Jeg er ved at købe min første mc og kigger hovedsageligt efter SV'er og i dag var jeg ude og kigge på en SV650N fra 1999.
Da sælgeren drejede nøglen og trykkede på startknappen gik der lige et par sekunder hvor jeg var SÅ klar på at hive pengene op af lommen - for pokker hvor lyder sådan en maskine godt!
Men da jeg så kørte en lille tur gik der lidt skår i glæden, fordi jeg sad faktisk ikke særlig godt på den.
Jeg er 190 cm høj men har relativt lange ben og jeg havde ret svært ved at få knæene ind under de der buler i tanken, så jeg følte at jeg sad og strittede med benene ud til siden. Og efter bare et kvarters tid begyndte bukserne nærmest at blokere for blodomløbet i benene (det er dog lånte bukser som er lidt for små). Så min drøm om at købe en mc og køre sydpå bristede på den korte prøvetur...
Nu har jeg så læst lidt om tilbagerykkersæt til forhvilerne og højere sæde, og det er mit indtryk at for 3-4000 kr kan man forbedre kørestillingen lidt for os langbenede, men er der nogle ulemper ved at have fødderne længere bagud, f.eks. ifm. lange ture eller andet?
Og så kunne det jo være fedt at lige prøvesidde en langbenet rytters SV'er med tilbageflyttede fodhvilere og/eller højere sæde inden jeg køber maskinen. Så hvis der er en af jer som har (løst) samme problem ville jeg blive glad for at få lov at hoppe op på kværnen. Helst i Kbh da jeg er på cykel (måske på Langelinje?).
PS: Nævnte jeg at motorlyden var helt fantastisk?