Der er installeret Tapatalk plugin, så alle jer med smartphones kan besøge SVRider.dk lige meget hvor i er!
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert...
Citat fra: Sajmon efter April 09, 2012, 09:55:01 amBenzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert... Det er en old school, så den måler på forhjulet
Det ville give mere mening, hvis den var målt til 63. Anyway, vejen frem er jo nok en anden gearing. Jeg smed selv et tre tænder større bagtandhjul på i vinters og er rigtig godt tilfreds. Det giver væsentligt mere spark uden egentlige omkostninger. Benzinøkonomien er den samme og det er ærlig talt vigtigere for mig end en topfart jeg kun har været nærheden af en gagn eller to...
Det er bare at skifte kædekit Tip fra en, som fuckede det op: Skaf dig en luft- eller elnøgle til at tage forreste tandhjul af med FØR du kapper kæden. En venlig mand herinde (han ved, hvem han er ) tilbød mig at låne en elslagnøgle, måske er han også flink ved dig...
Citat fra: Mormad efter April 09, 2012, 10:02:43 amCitat fra: Sajmon efter April 09, 2012, 09:55:01 amBenzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert... Det er en old school, så den måler på forhjulet Fair nok papa.
Citat fra: Sajmon efter April 09, 2012, 10:43:11 amCitat fra: Mormad efter April 09, 2012, 10:02:43 amCitat fra: Sajmon efter April 09, 2012, 09:55:01 amBenzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert... Det er en old school, så den måler på forhjulet Fair nok papa. Papa henviser ikke til mit morfarsæde, vel?
Citat fra: Mormad efter April 09, 2012, 12:00:56 pmDet er bare at skifte kædekit Tip fra en, som fuckede det op: Skaf dig en luft- eller elnøgle til at tage forreste tandhjul af med FØR du kapper kæden. En venlig mand herinde (han ved, hvem han er ) tilbød mig at låne en elslagnøgle, måske er han også flink ved dig...kæden er bare ikke særlig gammel, så det var måske overkill at skifte den allerede. Kan man ikke nøjes med tandhjulet?
Vedr. nedgearing af grislingen og tophastighed:Jeg har svært ved at tro at nogen har ramt omdrejningsbegrænseren i 6. gear ved standard gearing."Risikerer" man ikke at få højere tophastighed ved nedgearing fordi toppen af hestekraftkurven ligger nærmere ved den mulige topfart?Det er vel lidt ligesom i gamle dage da 5. gear i en bil var et rent overgear og tophastigheden blev nået i 4. gear.Jeg har ikke selv nogen erfaringer, rent teori.