Forfatter Emne: Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?  (Læst 5449 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

criis

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?
« Dato: April 12, 2012, 05:20:03 pm »
Yo dér,

Jeg har mig en 650S'er fra 2009 og har med fornøjelse været lurket på svrider.dk et par år, men nu trækker jeg hovedet op af sandet, fordi jeg har et spørgsmål.

Det angår --- som en del spørgsmål herinde --- udskiftning af den hæslige plasticuhyrlighed, på hvilken Suzuki har besluttet, at vores nummerplader og blinklys skal monteres. Den vil jeg i sagens natur gerne have skiftet ud, og det giver anledning til følgende spørgsmål:

Jeg kan se, at der er mange herinde, for hvem Hamicad har været et godt valg, men jeg er ikke sikker på, at det gør sig gældende for mig også. Sagen er, ser I, at jeg har monteret Rizoma Avio 21[1], og disse blinklys er monteret på en stang, der er markant kortere end den, hvorpå standardblinklysene sidder.  Så korte er de små stænker faktisk, at jeg er i tvivl om, om blinklysene vil
komme til at blive skjult bag nummerpladen. Det ville jo ikke være så godt. I markant mindre grad er jeg bekymret for, om blinklysene kommer til at sidde i en lovformelig afstand fra hinanden.
Vurderingen af, at blinklysene vil blive skjult bag nummerpladen og sidde ret tæt, baserer jeg på at have kigget på et par billeder på nettet, min nummerplade og et par back-of-a-napkin-beregninger, så muligvis tager jeg totalt fejl. Er der nogen, der har erfaringer desangående?

Hvis jeg har ret i, at mine rizomablinkere og bemeldte fender eliminator fra Hamicad er inkompatible med hverandre, har I så forslag til alternative fender eliminators. Gerne noget, man kan købe i en butik i EU, så jeg slipper for det kafkaske mareridt, der er Post Danmarks toldbehandling, og som man kan montere, selv hvis man er en gigantisk spade med en skruetrækker.

På forhånd tak for hjælpen.

[1] Et billede: http://cjmoto.com/catalog/rizoma_turnsignal_FR021A.jpg

PS Hvad sker er for captchaen her på stedet? Ifølge den er jeg 95% robot. :D

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?
« Svar #1 Dato: April 12, 2012, 06:24:26 pm »
PS Hvad sker er for captchaen her på stedet? Ifølge den er jeg 95% robot. :D
Det er nok dit sprogbrug, der forresten er total  :respekt: :thumbsup:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?
« Svar #2 Dato: April 12, 2012, 07:02:05 pm »
PS Hvad sker er for captchaen her på stedet? Ifølge den er jeg 95% robot. :D
Det er nok dit sprogbrug, der forresten er total  :respekt: :thumbsup:
Hahaha. Jeg opgav efter de 3 første fremmedord :D
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

criis

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?
« Svar #3 Dato: April 12, 2012, 07:13:36 pm »
Hæ, hæ.

Mit indlæg syner sgu lidt prætentiøst, kan jeg godt se; sådan var det naturligvis ikke ment. "Hver fugl synger med sit næb" og alt det der. :)

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?
« Svar #4 Dato: April 12, 2012, 08:23:20 pm »
Hæ, hæ.

Mit indlæg syner sgu lidt prætentiøst, kan jeg godt se; sådan var det naturligvis ikke ment. "Hver fugl synger med sit næb" og alt det der. :)

Og han bliver ved..  :respekt:
Mener min er en Lucas (købt ved den lokale Suzuki pusher) og der er monteringshuller for blink samme brede som numerplade.,.,
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?
« Svar #5 Dato: April 12, 2012, 10:21:22 pm »
CRiis - Dr. Fesen :-D Velkommen til!

Man kunne næsten kende dig på sproget hvis ikke det var for dit alias og e-mail adressen  :wink: Vi ses jo nok hos Tving eller Skalle...

... en anden Riis her  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

criis

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?
« Svar #6 Dato: April 13, 2012, 10:29:01 am »
Mener min er en Lucas (købt ved den lokale Suzuki pusher) og der er monteringshuller for blink samme brede som numerplade.,.,
Efter at have trænet mit tyske mere, end jeg havde regnet med var nødvendigt på en fredag, har jeg fundet noget, der ser ud til at være en mulighed, nemlig denne Kennzeichenhalter. Kan jeg regne med at kunne montere en dansk plade på den? Sidder hullerne i en eller anden standardbredde uafhængigt af udstedelsesland mon? Det ville være smart, så sådan forholder det sig givetvis ikke. :)

criis

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?
« Svar #7 Dato: April 13, 2012, 10:58:00 am »
... en anden Riis her  :wink:
Yo DFR,

Jeg siger tak for velkomsten. :)

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?
« Svar #8 Dato: April 13, 2012, 12:50:39 pm »
Mener min er en Lucas (købt ved den lokale Suzuki pusher) og der er monteringshuller for blink samme brede som numerplade.,.,
Efter at have trænet mit tyske mere, end jeg havde regnet med var nødvendigt på en fredag, har jeg fundet noget, der ser ud til at være en mulighed, nemlig denne Kennzeichenhalter. Kan jeg regne med at kunne montere en dansk plade på den? Sidder hullerne i en eller anden standardbredde uafhængigt af udstedelsesland mon? Det ville være smart, så sådan forholder det sig givetvis ikke. :)

Jeg kan godt måle afstand mellem hullerne på min nummerpladeholdere når jeg kommer hjem.. jeg tror ikke du skal regne med at der er en EU standard på huller i nummerplader...
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?
« Svar #9 Dato: April 13, 2012, 01:01:59 pm »
Hmm, nu har jeg aldrig monteret en mc nummerplade før, men de kommer da uden huller, gør de ikke? Dvs at man bare bore huller i pladen så de passer til holderen?  :innocent:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?
« Svar #10 Dato: April 13, 2012, 02:24:43 pm »
tror nok han har en nummerplade med huller monteret på sin "hæslige plasticuhyrlighed"  :innocent:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?
« Svar #11 Dato: April 13, 2012, 07:56:24 pm »
100mm [afro|
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

criis

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: Hamicad FE + Rizoma blinklys: Er det muligt?
« Svar #12 Dato: April 18, 2012, 12:20:12 pm »