INGEN grund til at røre kædestrammerne medmindre kæden skal strammes op!
1. Man piller møtrikken af sammen med skiven og den lille aluklods - så trækker man bagakslen 2cm ud - så kan den glide frem forbi strammerne så man kan flytte kæden ud over siden på bagtandhjulet, og lade den hænge ud over kanten på svingeren, uden man behøver holde hjulet oppe.
2. Så hiver man akslen ud og løfter hjulet bagud.
3. Tag en flad skruetrækker og udvid bremseklodserne en smule - så er det nemmere at få bremseskiven på plads igen.
4. Gør det du skal gøre med baghjulet. (der var jo en årsag til du pillede det af...
)
5. Sæt kaliperen på plads og sæt akslen ind i kaliper beslaget så den bliver holdt på plads.
6. Sørg for at bøsningen på indersiden af chokkoblingen ikke er faldet ud - og sørg for at de 2 yderste bøsninger sidder korrekt. Den korte med brøst på i højre side - den lange uden brøst i venstre side.
7. Løft FORSIGTIGT baghjulet op og sørg for at skiven rammer op mellem bremseklodserne. Man kan med fordel sætte en fod under bunden af hjulet for at støtte det mens man fumler akslen igennem HELE VEJEN. Bøsningerne skvatter nemt af og kommer i klemme...
8. Træk akslen lidt ud igen så aluklodsen kan komme forbi kædestrammerne - når man så trykker det hele frem, kan kæden spoles på tandhjulet.
9. Træk hjulet tilbage, sæt aluklods, skive og møtrik på i venstre side.
10. Sæt en skruetrækker i klemme mellem kæde og tandhjul for at trække aluklodserne frem mod strammerne, og spænd møtrikken.
Jeg kan skifte et sæt SV hjul på 7 minutter alene uden at få sved på panden, så det jeg siger, er den mest effektive måde at gøre det på... Period!