Forfatter Emne: Fjerne nitte fra udstødning  (Læst 2618 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Daarup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • SV 650 S K3
Fjerne nitte fra udstødning
« Dato: Maj 22, 2012, 12:18:10 am »
Hejsa kære forum.  Af fare for at spørge meget dumt, eller poste en tråd, der har været debateret til ukendelighed gør jeg dog alligevel et forsøg på at få jeres hjælp.

Jeg vil gerne have fjernet min DB-killer fra min nye MIVV-udstødning på min SV 650 S og har læst mig til at det skulle være nemt at bore nitten ud. Nu har jeg imidlertidig forsøgt mig med to bor og begge er endt med at knække... Så nu er spørgsmålet om..
1) For dårligt værktøj
2) Ekstrem genstridig nitte
3) Manglende evner

Jeg kunne meget godt tænke mig noget mere lyd fra den snart, så håber I kan hjælpe ellers bliver den sendt forbi Suzuki snarest.  Kan man evt. fjerne den med hammer og skruetrækker (synes jeg at have læs nogle gøre, lyder mig dog lidt små-riski).

Med ønske om snarlig ordentlig V2-brummen:)

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Fjerne nitte fra udstødning
« Svar #1 Dato: Maj 22, 2012, 03:42:05 am »
Hvis det blot er en nitte der holder den i, så er svaret enten 1 eller 3 ;)

Den SKAL være til at bore ud - sikker på at du bruger en stort nok bor? Diameteren skal ca. passe med den indvendige diameter af "kappen"
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

LilleBenno

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 132
  • Vildere!
Fjerne nitte fra udstødning
« Svar #2 Dato: Maj 22, 2012, 06:53:47 am »
Det kan jo være nitten er rustfri.
Mon ikke et 3,5mm bor kan klare det?
Det kan ske at nitten drejer rundt, så skal der bare bores en anelse skråt..
SuperVeloce Mille Nudo

Daarup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • SV 650 S K3
Sv: Fjerne nitte fra udstødning
« Svar #3 Dato: Maj 30, 2012, 08:38:19 pm »
Tak for svarene, løsningen lå i katagori-1. Med min egen boremaskine og et 4mm bor var det ganske enkelt at få den ud, så nu kan SVinet høres igen, det var dejligt:)

Så har jeg kun et andet lille projekt med at få udbedret nogle ridser på min kåbe, som er opstået efter nogle aber væltede den for 1 mdr's tid siden, kan man gøre noget pænt selv, eller skal den forbi en lakerer? Evt. nogle der kender til steder omkring århus?