I lørdags var jeg og manden på vej til Sajmon for at få smidt mine wilbers fjedre i gaflen på det gule lyn, men vi var knap nået afsted da min olie og benzin lampe begyndte at blinke lidt, jeg fik drejet fra og bum, så døde min maskine.
Lige den dag valgte Call me så også at have hamrende ustabilt net, så både mandens og min tlf strejkede og virkede kun sporadisk.
Men efter et par minutter kom der strøm på igen og jeg kørte hende hjem til garagen, der var intet at mærke eller høre på dyret, den virkede upåklageligt.
Havde lige vasket den, så tænkte om det måske var lidt fugt der var kommet et forkert sted hen.
Nå, vi besluttede os så for at køre en tur i stedet, det gik også super fint i ca. 40-50 km, bortset fra at speedometeret hoppede som bare pokker, så viste den 199km/t, så 60, så 248 osv.
Havde egentlig besluttet at gøre turen lidt kort, men så fungerede damen igen super fint, så vi tog lige en ekstra omvej, det endte så i en strejke fra damen omkring Hedehusene. Bum så slukkede hun ved et stort lyskryds og denne gang hjalp ingen overtalelse.
Kl. var lige præcis sen nok til at diverse værksteder havde lukket, tlf'erne drillede stadig, men det lykkedes at få fat i min kære Daddy som ville komme og kigge. Samtidig fik min mand dog fat i FA, selvom de var lukket. De var på vej til Baldersbrønde lige i nærheden, så der gik ikke ½ time, så kom Ib og hentede det gule lokum. Var jeg lige glad?
Nu har vi så aftalt at hun også lige får et service, det sidste var det store helt tilbage i oktober 2008, og jeg skulle gerne en tur på Knutten om under to uger, så må hellere få den i orden inden.
Men for dælen, jeg håber ikke det bliver alt for omstændigt og dyrt.
Heldigvis havde manden lige fået smidt sit bagsæde på sin maskine, så der var plads til mig bagpå.
Alt i alt, surt at strande med en død mc, men hvor var det dog heldigt at 1. det lykkedes at få fat i FA selvom det var efter lukketid 2. det regnede ikke 3. det skete mens jeg var afsted med manden og ikke aftenen før hvor jeg kørte tur alene og 4. at det ikke skete på motorvejen på vej til job i stedet for.
Ja, ja. Så har man prøvet det med også.