Forfatter Emne: LED blink indbygget i baglygte - Hjælp!  (Læst 4043 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

NiklasSV650

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
LED blink indbygget i baglygte - Hjælp!
« Dato: Marts 27, 2012, 12:43:41 pm »
Hello,
Har netop lige erhvervet mig min første motorcykel, SV 650S fra 2004 og den kører fantastisk.
Men men, der er så monteret en baglygte med indbygget blink fra Clear Alternatives. Foran er der også monteret LED blink med modstande, men bagtil er lavet en lidt underlig løsning. Af ledninger til baglygten er 3 til det røde lys, samt 1 ledning til henholdsvis højre og venstre blink. Problemet er at disse blinklysledninger er trukket ned til det originale stik, hvorefter der er lavet en slags "lus", hvor ledningen så er sat sammen med den originale ledninger. Det almindelige stik hvorpå LED blink normalt bliver monteret er altså frit og bliver ikke brugt. Problemet er at blinklysene de blinker alt for hurtigt + når jeg f.eks. blinker til højre så slukker bremselys i den periode hvor blinklyset lyser - burde det være sådan, nu da bremselys og blinklys jo har hver sin LED række?
Jeg skal altså have sat modstande ind, men kan jeg godt montere dem i det almindelige blinklys stik, da der jo findes adapterstik fra originalstik til hunstik.
Håber jeg fik beskrevet problemet sådan nogenlunde, og der sidder nogen kloge mennesker som lige kan give mig et råd eller to :)
Har forsøgt at læse lidt om tidligere indlæg herinde, men synes ikke rigtig jeg er blevet klogere.
Niklas

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: LED blink indbygget i baglygte - Hjælp!
« Svar #1 Dato: Marts 27, 2012, 01:06:39 pm »
Gætter på lusen er en strømtyv? Det er korrekt den slukker bremselys når blinklys er tændt, gør den model og ja du burde kunne sætte en modstand på ledningen fra det almindelige blinklys stik sådan som jeg lige forstår det, et blinklysrelæ er også en god løsning.  Husk det ikke er godkendt til syn grundet afstand mellem blink..  :wink:

Velkommen  i øvrigt :)

Mvh.
« Senest Redigeret: Marts 27, 2012, 01:10:17 pm af PeterZ »
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

NiklasSV650

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Sv: LED blink indbygget i baglygte - Hjælp!
« Svar #2 Dato: Marts 27, 2012, 01:17:13 pm »
Præcis, det er nemlig en strømtyv som er sat ind, lige inden selve det originale stik.
Min ide var så at købe sådan en ledning til hver side, og så montere modstanden i de to stik:
http://www.mcstyling.dk/shop/blinklys/blinklys-adapter-suzuki-yamaha.html

Har læst det med relæet, men så vidt jeg kunne forstå så sidder kontakten til siddestøttefod i samme relæ som blinklys, så det originale relæ kan jeg vel ikke sådan udskifte, eller er det er specielt relæ jeg kan få fat i?
Hehe well, I know det ikke er lovligt, men faktisk så er den lige blevet synet med dette på, tro det eller lad være :) synsmanden må have været i godt humør, for det eneste han brokkede sig over var lyden fra V2 ! :D

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: LED blink indbygget i baglygte - Hjælp!
« Svar #3 Dato: Marts 27, 2012, 01:55:56 pm »
Hehe well, I know det ikke er lovligt, men faktisk så er den lige blevet synet med dette på, tro det eller lad være :)

Fint at den gik igennem syn...jeg har kørt med samme setup og dem som jeg kørte tur med i første sæson kunne ikke rigtig lide at køre efter mig fordi mine blink var utydelige...(og inden alle kærlige SVRIDDERE kommer med det ...måske også pga kørestilen  :rolleyes: ) hermed ikke sagt, at dine er utydeligelige...men jeg er glad for at have skiftet til nogle ordentlige LED blink ...så nu er der INGEN tvivl om at jeg skal dreje = godt for min sikkerhed og andres....

Bare et lille tip hvis du tænker sikekrhed og dine blink ikke lyser så kraftigt  :police: :hand:  :mrgreen:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
LED blink indbygget i baglygte - Hjælp!
« Svar #4 Dato: Marts 27, 2012, 05:36:38 pm »
Jeg bruger ikke blinklys.....det rager ikke andre folk hvor jeg skal.

Det gazzz, det er korrekt at de ikke er så tydelige som separate blinklys.


Mht relæ, piller du ikke det originale ud, kun de tre (ved mig) ledninger til blinkfunktion flyttes over på det nye relæ.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
LED blink indbygget i baglygte - Hjælp!
« Svar #5 Dato: Marts 27, 2012, 05:39:02 pm »
Der er i øvrigt en fin tråd herinde med gode billeder til installering af et billigt velfungerende relæ fra Louis.de.  Andre må evt lige linke til relæ og tråd da jeg ikke lige gider søgefunkt her på Tlf.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: LED blink indbygget i baglygte - Hjælp!
« Svar #6 Dato: Marts 27, 2012, 09:02:17 pm »
du kan få et elektronisk relæ hos din lokale mcpuscher :D. plug and play, ud med originale blinkrelæ og i med det nye og vupti det blinker som det skal. :thumbsup:
du kan selvfølgelig vælge den billigere løsning med modstande. (hold dem væk fra plastikken for de bliver sindsyg varme) . :undecided:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: LED blink indbygget i baglygte - Hjælp!
« Svar #7 Dato: Marts 27, 2012, 09:23:27 pm »
Ja i med et elektronisk relæ, det er ikke besværet værd at begynde at pille ledninger ud og sætte et universal relæ i, når det nu fås magen til det originale. Kan også findes på ebay

Sendt fra min GT-I9000 med Tapatalk
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

NiklasSV650

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Sv: LED blink indbygget i baglygte - Hjælp!
« Svar #8 Dato: Marts 27, 2012, 10:06:48 pm »
Ok, regner med det bliver et elektronisk relæ fra louis.de - men hvad med relæet til sidestøttefoden, sidder denne kontakt ikke i samme relæ, hvordan opfører den sig så når man skifter til elektronisk relæ?

By the way, nu jeg lige har jer. Nogen der ved hvor jeg kan finde en okay billig ego skal i sort, samt evt. kåbeglas i mørkt tonet, begge til sv650s k4?
Mvh

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: LED blink indbygget i baglygte - Hjælp!
« Svar #9 Dato: Marts 28, 2012, 01:49:03 am »
Ok, regner med det bliver et elektronisk relæ fra louis.de - men hvad med relæet til sidestøttefoden, sidder denne kontakt ikke i samme relæ, hvordan opfører den sig så når man skifter til elektronisk relæ?

Mvh

http://www.louis.de/_10b9edfce53097f3bf0301dbc8ef3c9223/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=410&list_total=25&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10032221 Det sætter du i, og tænker ikke mere på støttebenet ;) Det er der taget højde for :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....