Forfatter Emne: Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)  (Læst 4216 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sejer

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)
« Dato: Juli 01, 2012, 10:14:00 pm »
Kan man købe et nøgent stel i udlandet og betale moms og afgift kun af stellet, og dernæst lovligt opbygge stellet til motorcykel med stumper fra en anden importeret motorcykel :?

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)
« Svar #1 Dato: Juli 01, 2012, 10:56:25 pm »
Vil næsten tro den skulle told synes når den blev færdig.. Alt andet ville næsten være urimeligt :P Men jeg har absolut ingen anelse  :lmao:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)
« Svar #2 Dato: Juli 02, 2012, 08:20:32 am »
Kan man købe et nøgent stel i udlandet og betale moms og afgift kun af stellet, og dernæst lovligt opbygge stellet til motorcykel med stumper fra en anden importeret motorcykel :?
Nej, hele motorcyklen skal toldsynes, den skal være i sådan stand at den efter et toldsyn kan få udleveret en nummerplade.
Og der er 3 "grader" af vurdering af stand. Under middel, Middel og Over Middel. Under middel og Over middel så skal synsstedet tage billeder og sende til vurdering, og det gider de færeste synssteder at bøvle med,    (de får så vidt jeg ved ikke ekstra for besværet) så næsten alt bliver toldsynet til Middel stand..
Så glem det.. Eller find en grim cykel og en flink synsmand, så kan du måske spare lidt på afgiften.
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)
« Svar #3 Dato: Juli 02, 2012, 08:23:48 am »
Du kommer sandsynligvis også i klammeri med registreringsafgiftslovens §7.

Her tænker jeg specielt på, at der skal svares registreringsafgift, hvis reparationens værdi overstiger 75% af handelsværdien før uheldet. Hvis du starter med et stel og smider resten på, ryger du næsten helt sikkert ind under den regel.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)
« Svar #4 Dato: Juli 02, 2012, 07:18:44 pm »
Ved ikke lige hvordan syns manden skulle kunne kontrollere lys,bremser osv med et stel til syn? :)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sejer

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)
« Svar #5 Dato: Juli 02, 2012, 10:58:23 pm »
hehe tak for svarerne :D ..faldt over et billigt stel på ebay.de så blev lige lidt nysgerrig   :rolleyes:

JHS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
  • Jacob
Sv: Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)
« Svar #6 Dato: Juli 04, 2012, 10:39:17 am »

Så vidt jeg har forstået er det bestemt muligt at købe et "lig" og toldsyne til genopbygning m.m. og samtidig købe en ny og flytte alle delene. Har hørt flere sige at det er den eneste måde at spare mange penge ifb med køb af ny mc.

Jacob
ejer af Sort grisling :) SV650S

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)
« Svar #7 Dato: Juli 04, 2012, 11:38:29 am »

Så vidt jeg har forstået er det bestemt muligt at købe et "lig" og toldsyne til genopbygning m.m. og samtidig købe en ny og flytte alle delene. Har hørt flere sige at det er den eneste måde at spare mange penge ifb med køb af ny mc.

Jacob
Hvis du kan finde noget mere om det emne, så er jeg sikker på at vi er mange der gerne vil høre mere om det..
Toldsyn til genopbygning..
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)
« Svar #8 Dato: Juli 04, 2012, 12:49:57 pm »
Så vidt jeg har forstået er det bestemt muligt at købe et "lig" og toldsyne til genopbygning m.m. og samtidig købe en ny og flytte alle delene. Har hørt flere sige at det er den eneste måde at spare mange penge ifb med køb af ny mc.

Altså, man kan jo købe et "lig", som lige netop kan klare et syn, og dermed indregistreres. Der tages jo hensyn til tilstanden, så hvis den er bulet og rusten, bliver afgiften lavere. Bagefter kan man købe en flot donor-cykel og flytte delene over.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)
« Svar #9 Dato: Juli 04, 2012, 12:54:29 pm »
Så vidt jeg har forstået er det bestemt muligt at købe et "lig" og toldsyne til genopbygning m.m. og samtidig købe en ny og flytte alle delene. Har hørt flere sige at det er den eneste måde at spare mange penge ifb med køb af ny mc.

Altså, man kan jo købe et "lig", som lige netop kan klare et syn, og dermed indregistreres. Der tages jo hensyn til tilstanden, så hvis den er bulet og rusten, bliver afgiften lavere. Bagefter kan man købe en flot donor-cykel og flytte delene over.
Var der ikke en nyhed for ik så lang tid siden ang. skat der var ude med riven? Noget med f.eks. at købe mc billig og så sætte kåbe på og dermed være pligtig i ny afgift? Mener artiklen kørte på at man skulle gemme kvitteringer osv så man kunne dokumentere overfor skat at det har været over mange år man har forbedret den?

Jeg kan selvfølgelig ikke finde artiklen nu  :whatever:

Edit: Fandt tilgengæld noget andet men tilsvarende: http://www.mctouringclub.dk/?id=27057
« Senest Redigeret: Juli 04, 2012, 12:59:24 pm af Hollowpoint »
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)
« Svar #10 Dato: Juli 04, 2012, 01:01:34 pm »
Var der ikke en nyhed for ik så lang tid siden ang. skat der var ude med riven? Noget med f.eks. at købe mc billig og så sætte kåbe på og dermed være pligtig i ny afgift? Mener artiklen kørte på at man skulle gemme kvitteringer osv så man kunne dokumentere overfor skat at det har været over mange år man har forbedret den?

Jeg kan selvfølgelig ikke finde artiklen nu  :whatever:

Jo, det er helt sikkert på kant med registreringsafgiftslovens §7a!

Citér
Reparerede og genopbyggede køretøjer, hvoraf der tidligere er betalt registreringsafgift, og som er beskadiget som følge af tæring, slitage og lignende, og hvor reparation udføres løbende som almindelig vedligeholdelse, er fritaget for afgift.

Det betyder, at hvis det hele udskiftes på én gang, skal der svares registreringsafgift igen. Så må man tage det lidt ad gangen.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

ThomZ

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 77
  • Plut-plut-plut, siger den lille cykel!
Sv: Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)
« Svar #11 Dato: Juli 05, 2012, 10:35:31 am »
Jeg havde en snak i går med én som henter kinesiske ural-lopi cykler hjem. Det drejer sig om et kinesisk firma som har købt de resterende ural stel og så har genopbygget dem med nye dele. Importørende nævnte så at der var noget tricky´t med afgiften, fordi at cyklerne allerede inden import havde status som genopbyggede. Det syntes at lyde til at der i danmark findes noget lovgivning omkring dette emne. Om det så kun gælder veteran køretøjer er et godt spørgsmål.

I dette eksempel er det altså en kinesisk licens kopi af Ural som er en russisk licens kopi af en post ww2 BMW. Det er ikke kinesiske kopi cykle a la Li Fan eller YamaSuki og hvad de dødsfælde nu hedder, det er ret pæne retro-cykler som virke til at være i fornuftig kvalitet.

Men hvad er regler for anskaffelse af et stel som en reservedel? Hvis værkstederne kan dette, kan en civil person vel også?
Svinet er dødt! :-(
Tilleren er levende! :-)

JHS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
  • Jacob
Sv: Import af motorcykel (Teoretisk spørgsmål)
« Svar #12 Dato: Juli 05, 2012, 04:08:57 pm »
Så vidt jeg har forstået er det bestemt muligt at købe et "lig" og toldsyne til genopbygning m.m. og samtidig købe en ny og flytte alle delene. Har hørt flere sige at det er den eneste måde at spare mange penge ifb med køb af ny mc.

Altså, man kan jo købe et "lig", som lige netop kan klare et syn, og dermed indregistreres. Der tages jo hensyn til tilstanden, så hvis den er bulet og rusten, bliver afgiften lavere. Bagefter kan man købe en flot donor-cykel og flytte delene over.

Ja det var det jeg mente.


Så vidt jeg har forstået er det bestemt muligt at købe et "lig" og toldsyne til genopbygning m.m. og samtidig købe en ny og flytte alle delene. Har hørt flere sige at det er den eneste måde at spare mange penge ifb med køb af ny mc.

Jacob
Hvis du kan finde noget mere om det emne, så er jeg sikker på at vi er mange der gerne vil høre mere om det..
Toldsyn til genopbygning..

Hvor.. konstruktivt..
ejer af Sort grisling :) SV650S