Forfatter Emne: Penge med for at prøvekøre?  (Læst 7180 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #15 Dato: Marts 22, 2012, 08:49:41 pm »
Jeg opfatter det faktisk nærmere useriøst at bede køber komme med sådan en kæmpe sum cash i hånden. Hvem kan være sikker på at man så ikke dukker op og bliver frarøvet pengene? Den går jo altså begge veje.

Nyrup, han er til naked versionen, han får ondt i ryggen af kørestillingen på S'eren.
Men imorgen bliver han ejer af en rigtig lækker maskine, jeg er næsten misundelig over den han har fundet.  :D

så kan han komme igen en anden dag og prøvekøre den , når han har penge med..   eller han kan købe den uden at have prøvekørt den.  :)
« Senest Redigeret: Marts 22, 2012, 08:56:49 pm af Luske »

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #16 Dato: Marts 22, 2012, 09:21:37 pm »
Lige for at forstå det ret... Dem der vil have beløbet i hånden inden de udlevere maskinen til en prøvekørsel, udlevere i så i samme omgang registreringsattesten?

Det kan godt være jeg er en af de sidste naive mennesker i verden der tror på det bedste i folk og nøjes med at tage et kig på folks kørekort (hvis jeg husker det), men hvis man tager ud og prøvekøre noget samt smider beløbet for den uden at få attesten i hånden kan man vel lige så vel blive rullet for salgsbeløbet + du kan blive meldt for tyveri af maskinen???

Og hvis man er så mistroisk over for en køber gælder den vel begge veje, så når i skal købe og medbringer pengene hvordan sikre i jer så mod at sælger ikke er rendt med pengene når i kommer tilbage fra turen? Kunne jo være i opdager den er en skrammelbunke der ikke er i nærheden af pengene værd.

Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #17 Dato: Marts 22, 2012, 09:52:23 pm »
Som er hvad Cobra?

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #18 Dato: Marts 22, 2012, 10:06:46 pm »
Lige for at forstå det ret... Dem der vil have beløbet i hånden inden de udlevere maskinen til en prøvekørsel, udlevere i så i samme omgang registreringsattesten?

Det kan godt være jeg er en af de sidste naive mennesker i verden der tror på det bedste i folk og nøjes med at tage et kig på folks kørekort (hvis jeg husker det), men hvis man tager ud og prøvekøre noget samt smider beløbet for den uden at få attesten i hånden kan man vel lige så vel blive rullet for salgsbeløbet + du kan blive meldt for tyveri af maskinen???

Og hvis man er så mistroisk over for en køber gælder den vel begge veje, så når i skal købe og medbringer pengene hvordan sikre i jer så mod at sælger ikke er rendt med pengene når i kommer tilbage fra turen? Kunne jo være i opdager den er en skrammelbunke der ikke er i nærheden af pengene værd.

de må gerne få reg attesten med :)

Husk det er sælger der står med HELE lorten, hvis han vælter og smadrer den !.. det er din forsikring der skal dække, din selvrisiko etc.
« Senest Redigeret: Marts 22, 2012, 10:08:59 pm af Luske »

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #19 Dato: Marts 22, 2012, 10:16:37 pm »

Husk det er sælger der står med HELE lorten, hvis han vælter og smadrer den !.. det er din forsikring der skal dække, din selvrisiko etc.

Men på den anden side er det også (alt efter model) mange penge at skulle "betale" for en cykel man ikke ved om man vil have.
Min tanke går mere på at det kan lige så godt være sælger der er en svindler som det kan være køber.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Cobra

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #20 Dato: Marts 23, 2012, 09:25:59 am »
Som er hvad Cobra?
Jamen det er en 650 N k7.
Med en masse udstyr. Den er sgu fin. Han skal hente den i eftermiddag. Jeg skal pröve om han lyster at komme herind og vise og sige hej.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #21 Dato: Marts 23, 2012, 10:15:33 pm »
sidst jeg solgte beholdte jeg hans kone og børn i pant, følte mig pisse heldig da han vendte tilbage :mrgreen:.
jeg fik ikke kørekortnr eller navn. det havde jeg bedt om hvis han var kommet alene :twisted:
der findes stadig ærlige mennesker :thumbsup: men der er længere mellem dem når der er kontanter indblandet. :whipped:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #22 Dato: Marts 24, 2012, 10:46:40 am »
sidst jeg solgte beholdte jeg hans kone og børn i pant, følte mig pisse heldig da han vendte tilbage :mrgreen:.
jeg fik ikke kørekortnr eller navn. det havde jeg bedt om hvis han var kommet alene :twisted:
der findes stadig ærlige mennesker :thumbsup: men der er længere mellem dem når der er kontanter indblandet. :whipped:

Ka du få penge for dem hvis han crasher din knallert? :-)

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #23 Dato: Marts 24, 2012, 03:22:27 pm »
sidst jeg solgte beholdte jeg hans kone og børn i pant, følte mig pisse heldig da han vendte tilbage :mrgreen:.
jeg fik ikke kørekortnr eller navn. det havde jeg bedt om hvis han var kommet alene :twisted:
der findes stadig ærlige mennesker :thumbsup: men der er længere mellem dem når der er kontanter indblandet. :whipped:

Ka du få penge for dem hvis han crasher din knallert? :-)

Nu vover jeg mig ud hvor jeg på ingen måde ved noget om hvad jeg snakker om (igen), så er der nogle der faktisk ved noget om det - så er jeg meget lydhør over for hvad i har at sige.  :grin:

Men i mine øre lyder det som en tabt retsag at bede om et "you break it, you buy it"-depositum, hvis der skulle gå hen og ske noget. Med mindre der er virkelig godt nedskrevet, muligvis det kræver en advokats hjælp for at være et gyldigt dokument, samt det skal underskrevet af prøvekøreren inden kørsel. Lyder ikke som noget der kan klares som en mundtlig aftale.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #24 Dato: Marts 24, 2012, 03:57:09 pm »
 Mon ikke FDM, eller andre motororganisationer har prøvekørsels formularer? :) Det nemmeste er vel bare at bruge dem? :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #25 Dato: Marts 24, 2012, 09:14:01 pm »
Pointen er at så snart du skal blande retsvæsenet ind i det så har du allerede tabt. Det tager år, koster tusindvis af kroner, og selv om han bliver dømt til at betale, er der ingen garanti for at du nogensinde ser dine penge. I mellemtiden har du så ikke haft noget at køre på, eller i det mindste lagt ud for både selvrisiko og advokat-omkostninger.

Det primære mål er at I kan klare tingene on the spot hvis der opstår problemer. Og der er det altså nemmest hvis du står med kontanter i hånden til i det mindste at dække selvrisikoen.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #26 Dato: Marts 25, 2012, 09:12:56 am »
Luske, det er bare de færreste der kan "skaffe" 100.000 i kontanter til en søndag.

Nogle skal jo ud og låne pengene et sted - og hvis man vakler mellem 4 maskiner som  man vil prøve først, så er det godt nok op af bakke.
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #27 Dato: Marts 25, 2012, 09:34:39 am »
Sidst jeg købte motorcykel lovede jeg at overføre penge dagen efter (60.000,- kr) . "Jaja, vi stoler vel på hinanden" var hans svar, og så fik jeg registreringsattesten og kørte hjem fra Århus til Lyngby :-)
Det var tider!   :mrgreen:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Penge med for at prøvekøre?
« Svar #28 Dato: Marts 25, 2012, 10:24:50 am »
Når jeg solgte min Suzuki DR800 kom der 4 drenge på knallert (18-19 år) en søndag aften, kun den mindste havde kørekort (det var lige han kunne nå marken)... De betalte 35 000 kontant i 200 kr og 1000 kr sedler efter 500 m prøvetur..

Hvad siger forsikring hvis du udleverer nøgle til prøvekørsel og de ikke kommer tilbage?
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Cobra

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #29 Dato: Marts 25, 2012, 10:35:10 am »
Da jeg købte min sidste år gav jeg mit grønlandske kørekort i pant!  :lol:
Manden kørte med mig i vores bil, ellers havde jeg aldrig kunne finde tilbage, jeg har jordens dårligste stedsans.

Jeg købte den en lørdag, overførte pengene mens sælger så på. Fik så den der famøse sms om at pengene bliver overført den og den dato såfremt der er penge på kontoen. Så viste jeg ham saldo på min konto.

Han valgte at stole på mig, og omvendt for den sags skyld. Jeg kunne jo ikke være sikker på at skidtet gik gennem syn.