Forfatter Emne: Blitzet  (Læst 5337 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Blitzet
« Svar #15 Dato: Juli 19, 2012, 11:06:39 am »
Nogen betjente notere nummerpladen! Fik jeg at vide af en betjent   :mrgreen:
der er mulighed for fejl ved manuelt nedskrevne nrplader. Hvis du får et billed skriver du til dem med billed af mc ( med de lånte spejle der ikke ligner de andre og den anden dragt og hjelm) de kan jo skrive forkert. Det er jo ikke dig der skal bevise du kørte for stærkt. Den nemme løsning er .Du kan jo også bare betale bøden som alle voksne mennesker normalt gør når de dummer sig. 1500 er småpenge så det gad jeg ikke lyve for. Done the chrime take the time.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Blitzet
« Svar #16 Dato: Juli 19, 2012, 11:54:19 am »
Om jeg husker det rigtigt så kan du sige at du ikke ved hvem der kørde din mc den dag (det var jo ikke dig) og betale 2500 kr.. så afvent bøde størrelse og se hvad der bedst kan betale sig.. 60 på speedo er nok ikke mere end 53-55 km/h så jeg ville nok betale ved kasse 1..
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Benji

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Sv: Blitzet
« Svar #17 Dato: Juli 19, 2012, 02:22:53 pm »
Jeg er blevet blitzet en enkelt gang på mc - hørte ikke noget. Har til gengæld fået tilsendt portrætfoto og mig og bilen 3 ud af 4 gange..
nu TL1000R - tidligere SV1000S

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Blitzet
« Svar #18 Dato: Juli 19, 2012, 02:26:42 pm »
Jeg er ret sikker på at de ikke skal aktivere et kamera i forruden manuelt, men at det er et videokamera, som kører hele tiden.

En anden ting er, at hvis du får en bøde tilsendt, er det ligegyldigt om de kan se det er dig eller ej, så længe de har nummerpladen, så hæfter ejer for bøden, hvis han ikke vil oplyse hvem der kørte på motorcyklen.
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: Blitzet
« Svar #19 Dato: Juli 19, 2012, 11:24:38 pm »
Jeg er ret sikker på at de ikke skal aktivere et kamera i forruden manuelt, men at det er et videokamera, som kører hele tiden.

En anden ting er, at hvis du får en bøde tilsendt, er det ligegyldigt om de kan se det er dig eller ej, så længe de har nummerpladen, så hæfter ejer for bøden, hvis han ikke vil oplyse hvem der kørte på motorcyklen.


Fejl! han får en skærpet bøde.
Hæfter IKKE for trafikforseelsen!

plysning om føreren af køretøjet
Hovedreglen er, at ejeren (brugeren) af et køretøj efter anmodning fra politiet skal oplyse, hvem der har ført køretøjet (Færdselslovens § 65, stk. 1). Overtrædelse af oplysningspligten medfører en skærpet bøde (jfr. Færdselslovens § 118, stk. 2).



Du er dog som ejer (bruger) af køretøjet ikke forpligtet til at give oplysningen i følgende tilfælde:

Hvis du selv har ført køretøjet
Hvis du har overladt køretøjet til en person, der ikke lovligt kunne føre køretøjet, f.eks. hvis pågældende ikke havde gyldigt kørekort.

http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/efter_hastighedsmaaling/


Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Blitzet
« Svar #20 Dato: Juli 20, 2012, 12:38:27 am »
Og skår du to dit 3. Klip eller to samtidige klip (60% overtrædelse) kan man jo altid betale sig fra det!
Hvis du kan finde en anden til at tage "æren" af forseelsen!
Er der en der påtager sig skylden ser ordensmagten ikke nærmere på sagen, og ved kommende får den betingede frakendelsen, bøde mv.

Har jeg hørt...!

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Blitzet
« Svar #21 Dato: Juli 20, 2012, 09:28:20 am »
Jeg er ret sikker på at de ikke skal aktivere et kamera i forruden manuelt, men at det er et videokamera, som kører hele tiden.

En anden ting er, at hvis du får en bøde tilsendt, er det ligegyldigt om de kan se det er dig eller ej, så længe de har nummerpladen, så hæfter ejer for bøden, hvis han ikke vil oplyse hvem der kørte på motorcyklen.


Fejl! han får en skærpet bøde.
Hæfter IKKE for trafikforseelsen!

plysning om føreren af køretøjet
Hovedreglen er, at ejeren (brugeren) af et køretøj efter anmodning fra politiet skal oplyse, hvem der har ført køretøjet (Færdselslovens § 65, stk. 1). Overtrædelse af oplysningspligten medfører en skærpet bøde (jfr. Færdselslovens § 118, stk. 2).



Du er dog som ejer (bruger) af køretøjet ikke forpligtet til at give oplysningen i følgende tilfælde:

Hvis du selv har ført køretøjet
Hvis du har overladt køretøjet til en person, der ikke lovligt kunne føre køretøjet, f.eks. hvis pågældende ikke havde gyldigt kørekort.

http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/efter_hastighedsmaaling/

Jeg er bare ret sikker på at de lavede det om for ikke så længe siden. Ellers kan man jo blæse gennem byen med sort visir, med 200 kmt., og så bare få en hævet bøde. De kan vel ikke tage mit kørekort, hvis de ikke definitivt kan placere mig på cyklen i gerningsøjeblikket (Altså ud fra den måde som reglerne fremstår)
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)