Forfatter Emne: Dårlig stil at overhale med MC'en når man står stille ved bilkøer?  (Læst 7795 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Dårlig stil at overhale med MC'en når man står stille ved bilkøer?
« Svar #15 Dato: April 30, 2012, 04:39:08 pm »
Må man køre over bilerne, med eftermonterede store dæk på SVinet? 

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Dårlig stil at overhale med MC'en når man står stille ved bilkøer?
« Svar #16 Dato: April 30, 2012, 04:52:36 pm »
Hvorfor kan folk ikke bare gøre som i tyskland, der viser de stor "respekt" når man kommer trillende i en kø(på motorcykel) hvor ved de trækker ind/væk for at gøre lidt ekstra plads til MClisten  :thumbsup: :thumbsup:  :respekt:

Når jeg holder i kø i madkassen, så gør jeg netop det. Er bare pisse misunderlig at de ikke lige var mig der kørte MC den dag ;) hah
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: Dårlig stil at overhale med MC'en når man står stille ved bilkøer?
« Svar #17 Dato: April 30, 2012, 06:07:19 pm »
Jeg gør det, altid, altid. Os i bil, de' jeg liglad me.

Hvis du overhaler en politibil, så lad være med at blive holdende :p Se at komme videre i en fart - hehe.

Men ja, jeg har oplevet en par folk der dytter, som jeg gengælder med en løftet langemand, og også en fyr der kørte ud og lukkede midten, hvortil jeg så kørte den anden vej rundt om hans bil, og ligeledes respektfyldt hilste ham med scooter hilsnen, jvf. video om internationale godkendte håndsignaler på MC.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Dårlig stil at overhale med MC'en når man står stille ved bilkøer?
« Svar #18 Dato: April 30, 2012, 07:09:59 pm »
Og jeg som troede det var ulovligt punktum!

Er der nogen der med 100% sikkerhed kan sige at det IKKE er ulovligt at gøre det, så fremt man gør det "korrekt", altså indenfor samme vejbane f.eks.
Ja! Jeg har det sort på hvidt fra politiet! Så tror jeg ikke det bliver bedre?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Dårlig stil at overhale med MC'en når man står stille ved bilkøer?
« Svar #19 Dato: April 30, 2012, 07:14:13 pm »
Og jeg som troede det var ulovligt punktum!

Er der nogen der med 100% sikkerhed kan sige at det IKKE er ulovligt at gøre det, så fremt man gør det "korrekt", altså indenfor samme vejbane f.eks.
Ja! Jeg har det sort på hvidt fra politiet! Så tror jeg ikke det bliver bedre?
Ja til det er lovligt... ?
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Dårlig stil at overhale med MC'en når man står stille ved bilkøer?
« Svar #20 Dato: April 30, 2012, 07:20:07 pm »
Og jeg som troede det var ulovligt punktum!

Er der nogen der med 100% sikkerhed kan sige at det IKKE er ulovligt at gøre det, så fremt man gør det "korrekt", altså indenfor samme vejbane f.eks.
Ja! Jeg har det sort på hvidt fra politiet! Så tror jeg ikke det bliver bedre?
Ja til det er lovligt... ?
Ja, hvis det gøres korrekt.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Dårlig stil at overhale med MC'en når man står stille ved bilkøer?
« Svar #21 Dato: April 30, 2012, 08:05:16 pm »
Og jeg som troede det var ulovligt punktum!

Er der nogen der med 100% sikkerhed kan sige at det IKKE er ulovligt at gøre det, så fremt man gør det "korrekt", altså indenfor samme vejbane f.eks.
Ja! Jeg har det sort på hvidt fra politiet! Så tror jeg ikke det bliver bedre?
Ja til det er lovligt... ?
Ja, hvis det gøres korrekt.

Så lad os se det sort/hvide bevis du har, og fortæl hvordan det gøres!

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Dårlig stil at overhale med MC'en når man står stille ved bilkøer?
« Svar #22 Dato: April 30, 2012, 08:15:41 pm »
Og jeg som troede det var ulovligt punktum!

Er der nogen der med 100% sikkerhed kan sige at det IKKE er ulovligt at gøre det, så fremt man gør det "korrekt", altså indenfor samme vejbane f.eks.
Ja! Jeg har det sort på hvidt fra politiet! Så tror jeg ikke det bliver bedre?
Ja til det er lovligt... ?
Ja, hvis det gøres korrekt.

Så lad os se det sort/hvide bevis du har, og fortæl hvordan det gøres!
Jeg går lige igang med at lede, når aftensmaden er fortæret.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Dårlig stil at overhale med MC'en når man står stille ved bilkøer?
« Svar #23 Dato: April 30, 2012, 11:13:08 pm »
Fortærer du stadig Brix?  :mrgreen:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Dårlig stil at overhale med MC'en når man står stille ved bilkøer?
« Svar #24 Dato: April 30, 2012, 11:56:24 pm »
Fortærer du stadig Brix?  :mrgreen:
Nej jeg leder stadig :brok: kan ikke finde lortet lige pt
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Jeg gør det også, men jeg er overbevist om at alle har deres egen fortolkning af reglerne, da (som det tydeligt fremgår af bare denne tråd) de er meget svære at forstå.

Her er et link hvor det gennemgåes med pragraffer osv.: http://www.dmcn.dk/index.php/dfm-mc-faq/8-bilraekker-korsel-mellem

Der er konklusionen at det godt kan lade sig gøre lovligt, men der er så meget parametre som du alligevel kan blive stoppet for ved at gøre det, fx. komme til at skifte vognbane for mange gange, eller køre "for hurtigt" mens du gør det, og det bedømmes udelukkende af den betjent der stopper dig.

Jeg har en kammerat der er betjent, og han har også hørt et par ældre kolleger, og det spænder helt fra: "NEJ, det må de fanme ikk!!" til "det gider vi ikke tage os af". Så igen er det ikke helt til at finde ud af hvordan den generelle fortolkning er...

Gør det stille og roligt, undgå vognbaneskift, hav respekt for billisterne - Så skulle der ikke ske noget, med mindre man møder betjenten der siger "NEJ, det må de fanme ikk!!" :mrgreen: :mrgreen:
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Jeg tog den mellem rækkerne idag på køgebugt motorvejen da jeg skulle hjem fra Ballerup. Trafikken var hæslig som altid, men idag var der åbenbart en bilist der havde set sig sur på MC'er. Han trak bevidst ud foran mig så jeg var nødt til at hugge bremserne helt i. Der skete intet da jeg ikke kørte specielt hurtigt, men for at gøre spot til skade råbte han ud af vinduet "så kan du lære det". Jeg var en smule sur skal siges.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Jeg tog den mellem rækkerne idag på køgebugt motorvejen da jeg skulle hjem fra Ballerup. Trafikken var hæslig som altid, men idag var der åbenbart en bilist der havde set sig sur på MC'er. Han trak bevidst ud foran mig så jeg var nødt til at hugge bremserne helt i. Der skete intet da jeg ikke kørte specielt hurtigt, men for at gøre spot til skade råbte han ud af vinduet "så kan du lære det". Jeg var en smule sur skal siges.
Idioter er der nok af.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Jeg tog den mellem rækkerne idag på køgebugt motorvejen da jeg skulle hjem fra Ballerup. Trafikken var hæslig som altid, men idag var der åbenbart en bilist der havde set sig sur på MC'er. Han trak bevidst ud foran mig så jeg var nødt til at hugge bremserne helt i. Der skete intet da jeg ikke kørte specielt hurtigt, men for at gøre spot til skade råbte han ud af vinduet "så kan du lære det". Jeg var en smule sur skal siges.

Kæft, en taber!!  :loser:  Kørte han Berlingo??
Hvis man ellers kan bevare fatningen kan man jo altid sige til ham(/hende) at man har ondt af ham(/hende).  :loser:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Jeg tog den mellem rækkerne idag på køgebugt motorvejen da jeg skulle hjem fra Ballerup. Trafikken var hæslig som altid, men idag var der åbenbart en bilist der havde set sig sur på MC'er. Han trak bevidst ud foran mig så jeg var nødt til at hugge bremserne helt i. Der skete intet da jeg ikke kørte specielt hurtigt, men for at gøre spot til skade råbte han ud af vinduet "så kan du lære det". Jeg var en smule sur skal siges.

Kæft, en taber!!  :loser:  Kørte han Berlingo??
Hvis man ellers kan bevare fatningen kan man jo altid sige til ham(/hende) at man har ondt af ham(/hende).  :loser:

Jeg rystede lidt på hovedet af ham og kørte videre må jeg erkende. Der var dog en vis tilfredsstillelse i at vide at han stadig sad fast i køen mens jeg kunne køre videre.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."