Hvis du har doneret til forum og dit navn ikke fremgår på listen over glade givere - så skriv en PM til Ole!se mere her:http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7265.0
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Mit bremsegreb nærmest hakker når man trykker sammen om det - det giver en lidt sjov nedbremsning, fordi jeg kun kan doserer i de hak den tillader...Nogen der ved hvorfor, og hvad der skal til for at fikse det???
Det er helt sikkert oppe i grebet og ikke skiverne... Det er nok noget i stil med det Sajmon er inde på, troede bare ikke jeg kunne pille grebet ud - det ligner der sidder en bøsning eller noget som grebet trykker ind i og at det er den der er problemet...
Det' en klaaassiker Du skal smørre den ligekærvede skrue der holder bremsegrebet fast (lige ved siden af justérskruen). Der sidder som regel en låsemøtrik på undersiden.Hvis der er meget rustent, kan du tage det værste med lidt smergellærred inden du giver det en klat fedt og samler igen.
Våbenolie er som regel rensende og ikke nødvendigvis smørende i længere tid. Så du kan nærmere bruge lidt smøre midler som trænger ind på dåse, såsom wd40 til at rense med. og så din kædespray bagefter.
Lige en tilbagemelding:Pillede den lille skrue ud, og tog grebet af, fjernede lidt skidt og snavs, og sprøjtede lidt kædeolien på skruen og i hullerne osv., og samlede det hele igen, og nu spiller det bare! Tak for hjælpen!