Forfatter Emne: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?  (Læst 8555 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bikerboy93

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Dato: April 25, 2012, 04:25:07 pm »
Hej.

..jeg har det lille kort og der er kun en uge til jeg skal tage beslutningen om hvad jeg skal have... jeg var faktisk gået lidt væk fra sv, men den bliver ved med at komme tilbage i tankerne. ;-)

..anyway.. jeg faldt lige over denne video vedr. drosling. Er det virkelig ikke sværere? How to change sv650 / sv650s ECU - 33bhp - Restrictor

..og skal den så synes bagefter? ...Det er jeg blevet i tvivl om efter den video. jeg vil ikke mene det er en konstruktiv ændring...

På forhånd tak! :-)

Danielvt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
    • Soundcore Mobildiskotek
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #1 Dato: April 25, 2012, 04:36:24 pm »
Så vidt jeg har fundet ud af, er ECU drosling ikke bevist lovligt, og den skal køres i Dyno og alt muligt for at bevise at den kun har 34 heste. Jeg kunne også forestille mig, at de ville afvise den som droslet kværn, fordi det simpelthen ville være for simpelt at snyde med. I princippet kunne du have begge ECU'er liggende dernede med to fatninger og en kontakt imellem som kørte op til håndtaget..wupti wupti så kunne du klikke frem og tilbage mellem 34 og 72 heste når lige politiet skal tjekke den! ;-) (det kunne ellers være cool!! :D )

Min mekaniker sagde at den eneste måde at drossle min grisling fra 05 var med gammeldaws skiver i indsugningen. Desværre. ECU-drossling ville ellers være smart.

Men som sagt er det alt sammen antagelser! ;)
- - Suzuki SV 650 S K5 - -
| Ixil Potte | Rizoma nr.-pladeholder og hvide blink | Hugger | Ego | Hvide rim-stripes | 6000k Xenon | Bundkåbe |

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #2 Dato: April 25, 2012, 04:37:47 pm »
Hej.

..jeg har det lille kort og der er kun en uge til jeg skal tage beslutningen om hvad jeg skal have... jeg var faktisk gået lidt væk fra sv, men den bliver ved med at komme tilbage i tankerne. ;-)

..anyway.. jeg faldt lige over denne video vedr. drosling. Er det virkelig ikke sværere? How to change sv650 / sv650s ECU - 33bhp - Restrictor

..og skal den så synes bagefter? ...Det er jeg blevet i tvivl om efter den video. jeg vil ikke mene det er en konstruktiv ændring...

På forhånd tak! :-)

Jeg har aldrig set det gjort elektronisk. Den skal vist synes lige meget hvad når det drejer sig om drosling...

Læs mere her: http://www.dmcn.dk/index.php/component/search/?searchword=drosling&searchphrase=all&Itemid=101

Normalt plejer man at drosle ved at indsnævre luftindsugningen eller begrænse gassplældenes åbning - altså mekanisk.

Når man snakker konstruktiv ændring så tolker jeg begrebet som dækkende over at skære eller svejse i stellet osv. Ellers ville man vel også skulle syne når man satte et sportsfilter eller åbne potter på?!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Bikerboy93

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #3 Dato: April 25, 2012, 05:07:07 pm »
Ville man få skideballe hvis den ikke stod synet med drosling, hvis man har de rette papirer hvis man bliver stoppet?
..

Daniel Laima

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #4 Dato: April 25, 2012, 05:56:50 pm »
Altså jeg har et droslings"kit" til en SV650SK8, som IKKE er elektronisk og fuldt ud lovligt, det drejer sig bare om en lille skive på 2x2cm eller sån.. Kører rundt med den som en lykkependant i pungen :D
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

Daniel Laima

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #5 Dato: April 25, 2012, 05:59:10 pm »
PS: Det tager en 20-30 min at sætte den i, og den er fra en autoriseret forhandler, så den er go nok. Hvis du beslutter dig for at købe en sv'er, så kan du jo altid spørge pænt om du må få den til en god pris  :wink:
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #6 Dato: April 25, 2012, 06:38:11 pm »
PS: Det tager en 20-30 min at sætte den i, og den er fra en autoriseret forhandler, så den er go nok. Hvis du beslutter dig for at købe en sv'er, så kan du jo altid spørge pænt om du må få den til en god pris  :wink:

Er der ikke noget med man ikke selv må montere, mener det skal gøres på værksted med underskrift? Ret mig hvis jeg tager fejl. :)
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #7 Dato: April 25, 2012, 07:16:56 pm »
Man må gerne selv montere det, men cyklen skal bare synes med det monteret, hvor det anføres på reg attesten.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #8 Dato: April 25, 2012, 07:51:08 pm »
Nå oki, så blev jeg da lige det klogere.  :)
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Danielvt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
    • Soundcore Mobildiskotek
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #9 Dato: April 25, 2012, 09:35:44 pm »
PS: Det tager en 20-30 min at sætte den i, og den er fra en autoriseret forhandler, så den er go nok. Hvis du beslutter dig for at købe en sv'er, så kan du jo altid spørge pænt om du må få den til en god pris  :wink:

Jeg er ret sikker på, at skiverne bliver speciallavet til stelnummeret. Det sagde min mekaniker ihvertfald. Så tror ikke du kan/må sælge videre  :undecided:
- - Suzuki SV 650 S K5 - -
| Ixil Potte | Rizoma nr.-pladeholder og hvide blink | Hugger | Ego | Hvide rim-stripes | 6000k Xenon | Bundkåbe |

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #10 Dato: April 25, 2012, 10:44:27 pm »
Jeg har også hørt tale om en droslingsattest - uden at vide hvem der udsteder denne. Går ud fra at man ikke får en hvis man selv monterer...

Det største problem er vel at forsikringen ikke dækker hvis man kører galt på et køretøj man ikke havde kørekort til?! (stor mc)...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Daniel Laima

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #11 Dato: April 26, 2012, 12:14:19 am »
PS: Det tager en 20-30 min at sætte den i, og den er fra en autoriseret forhandler, så den er go nok. Hvis du beslutter dig for at købe en sv'er, så kan du jo altid spørge pænt om du må få den til en god pris  :wink:

Jeg er ret sikker på, at skiverne bliver speciallavet til stelnummeret. Det sagde min mekaniker ihvertfald. Så tror ikke du kan/må sælge videre  :undecided:

Den har jeg godt nok ikke hørt før, det er nok værd at undersøge inden  :)
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #12 Dato: April 26, 2012, 05:53:10 am »
Der skal medfølge en attest - men den kan sagtens sælges videre.

Forsikringen vil kun søge regres hvis du handler groft uansvarligt - ikke baseret på om du har kørekort eller ej.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #13 Dato: April 26, 2012, 09:37:22 am »
Der skal medfølge en attest - men den kan sagtens sælges videre.

Forsikringen vil kun søge regres hvis du handler groft uansvarligt - ikke baseret på om du har kørekort eller ej.

Ok, men hvis jeg kender forsikringsselskaberne ret  :club: - vil det da ikke næsten være i størstedelen af tilfældene i denne kontekst?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Drosling af sv650 03-06 - passer denne video?
« Svar #14 Dato: April 26, 2012, 11:14:44 pm »
Slet ikke.

Husk bevisbyrden ligger hos dem...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!