Jeg ville for 2 år siden opgradere affjedringen præcis som du ville, og jeg ville heller ikke skifte hele gaflen. Så jeg startede med et kit fra Hyperpro. Progressive fjedre og anden olie i forgaflen. Jeg var dog ikke helt tilfreds, så jeg begyndte at lede efter "noget mere". Jeg ville stadig ikke skifte forgaflen, og jeg synes cartridge inserst var ALT for dyrt. Så var der kun emulators tilbage. Da jeg så begyndte at læse om emulators fandt jeg noget ligende, Ricor Intiminators.
http://store.ricorshocks.com/suzuki_sv650_s/32.htmEfter nogle forskellige overvejelser endte jeg med at bestille sådan et sæt. Grunden til jeg foretræk dem frem for emulators var;
- Langt nemmere installation. Man behøver ikke skulle bore huller i damper rod(kender ikke det danske ord?) Så man kan altid gøre det om igen. Det er bare 2 "propper" man sætter i gaflen.
- I de test jeg læste blev der sagt de var lige så gode, nogle gange bedre.
- Også var det sjovt at prøve noget andet end alle andre har
Siden de er blevet monteret på min grisling, har jeg været GLAD for min affjedring
Ricor skriver man i 90% af tilfældene ikke behøver skifte fjedre når man bruger Intiminators, men da jeg havde købt hypro fjedre blev de i. Sidste sæson prøvede jeg så at skifte til de originale fjedre, bare for se. Jeg kunne godt mærke forskel, men havde jeg skulle vælge mellem andre fjedre eller Intiminators, havde jeg uden tvivl valgt intiminators. Det virker!
Da jeg købte dem spurgte jeg om jeg kunne få lidt rabat, uden at være fræk. Der kom en mail tilbage med en rabat kode med 33% rabat
men jeg kan se de kører tilbud lige nu der er endnu vildere!