Forfatter Emne: Med i politiets photoalbum...  (Læst 1746 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Med i politiets photoalbum...
« Dato: Marts 23, 2012, 10:34:30 pm »
Så tror jeg sgu jeg kom med i politiets store familiealbum, som nogle af jer måske også er en del af.

Var ude og køre med damen bagpå og suser forbi to luskede betjente gemt i tågen bag deres bil. Har aldrig fået en bøde på mc (det blev til et par på scooteren). Da jeg kører forbi kan jeg se han vender sig en halv omgang og sigter på mig. Hvad kan man gøre der(andet end at speede op  :twisted:  :blink:)

Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg kørte 70... 85, måske rundet de 95 under accelerationen fra kryds. Nu er bliver det spændt, at se hvad der komme ud af det.
1. Ved ikke hvor langt han kan "skyde" med måleren.
2. Er usikker på fartgrænsen. Nogen der ved hvad den er ?
3. Får man den halveret hvis man studere. ?

Kørte ud kbh på kystvejen.

Jeg er sådan set ret afklaret med hvis jeg får en bøde, sådan er det, men hvis der er nogen måde jeg kan begrænse beløbet lytter jeg øre.
« Senest Redigeret: Marts 23, 2012, 11:22:45 pm af VikingPowerSV »
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Med i politiets photoalbum...
« Svar #1 Dato: Marts 24, 2012, 12:30:42 am »
Hvis det ikke var fotovogn og de ikke har stoppet dig med det samme tror jeg ikke der vil blive noget...

Der kan måles til det der er synligt, mest normale er inden for 500m grundet trafik, bygninger osv.
Mener der er max 50kmt på kystvejen, ikk 100%.
Ja den kan halveres.

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Med i politiets photoalbum...
« Svar #2 Dato: Marts 24, 2012, 12:34:22 am »
Jeg har været inde på google maps og der står der 70 km/t, men det er en billed fra 09. Så jeg ved ikke om de er ændret.

Når de står og måler med en håndholdt scanner, tager de få ikke et billed af dig eller det altid med en mc betjent gemt længere ned af vejen ?
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Med i politiets photoalbum...
« Svar #3 Dato: Marts 24, 2012, 12:39:48 am »
Er heller ikke 100% som sagt men mener det er 50. Håndholdt tager ikke billeder, der springer de selvmordsagtigt ud foran eller følger efter.
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Med i politiets photoalbum...
« Svar #4 Dato: Marts 24, 2012, 12:49:10 am »
Min egen mening/forståelse:

Hvis de vil tage dig med laser/radar så SKAL de stoppe dig og sikre sig hvem der føre køretøjet! I dansk lovpraksis giver man ikke bøden til ejer, men til føre, og man er nød til at fastslå hvem det er. Ergo, tror jeg ikke du nogen sinde vil få en bøde.

Med en fotovogn bliver der netop taget et billede af føreren for at fastslå hvem der skal have bøden.

Sidenote, der har været snak om at få opgraderet deres lasere med kamera så de kan bevise hvem de har målt. Men der skal de stadig have stoppet køretøjet før bøden kan skrives. Lige meget om de kan se nr plade eller ej.

Igen, det er min egen forståelse, den kan nødvendigvis ikke være sand.. ;)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Med i politiets photoalbum...
« Svar #5 Dato: Marts 24, 2012, 01:13:57 am »
Interessant. Havde ikke set det ville/kunne hænge sådan sammen.

Vi må se om en 3-5 ugers tid om der kommer et brev ind af døren.

Ellers skrive hvis nogle af jer andre ved noget.
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Med i politiets photoalbum...
« Svar #6 Dato: Marts 24, 2012, 09:28:34 am »
Når de skyder med Laser (LIDAR) skal de ramme en relativt lige overflade for at få signalet retur, det er sjældent de på sport cykler kan få et klart signal retur, den laver flere målinger ved forskellige frekvenser og disse kan svinge meget på en mc's overflade
De kan så dreje rundt og skyde din hastighed i negativ, bagfra på nr pladen, men der har man som oftest sat farten ned :)

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Med i politiets photoalbum...
« Svar #7 Dato: Marts 24, 2012, 10:44:49 am »
Jeg tror ik de har fået en ordentlig måling på dig, og tror egentlig bare de har vendt sig om og målt dig i ryggen, bare af deres egen nysgerrighed og måske fordi de har kedet sig lidt :-)

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Med i politiets photoalbum...
« Svar #8 Dato: Marts 24, 2012, 11:47:52 am »
Danser med Panser...

Nu med halv pirouette.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Med i politiets photoalbum...
« Svar #9 Dato: Marts 24, 2012, 12:12:41 pm »
Danser med Panser...

Nu med halv pirouette.
LOL
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Med i politiets photoalbum...
« Svar #10 Dato: Marts 25, 2012, 04:32:00 am »
Dam jeg slipper ikke for den lige forløbig.... :)
Cool.. vi mås se. I øjeblikket var jeg sikker på jeg havde fået en bøde da de vendte sig rundt.
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'