samle klippene igen til én lang video?? Kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man gør  :brok:

Det bruger jeg et andet program til :P Bruger bare cineform til at lave de små bider med.... :)

Tsk tsk tsk... Prøv Magix... Man kan finde en "gratisversion" på TPB  8)
sony vegas pro har jeg også hørt meget godt om men der skal du næsten arbejde med det før det kan betale sig...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Go Pro - video software
« Svar #13 Dato: August 15, 2012, 05:01:46 pm »
Min overvejelser går på at købe en MacMini snart og så vil jeg have final cut pro ;)

Kan den trække det på tilfredsstillende vis?!?!?!

Det ville jeg være meget overrasket over  :|

kommer jo an på hvilken en af de macmini man køber ;) 8 gb ram og en i7 quatcore processor og et fint grafikkort ;) Og så kan man jo bare upgrade med en SSD harddisk ;)

Planen var også at vente til der udkommer den nye Mac Mini som sikkert skulle indholde en ny processor ivy brigd(stavemaskine) på 2.9.... bedre grafikkort osv.

Jeg har hørt, at der er nogle af de gamle MacMini hvor grafikkortet ikke er kompatibelt med den hardwareacceleration som Final Cut Pro understøtter og så siger kloge hoveder at man skal have min 8Gb ram for at være rustet til full HD redigering. Det vil komme til udtryk når du sidder og klipper og vil have vist effekter "live".

Renderingen trækker primært på processoren - så der ville en quad-core helt klart være at fortrække... Det ved jeg dog ikke om man kan få til MacMini?

Anyhow - grunden til min skepsis er en antagelse om Mac Mini er kompromis'et mellem regnekraft (kraftige processorer er dyre og udvikler meget varme) og økonomi (de er billige). Jeg har dog hørt om folk der er lykkedes efter at have smidt ekstra ram i  :D Så vent på den nye, overvej at købe en med AMD grafikkort (Intel STINKER), i7 processor, 8gb ram og SSD drev. Så har du et setup der sparker OK røv  :wink: ... Men så er den ikke så billig længere   :(
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Go Pro - video software
« Svar #14 Dato: August 15, 2012, 11:47:41 pm »
Min overvejelser går på at købe en MacMini snart og så vil jeg have final cut pro ;)

Kan den trække det på tilfredsstillende vis?!?!?!

Det ville jeg være meget overrasket over  :|

kommer jo an på hvilken en af de macmini man køber ;) 8 gb ram og en i7 quatcore processor og et fint grafikkort ;) Og så kan man jo bare upgrade med en SSD harddisk ;)

Planen var også at vente til der udkommer den nye Mac Mini som sikkert skulle indholde en ny processor ivy brigd(stavemaskine) på 2.9.... bedre grafikkort osv.

Jeg har hørt, at der er nogle af de gamle MacMini hvor grafikkortet ikke er kompatibelt med den hardwareacceleration som Final Cut Pro understøtter og så siger kloge hoveder at man skal have min 8Gb ram for at være rustet til full HD redigering. Det vil komme til udtryk når du sidder og klipper og vil have vist effekter "live".

Renderingen trækker primært på processoren - så der ville en quad-core helt klart være at fortrække... Det ved jeg dog ikke om man kan få til MacMini?

Anyhow - grunden til min skepsis er en antagelse om Mac Mini er kompromis'et mellem regnekraft (kraftige processorer er dyre og udvikler meget varme) og økonomi (de er billige). Jeg har dog hørt om folk der er lykkedes efter at have smidt ekstra ram i  :D Så vent på den nye, overvej at købe en med AMD grafikkort (Intel STINKER), i7 processor, 8gb ram og SSD drev. Så har du et setup der sparker OK røv  :wink: ... Men så er den ikke så billig længere   :(

Nu fåes den med disse specs


    2.0GHz quad-core Intel Core i7
    4GB memory
    Dual 500GB 7200-rpm hard drives1
    Intel HD Graphics 3000
    OS X Server
    OS X Mountain Lion


Men jeg venter også til de nye kommer frem, de kloge siger efter den næste apple keynote! :) Så må vi håbe de også lancere den nye iPhone 5 :P

http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_mac/family/mac_mini/select
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256