Forfatter Emne: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?  (Læst 6253 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #15 Dato: Marts 27, 2012, 08:17:33 am »
Tillykke med SVinet ;)

Hvis ikke synsmanden er et dumt svin siger han ikke noget til din manglende bagskærm eller refleks, bare alt virker som det skal, hvis potten ikke er E-mærket og med dB-killer kan de godt blive lidt gnavne. Tøj kan du få billigt i Tyskland og må det godt være brugt kan du finde en masse på mcg eller dba til rigtig gode priser. Og tillykke med den, er dælme en god pris og den ser rigtig fin ud
Enig, hvis det er på SU så ckeck på MCG & DBA, du kan jo købe Martins http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=111133 (han er også herinde)

Du kan også købe tøj i England, selv lige købt hos frank thomas http://www.frank-thomas.co.uk/ de har nogle okay priser, men check også http://www.louis.de/index.php?lang=en

Har du husket støvler, rygskjold, handsker, hjelm?  :angel:
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #16 Dato: Marts 27, 2012, 11:06:33 am »
*Niels

Jotak, ipodsættet er ikke pakket ud endnu, virker til at være en trådlås lydcontroller der kan sættes på tanken? Er det distraherende at køre med musik i ørerne?

Er der noget bestemt jeg skal huske ift sprøjt? hvordan udfører jeg selv regelmæssig service på den?

*Thomas
Der sidder en akrapovic på, hvor kan man se om den er e-mærket?

*Hollowpoint
Må vi finde ud af, kunne være super at holde en sv aften, og evt. have en af de erfarne til at gennemgå service :D

*Andreas
Har pt. kun hjelm, så hvis du ser en alt for smart makker køre rundt i jogginbukser i Odense, er det simpelthen fordi jeg ikke har fået det købt endnu  :facepalm:

Martins sæt ser faktisk kanon ud, men størrelsen er nok en tand for lille. Smutter dog nok til hein-gericke eller louis i weekenden, udvalget virker rigtig stort, og ligger faktisk kun halvanden time/2 timers kørsel væk  :D
SV 650 K3, Fuaaaark :D

ThySen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 60
  • Forbyd muskelkatte
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #17 Dato: Marts 27, 2012, 12:32:59 pm »
Citér
*Niels

Jotak, ipodsættet er ikke pakket ud endnu, virker til at være en trådlås lydcontroller der kan sættes på tanken? Er det distraherende at køre med musik i ørerne?

Er der noget bestemt jeg skal huske ift sprøjt? hvordan udfører jeg selv regelmæssig service på den?
Hvis Niels, mod forventning, ikke gider at skive en bog til dig om udførelse af service  :) kan det nævnes at Haynes allerede har skrevet sådan en bog.
Den kan anbefales. Desuden findes der her et sted på forum et link til den originale værkstedshåndbog på PDF.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #18 Dato: Marts 27, 2012, 01:02:52 pm »
Citér
hvordan udfører jeg selv regelmæssig service på den?
Hvis Niels, mod forventning, ikke gider at skive en bog til dig om udførelse af service  :) kan det nævnes at Haynes allerede har skrevet sådan en bog.
Den kan anbefales. Desuden findes der her et sted på forum et link til den originale værkstedshåndbog på PDF.

 :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #19 Dato: Marts 27, 2012, 03:15:51 pm »
Hvis ikke synsmanden er et dumt svin siger han ikke noget til din manglende bagskærm eller refleks, bare alt virker som det skal, hvis potten ikke er E-mærket og med dB-killer kan de godt blive lidt gnavne.

Hov hov.. nu er jeg ikke et stort fan af synsmænd men han har en job beskrivelse hvor der står at han skal sørge for at synede køretøjer overholder dansk lov… hvis han gør det så er han i min mening ikke et ”dumt Svin” .. men når det er sagt så er det ikke ham jeg vil møde til syn…   :police:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

ThySen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 60
  • Forbyd muskelkatte
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #20 Dato: Marts 27, 2012, 03:43:14 pm »
Jeg fandt lige linket til service manualen:
http://www.edubs.net/bikestuff/sv650/

Iøvrigt, tillykke med en kanon handel.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #21 Dato: Marts 27, 2012, 06:34:47 pm »
Kanon, med over 500 sider er der ihvertfald nok godnatlæsning  :D

Den gik ikke gennem syn pga. stoplygten der ikke virkede ved bagbremsning, refleks, og et xenonkit foran(hvordan har den tidligere ejer fået den synet?)  :?

Baglygten har jeg fået lavet ved at stramme fjederen op ved bagbremsen, refleks burde være ret simpel at smide på, men er lidt i tvivl med xenonkittet. Synsmakkeren sagde at ledningsnettet skulle afmonteres så der ikke var tegn på xenon på den. Har bestilt alm. pærer og fatning, men er det nok?

Til gengæld var der intet med akrapovicen uden db killer, selvom de sagde i starten sagde de troede jeg var en lastbil og kunne høre mig langt nede af vejen. Dog var der intet at udsætte på målingen så den gik hjem  :D
SV 650 K3, Fuaaaark :D

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #22 Dato: Marts 27, 2012, 08:31:44 pm »
Det kommer sørme an på om xenon sættet er monteret i h4 soklerne eller om de er sat direkte på ledningsnettet.. Hvis de er sat i h4 stikker så er det bare afmontere, ny pære i, og h4 stik på pæren.. ;)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #23 Dato: Marts 28, 2012, 07:09:10 pm »
*Hollow

Jeg er faktisk ikke sikker, da der sidder en xenon boks inde bag(mener der står 6000 kevlar)  :huh: Har dog bestilt fatning og pærer som skulle komme hjem i morgen, rækker det?

SV 650 K3, Fuaaaark :D

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #24 Dato: Marts 28, 2012, 08:32:31 pm »
Forresten, er der en bestemt synshal i Odense der kan anbefales?

Vil anbefale FDM bilsyn.
Da jeg som nybegynder skulle købe MC fik jeg dem til at kigge den efter med deres specielle MC test. Var utroligt grundige og da han var færdig synede han den samtidig for samme pris. Weee

Fin service og absolut grundige.  :thumbsup:

Ellers har jeg besøgt Applus ude ved Gasa med succes. Men må indrømme jeg ikke ved meget om hvordan de er i forhold til andre synshaller... Så meget kommer jeg ikke sådan nogle steder.

Må også melde mig som bruger fra Odense, lige som min svoger Kedde4tal. Så vi er nogle stykker, men måske ikke de mest IRL-aktive folk.  :oops:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #25 Dato: Marts 28, 2012, 08:32:58 pm »
Jeg er faktisk ikke sikker, da der sidder en xenon boks inde bag(mener der står 6000 kevlar)  :huh: Har dog bestilt fatning og pærer som skulle komme hjem i morgen, rækker det?

Billeder! :-D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #26 Dato: Marts 28, 2012, 10:10:05 pm »
Jeg skal over at se påen sv 650 om en times tid, er der noget jeg skal være specielt opmærksom på?

Hvilken årgang er det? 2000 og 2001 årgangene har vist haft lidt bøvl med smøring af krumtappen, men så længe den har kørt på begge hjul, er det vist ikke noget problem. Der findes også raslen fra knastkæden, men det er et problem for mange modeller og mærker, og det er til at løse med en ny knastkædestrammer.
Du bør også kontrollere ensretteren/laderegulatoren. Sæt et voltmeter på batteriet og se hvor meget der lades med i hhv tomgang og ved ca 4500omdr/min.

Min har kørt over 80.000km. Der er skifter olie, filtre, dæk og kæde. Og tanket benzin  :afro:    (og skiftet laderegulator til 1000kr)


Check om udstødningsrørne er blålige/rustet betyder henholdsvis presset mc meget / dårlig vedligeholdelse og kkørsel i salt.
Mine forrør er blålige og grimme. Den har hverken været presset eller kørt i salt. Måske lyver jeg lidt, men du finder ikke forrør uden blå farve, og rust/ir afhænger af materialet.
Du finder ikke nogen blå farve på min udstødning og den mængde af rust er minimal på mine.

Prøv at søg lidt grundigt herinde. Der findes en hel der  har stillet det samme spørgsmål.
Host   :wink:
Prøv du, at finde et ældre indlæg der har stillet det samme spørgsmål...   :hand:


Tillykke med dyret. Den ser fed ud.  :respekt:
Ses vi imorgen. BAKKEN !
« Senest Redigeret: Marts 28, 2012, 10:12:59 pm af VikingPowerSV »
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #27 Dato: Marts 29, 2012, 02:38:07 pm »
*Hippie

Tog også Applaus ved Bilka, fin service og ham makkeren der synede var på alder med mig, men havde ret godt styr på det. Specielt da han faktisk overbeviste mig om at xenon kunne være farligt, gennem en forklaring omkring at specielt ældre menneskers pupiller tilpasser sig langsommere, og derfor har lettere ved at blive blændet, hvilket faktisk lyder plausibelt.

*Niels
På den ene står der 6000 kevlar, og kan ikke se nogen større modifikation. Ser det normalt ud?
Skal du til en mate nu og se på det, men håber virkeligt jeg kan få det ordnet til i morgen, så jeg kan få den synet inden weekenden og komme ned til sakserne og hein-gericke  :D

*Viking
Mange tak  :D Når nok ikke bakken, men udløs lige en masse bilalarmer uden db-killer når politiet kigger den anden vej og hils fra mig  :blink:
SV 650 K3, Fuaaaark :D

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #28 Dato: Marts 29, 2012, 02:43:12 pm »
På den ene står der 6000 kevlar, og kan ikke se nogen større modifikation. Ser det normalt ud?

Fisk. Det er nok nemmere at stå med "live".
Du skal finde det originale ledningsnet. Der BURDE sidde en H4 fatning på. Hvis ikke, så må der være nogle krympninger eller anden form for samlinger.  Op med dem, og på med den nye H4-fatning.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: køb af 650, hvad skal jeg være opmærksom på?
« Svar #29 Dato: Marts 29, 2012, 09:06:55 pm »
På den ene står der 6000 kevlar, og kan ikke se nogen større modifikation. Ser det normalt ud?

Fisk. Det er nok nemmere at stå med "live".
Du skal finde det originale ledningsnet. Der BURDE sidde en H4 fatning på. Hvis ikke, så må der være nogle krympninger eller anden form for samlinger.  Op med dem, og på med den nye H4-fatning.

Done  :D Meega lækkert de sad der i forvejen. Der sidder dog stadig lidt fra xenonkittet, hvordan ser syn på det?

Og forresten, hvordan gør i med refleks bagpå?
« Senest Redigeret: Marts 29, 2012, 09:17:16 pm af klingenberg »
SV 650 K3, Fuaaaark :D