Forfatter Emne: Folie på spray?  (Læst 2268 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Benji

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Folie på spray?
« Dato: April 19, 2012, 09:17:59 am »
Hej gutter,

Prøv lige at se dette produkt: http://www.foliatec.com/de/news/beitrag/archiv/2012/april/artikel/farbe-fur-felgen-und-mehr/

Folie på spray! Ser rimelig fedt ud og ligner en pæn, næsten metallic-agtig overflade. Jeg går og drømmer om at skifte farve på SVinet, men har ikke råd til en rigtig lakering (og ved heller ikke om jeg skifter mening anyway) så tænker at dette kunne være løsningen, fremfor den noget dyrere løsning; at lade en fagmand pakke mc'en ind i folie, hvilket jeg helt sikkert ikke magter selv (kan ikke engang sætte tapet op uden det ligner noget der er løgn..).

Hvad siger I eksperter - mon man kunne få et pænt resultat med dette produkt, hvis man gør sig umage med at dække ordentligt af samt feks afmontere spejle mv først? Nu bliver produktet her jo anbefalet til fælge, spejle osv, men der er jo ikke nogen store eller glatte overflader på SVinet - som en bils døre, tag og køler. Alle lakerede dele er jo mindre, buede og kurvede i forvejen - den største overflade er vel egentlig tanken.

Tror I det kunne gå an? Tanken er jo interessant; 3-4 dåser vinylspray til 50 euro stykket og nogle timers arbejde - og så han man forvandlet kværnen... :-)

//Benjamin
nu TL1000R - tidligere SV1000S

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Folie på spray?
« Svar #1 Dato: April 19, 2012, 01:02:04 pm »
Jeg ville nok prøve på noget der ikke skulle bruges først.
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Folie på spray?
« Svar #2 Dato: April 19, 2012, 01:49:49 pm »
Tror ikke det holder i længden, slet ikke med alle de road-kills jeg regner med at lave i år  :evil: Sådan en stor hveps tager vel folien med hvis den smadrer ind i foran.
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Benji

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Sv: Folie på spray?
« Svar #3 Dato: April 19, 2012, 03:50:54 pm »
Ja, jeg er også lidt skeptisk. Har mailet med den tyske importør idag og de påstår at det godt ville kunne modstå normalt slid og gnubben fra vores læderdragter men at en skarp kant bryder overfladen, feks en lynlås - (eller måske en hveps med 200 i timen :-))
nu TL1000R - tidligere SV1000S

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Folie på spray?
« Svar #4 Dato: April 19, 2012, 03:57:53 pm »
Ja, jeg er også lidt skeptisk. Har mailet med den tyske importør idag og de påstår at det godt ville kunne modstå normalt slid og gnubben fra vores læderdragter men at en skarp kant bryder overfladen, feks en lynlås - (eller måske en hveps med 200 i timen :-))
Prøv det  :thumbsup: så følger vi andre måske efter hehe  :mrgreen:
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Folie på spray?
« Svar #5 Dato: April 19, 2012, 04:43:20 pm »
Ja, jeg er også lidt skeptisk. Har mailet med den tyske importør idag og de påstår at det godt ville kunne modstå normalt slid og gnubben fra vores læderdragter men at en skarp kant bryder overfladen, feks en lynlås - (eller måske en hveps med 200 i timen :-))
Prøv det  :thumbsup: så følger vi andre måske efter hehe  :mrgreen:
Lige nøjagtig, giv gas og lav en guide :P
Ville nok lige undersøge folk der har prøvet det først...