Forfatter Emne: Hjælp til grafik problem med bærbar  (Læst 2960 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Hjælp til grafik problem med bærbar
« Dato: August 06, 2012, 11:05:57 pm »
Måske en af jer har et forslag til hvad jeg kan gøre... Jeg har en lenovo 3000 n200 som ikke vil vise andet end sort skærm  :( . Den sender ikke noget ud, hverken på skærmen eller på vga udgangen - heller ikke engang opstarts billedet. Når den tændes lyser strøm og harddisk lamperne som normalt og efter lidt tænder lampen for wifi også. Det ser ud som om den kører som den skal man kan bare ikke se noget. Jeg har haft dens skilt helt ad og haft alle stik fra hinanden og samlet den uden det gav nogen forandring. Jeg tror det er det selve onboard grafiken som er stået af eller?
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Hjælp til grafik problem med bærbar
« Svar #1 Dato: August 07, 2012, 09:13:26 am »
Det lyder desværre som om du har ret - hvis den heller ikke laver noget på VGA udgangen (har du husket at aktivere udgangen?), så er det nok en onboard komponent der er stået af.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Hjælp til grafik problem med bærbar
« Svar #2 Dato: August 07, 2012, 11:57:04 am »
ved ikke om sådan en kan erstatte noget:

http://www.edbpriser.dk/grafikkort/hp-grafikkort-id-785096.aspx

problemet er self at få driverne lagt ind uden skærm hvis ikke det er helt pnp.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Hjælp til grafik problem med bærbar
« Svar #3 Dato: August 07, 2012, 05:52:29 pm »
Det er dit grafikkort der er stået af. Hvis altså du har husket at slå vga udgangen til og der stadig ikke er billede. Hvis gfx kortet er onboard, smider du pc'en ud, det kan slet ikke betale sig at skifte bundkortet. Hvis det ikke er onboard (og det er en pc du holder MEGET af) kan du måske finde en erstatning på ebay eller via google.

ved ikke om sådan en kan erstatte noget:
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/hp-grafikkort-id-785096.aspx
problemet er self at få driverne lagt ind uden skærm hvis ikke det er helt pnp.
Bevars, den kan nok godt genkende den, ligesom de fleste andre usb devices man sætter på. Men en bærbar hvor den interne skærm ikke dur, er ikke mange potter pis værd.
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Hjælp til grafik problem med bærbar
« Svar #4 Dato: August 07, 2012, 09:10:00 pm »
Det er dit grafikkort der er stået af. Hvis altså du har husket at slå vga udgangen til og der stadig ikke er billede. Hvis gfx kortet er onboard, smider du pc'en ud, det kan slet ikke betale sig at skifte bundkortet. Hvis det ikke er onboard (og det er en pc du holder MEGET af) kan du måske finde en erstatning på ebay eller via google.

ved ikke om sådan en kan erstatte noget:
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/hp-grafikkort-id-785096.aspx
problemet er self at få driverne lagt ind uden skærm hvis ikke det er helt pnp.
Bevars, den kan nok godt genkende den, ligesom de fleste andre usb devices man sætter på. Men en bærbar hvor den interne skærm ikke dur, er ikke mange potter pis værd.
Helt enig. Hvis den evt bare sku ligge i et skab som familiebilledserver el lign ku det nok gå.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Hjælp til grafik problem med bærbar
« Svar #5 Dato: August 07, 2012, 10:32:25 pm »
Kan være løst kabel, inverter board, LCD skærmen eller ja grafikkortet....
Du er velkommen til at kontakte mig vedr reptilbud.
Send mig en pm

Vi har værksted i Karlslunde / Silkeborg.

Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Hjælp til grafik problem med bærbar
« Svar #6 Dato: August 07, 2012, 10:35:26 pm »
mener også en ram blok kan være skyld i det - det er det jeg har fundet som fejl i de fleste tilfælde

og specielt lenovo har de sat månedens billigste ram i når de samler dem...

det er sjældent at et onboard grafikkort står af - og det med et løst kabel tror jeg ikke efter vga porten sidder direkte på bundkortet
« Senest Redigeret: August 07, 2012, 10:38:06 pm af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Hjælp til grafik problem med bærbar
« Svar #7 Dato: August 07, 2012, 10:55:08 pm »
Er der opstartslyd fra windows? :) Hvis der er, vil det indikere at rammene virker :)

BIOS burde egentlig melde fejl hvis gfx kortet står af, men kommer nok an på hvor det er.. Hvis det er sidste videobuffer/udgangstrin så ligger den sku nok ikke mærke til det.. Så det kan nok ikke udelukke noget..

Nok meget relevant at vide hvor gammel og hvor dyr pc'en var, inden tråden køre af sporet.. ;)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Hjælp til grafik problem med bærbar
« Svar #8 Dato: August 08, 2012, 08:11:47 am »
Lidt nørdet, ...
Men hvis nu at den er på netværk, så kunne du måske komme ind på den via RDP ( Start -Kør- skriv "mstsc" -enter - skriv IPadressen på maskinen- enter) Kik evt i din router som næsten med garanti er DHCP server og som derfor kan fortælle hvilken IP adresse maskinen har.
'På den måde kan man faktisk godt installere det externe usbgrafikkort og på den måde få liv i maskinen igen.

Bare en tanke...
The ride is the objective... The destination is the excuse.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Sv: Hjælp til grafik problem med bærbar
« Svar #9 Dato: August 10, 2012, 09:48:42 pm »
Jeg har nu prøvet en del andre ting af uden held. Jeg måtte bøje mig og erkende at da jeg åbnede vga porten kom der faktisk billede men det var først muligt når bios delen var overstået så der hjalp ikke.. Så fik jeg prøvet om et tidligere gendannelses kunne hjælpe, men heller ikke dette hjalp. Så har jeg installeret en helt ny W7 for at se om det var muligt og kunne evt. Finde en driver til skærmen. Jeg anede jo ikke om skærmen var død. Men heldigvis var skærmen ok. Men nu kunne den ikke vise andet end 16 farver og alle skærmindstillinger kan ikke ændres. Så har jeg nulstillet bios for måske er batteriet dødt, men der er 2,95 volt på der så det er nok ikke tilfældet. Det har heller ikke hjulpet, jeg havde håbet på jeg ville kunne komme ind i bios efter den var nulstillet men det kan jeg ikke. Den skriver at den har glemt dato m.m så bios er nulstillet men jeg kan ikke komme derind. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre nu??
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Hjælp til grafik problem med bærbar
« Svar #10 Dato: August 10, 2012, 11:30:49 pm »
Jeg har nu prøvet en del andre ting af uden held. Jeg måtte bøje mig og erkende at da jeg åbnede vga porten kom der faktisk billede men det var først muligt når bios delen var overstået så der hjalp ikke.. Så fik jeg prøvet om et tidligere gendannelses kunne hjælpe, men heller ikke dette hjalp. Så har jeg installeret en helt ny W7 for at se om det var muligt og kunne evt. Finde en driver til skærmen. Jeg anede jo ikke om skærmen var død. Men heldigvis var skærmen ok. Men nu kunne den ikke vise andet end 16 farver og alle skærmindstillinger kan ikke ændres. Så har jeg nulstillet bios for måske er batteriet dødt, men der er 2,95 volt på der så det er nok ikke tilfældet. Det har heller ikke hjulpet, jeg havde håbet på jeg ville kunne komme ind i bios efter den var nulstillet men det kan jeg ikke. Den skriver at den har glemt dato m.m så bios er nulstillet men jeg kan ikke komme derind. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre nu??
Så hvis jeg har forstået det ret:
Du har hul igennem til skærmen, dog med reduceret funktionalitet?
Er der først billede på efter bios er kørt færdig? Hvis der er, hvad er problemet med at komme ind i bios så?

Lyder som et lettere kvæstet gfx kort/gfx firmware.. Det kan være den kan opdateres.. :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Hjælp til grafik problem med bærbar
« Svar #11 Dato: August 11, 2012, 09:47:24 pm »
Sikke mange nørder der køre Sv :)

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Hjælp til grafik problem med bærbar
« Svar #12 Dato: August 11, 2012, 10:55:00 pm »
Sikke mange nørder der køre Sv :)
Mjaa, vi er jo et bredt udsnit af befolkningen, og der er jo nok også en del nørder i dk  :orkester:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Hjælp til grafik problem med bærbar
« Svar #13 Dato: August 17, 2012, 02:32:33 am »
Sikke mange nørder der køre Sv :)
Mjaa, vi er jo et bredt udsnit af befolkningen, og der er jo nok også en del nørder i dk  :orkester:
:) er da også selv en af dem med horn brillerne, som nyder at arbejde i en IT virksomhed...