Forfatter Emne: Kobling/bremsevæske på sv1000  (Læst 8420 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Basler

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Alexander
Kobling/bremsevæske på sv1000
« Dato: Maj 25, 2012, 10:56:23 am »
Syntes slet ikke der er noget koblingsvæske i den lille beholder på styret ved koblingen ? Syntes også den er lidt anderledes at få i gear, lidt hårdere måske :/ , hva skal jeg gøre? Kan jeg bare smide noget bremsevæske i ? Skal der gøres noget specielt hvis jeg åbner beholderen ?


//Basler

Tapatalk

LilleBenno

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 132
  • Vildere!
Sv: Kobling/bremsevæske på sv1000
« Svar #1 Dato: Maj 25, 2012, 11:03:00 am »
Skift det nu når du er i gang :)
SuperVeloce Mille Nudo

LilleBenno

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 132
  • Vildere!
Kobling/bremsevæske på sv1000
« Svar #2 Dato: Maj 25, 2012, 11:05:24 am »
Men ellers så prøv at toppe den op og se om det afhjælper problemet.. Hvis væsken er uklar og grumset skal den skiftes..
SuperVeloce Mille Nudo

Basler

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Alexander
Kobling/bremsevæske på sv1000
« Svar #3 Dato: Maj 25, 2012, 11:06:00 am »
Skift det nu når du er i gang :)
Men er rimelig grøn :) spørg om hjælp til hvordan ? Aner ikk hvordan fremgangsmåden er :/


//Basler

Tapatalk

LilleBenno

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 132
  • Vildere!
Kobling/bremsevæske på sv1000
« Svar #4 Dato: Maj 25, 2012, 11:12:09 am »
Tag låget af, hæld op til max mærke i beholderen. Tør låget af og sæt det på igen. Pas på spild da det er noget kradsbørstigt stads. Der skal bare fyres dot4 bremsevæske på
 Hvis du er helt på herrens mark kan du kigge forbi Vordingborg i weekenden, så skal jeg nok fixe det :)
SuperVeloce Mille Nudo

Basler

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Alexander
Kobling/bremsevæske på sv1000
« Svar #5 Dato: Maj 25, 2012, 11:17:08 am »
Tak for hjælpen vil prøve mig frem :) SKAL det være en speciel bremsevæske ? Og vi er enige om der er det samme i begge beholdere ? Altså til bremsen og den til koblingen ?


//Basler

Tapatalk

LilleBenno

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 132
  • Vildere!
Kobling/bremsevæske på sv1000
« Svar #6 Dato: Maj 25, 2012, 11:19:38 am »
Næ, ganske almindelig dot 4(samme som på biler) og samme i begge beholdere..

Du kan evt sms'e mig på 24651158 hvis du mangler hurtigt svar :)
SuperVeloce Mille Nudo

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Kobling/bremsevæske på sv1000
« Svar #7 Dato: Maj 25, 2012, 03:36:11 pm »
Ey, gutter!

Hvis der ikke længer er noget væske i bægeret er det nok desværre en lidt større operatione end bare at hælde væske på  :undecided:

Det er der to grunde til...

1: Det er et lukket system, så der forsvinder ikke bare koblingsvæske uden at der er en utæthed i systemet. Mit bedste gæt er at du skal have en ny koblingsslave - eller i det mindste nye pakninger i samme (utæthed i komlingsslavecylinderen er en kendt fejl på ældre SV1000ere).

2: Hvis du har kørt bægeret helt tør for væske er der med stor sikkerhed kommet luft i systemet, hvorfor det er nødvendigt at bløde det ud. I modsætningen til væsken kan luft komprimeres, hvorfor at du føler at den er sværere at skifte gear på ( simpelthen fordi den ikke kobler ordentligt ud).

Du kan følge slangen fra koblingsmasteren (håndtaget) ned til slaven som sidder fast med to umbracobolte. Den kan du skrue ud (bare roligt, der løber ikke olie ud) og se om der er noget væske som ligger inde bagved. Det er der muligvis ikke da det fordamper - men hvis der er, så er du HELT sikker på at det er det der er galt. Man kan sagtens køre rundt med en utæt koblingsslave, selvom det frarådes - så længe at væsken i glasset ikke kommer under min og man dermed risikerer at der kommer luft ned i slangen.

Det koster kun et par 100 kr at købe nye pakninger, og der er garanteret nogle herindefra der kan hjælpe med at skifte dem. Efter pakningerne er skiftet eller som en nødløsning frem til reparationen så skal du bløde luft ud af systemet ved at sætte en lille gennemsigtig slange på den studs (ligner en cykelventil) der sidder nede på slaven. Du skal løsne ventilen lige som en møtrik før der kan komme væske igennem.

Du skal herefter fylde glasset helt op med bremsevæske og pumpe med koblingshåndtaget helt i bund så der kommer bremsevæske ud i den klare slange du har sat på studsen. Du skal sikre dig at væsken i glasset ikke kommer under min og blive ved til der ikke komme bobler ud af slangen (det kan godt tage noget tid afhængigt af hvor boblerne sidder i koblingsslangen som man ikke kan se igennem.

Husk at spænd studsen når du er færdig og sæt prop på den og glasset!

Pas på - bremsevæske må IKKE komme på din lak da det har nogle egenskaber som ødelægger den. Så vær forsigtig og få evt. hjælp fra en buddy...

« Senest Redigeret: Maj 25, 2012, 03:41:32 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Basler

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Alexander
Kobling/bremsevæske på sv1000
« Svar #8 Dato: Maj 25, 2012, 06:49:07 pm »
Tak tak fik assistance af sajmon over telefonen :)


//Basler

Tapatalk

LilleBenno

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 132
  • Vildere!
Kobling/bremsevæske på sv1000
« Svar #9 Dato: Maj 25, 2012, 06:57:00 pm »
Var det noget der virkede??
SuperVeloce Mille Nudo

Basler

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Alexander
Kobling/bremsevæske på sv1000
« Svar #10 Dato: Maj 25, 2012, 08:46:56 pm »
Bremsevæske og udluftning af systemet så fungerede det :) Men en ny koblings slave er nødvendigt ..


//Basler

Tapatalk

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Kobling/bremsevæske på sv1000
« Svar #11 Dato: Maj 25, 2012, 09:26:34 pm »
Bremsevæske og udluftning af systemet så fungerede det :) Men en ny koblings slave er nødvendigt ..


//Basler

Tapatalk

Godt det virkede :-) Sådan en koster heller ikke en formue. Du kan sikkert fine en ny på eBay eller alternativt på AlphaSports.com
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

LilleBenno

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 132
  • Vildere!
Kobling/bremsevæske på sv1000
« Svar #12 Dato: Maj 25, 2012, 09:27:00 pm »
Har set på eBay at du kan købe paknings sæt til små penge..
SuperVeloce Mille Nudo