Forfatter Emne: Første cykel - sv 650 k3-  (Læst 1939 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bikerboy93

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Første cykel - sv 650 k3-
« Dato: April 12, 2012, 10:38:21 pm »
Hej Svriders!

Jeg har gået med tankerne om at få fat i en sv650 fra 03 og opefter.

Jeg synes den er rigtig fed og så får man jo meget for pengene!

Dog er jeg lidt skeptisk over for lyden. Den er for dyb og buldrende. Jeg elsker lyden af racercyklerne, men det ved jeg godt jeg ikke kan få ved en sv'er. :-) ..men er der nogle udstødninger der kan give den en mere ren/klar/frisk lyd?

..Og så kunne jeg også godt tænke mig at høre hvad i har betalt i forsikring m. kasko, jer som startede op på en sv'er. :-)

..Den skal jo også drosles, så hvor meget kan det løbe op i, og ved i evt. om en forhandler der monterer droslingen, syner den?


Der var måske en del spørgsmål, men jeg håber virkelig i kan hjælpe! :-)

Mvh. Bikerboy

Bikerboy93

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Sv: Første cykel - sv 650 k3-
« Svar #1 Dato: April 12, 2012, 11:00:28 pm »
Har forresten et enkelt spg. mere.

Jeg har set denne video og vil gerne vide om en droslet sv'er kan rykke hurtigere end det der? SV 650 SA onboard - Go Pro Hero - 34PS Topspeed ..Den virker da noget sløv påtrods af den er droslet..'? :-)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Første cykel - sv 650 k3-
« Svar #2 Dato: April 12, 2012, 11:29:11 pm »
Jeg er nødt til at spørge hvad "ren / klar / frisk lyd" er.  :D

Kan du evt give et eksempel med en video fra youtube?

Forsikringspris: http://www.if.dk/web/dk/SiteCollectionDocuments/Private/Motor/2012_45016_SUZUKI_MC-Forsikring_2012_v2.pdf

Der kan du selv regne den ud.

Du kan godt få en forhandler til at drosle den ned og syne den, men de tager typisk 5-600 kroner i timen for det plus montering af droslingssættet. Er du bare et minimum af fingernem, kan du gøre det selv, og også syne den selv. Skriv hvor du bor i landet - for der er med al sandsynlighed en fellow SV kører som kan hjælpe med det...  :D


Sådan ser 34hk ud, men hvad skal du med højere topfart end 160?

Det er jo sving og acceleration der er sjovt...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Første cykel - sv 650 k3-
« Svar #3 Dato: April 12, 2012, 11:38:24 pm »
Jeg har potter på med ren/klar/frisk lyd (synes jeg selv)
Specielt uden dBkiller er lyden frisk...
Kig om det er noget du evt kan bruge:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7500.msg77217#msg77217
Det er godt nok på en 1000N, men man bestemmer jo heldigvis selv hvor mange potter man stopper på ;-)

UNX-potterne er billige i forhold til mange andre, og de vejer kun 1,3kg pr stk !!!

Hvis jeg har dBkiller i, og jeg "stresser" den lidt, så bliver højre potte temmelig anstrengt, men det er almindeligt på en 1000´er
Det skyldes et aldeles sygt layout på grenrørene under motoren, og kan kun afhjælpes delvist ved at "klemme" flowet lidt i højre side.
Uden dBkiller er der ikke de store problemer, men man flytter momentet lidt opad.

Tror nu du står ret alene her på sitet med dit synspunkt om den karakteristiske baslyd fra V2´erne...

Men det skal jo ikke afholde dig fra at springe ud og købe en 6½  :thumbsup:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Første cykel - sv 650 k3-
« Svar #4 Dato: April 13, 2012, 01:18:19 am »
Beklager hvis jeg spammer tråden...

Men sidst jeg lå på motorvejen med xxx herinde fra på hans 650'er, der rykkede den da pænt med op forbi de 160km. Eller husker jeg bare helt skævt?

Troede at 650'eren havde en topfart på omkring de 200? Hvor hurtigt den så kan nå det, det aner jeg ikke.
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: Første cykel - sv 650 k3-
« Svar #5 Dato: April 13, 2012, 03:05:52 am »
Sv-lyden er langt sjovere end en racerlyd, specielt fordi den ikke lyder kedelig når man kører under 170   :innocent:

Fartmæssigt tror jeg ikke mange ting med 34 hk der trækker hurtigt over 100, har dog aldrig prøvet det.

Almindeligvis synes jeg der er ret godt med træk på op til ca. 180 på en 650'er, faktisk lidt skræmmende hvis man glemmer at kigge på speedometeret. Udover det er det som mange har sagt sving og acceleration der er sjove. Tror kun det er på bane fart er sjovt, finder du nok ud af efter en times tid på autobahn.
SV 650 K3, Fuaaaark :D

Cws84

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 399
  • Sv 1000 s
Sv: Første cykel - sv 650 k3-
« Svar #6 Dato: April 13, 2012, 05:30:28 am »
Beklager hvis jeg spammer tråden...

Men sidst jeg lå på motorvejen med xxx herinde fra på hans 650'er, der rykkede den da pænt med op forbi de 160km. Eller husker jeg bare helt skævt?

Troede at 650'eren havde en topfart på omkring de 200? Hvor hurtigt den så kan nå det, det aner jeg ikke.

Den du ser i videoen er vel droslet`?? :-)
Don't Worry, Be Happy :-)

Ride Sv1000s

Race me!

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Første cykel - sv 650 k3-
« Svar #7 Dato: April 13, 2012, 07:35:43 am »
34 heste, er 34 heste.
Er du ikke fan af V2 lyden, hvorfor så ikke købe en anden cykel? R6 evt? Den har den der skrigelyd når den får lidt sovs.
Du kan under ingen omstændighedder fjerne den bulder der kommer fra V2, uanset hva du søtter på af potte.
Skal den knalde mere, så det en af de "korte" potter der skal på. Evt XILL Short.
Men vent lige med at fjerne DB killer til den er synet, Just in case  :police:

LilleBenno

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 132
  • Vildere!
Sv: Første cykel - sv 650 k3-
« Svar #8 Dato: April 13, 2012, 10:48:23 am »
Hvis du ønsker "Racerlyd", køb en yamaha fz-6(symaskine)
Hvis du vil lave damer, køb en SVin  :thumbsup:
SuperVeloce Mille Nudo

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Første cykel - sv 650 k3-
« Svar #9 Dato: April 13, 2012, 12:45:10 pm »
Lidt sammenligning mellem SV650 / GSXR600
http://www.bike.dk/forum_old/thread.php?t=386

Kopieret fra linket !
Hej du siger at du gerne vil have lidt data på en sv 650 0-100 på 3,6 og 0-402 meter på 11,8
Kmt ved 402 meter 190 top på 205 kmt.
Det er de data der står i min værksteds bog.
Og så lidt fra landevejen jeg køre en del ture med en af mine vender som køre zx6r 105 hk.
Hvis vi en gang i mellem lige skal renset vor tændrør så trækker zx6r først fra ved 180- 190 kmt.
Hvis vi snakker overhalinger kørsel på snoet veje er sv 650 på grund af dens bundtræk hurtigere.
valg af cykel kan jeg kun sige at det er andet år jeg køre sv og den skal ikke skiftes ud,
Men prøv cyklerne, hvilken lyd kan du li, hvilken cykel syntes du bedst om, det er det der tæller.

Tja droslingen er jo et lovkrav.... men når du kan fjerne droslingen.. har du jo også fået noget mere erfaring...  :mrgreen:

Håber du kan bruge infoen
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/