Forfatter Emne: MC Huset  (Læst 7647 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Cws84

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 399
  • Sv 1000 s
MC Huset
« Dato: Marts 20, 2012, 02:19:09 am »
hej


Som nogle af jer ved, er jeg ved at købe en mc, men sad så og søgte på den forhandler som jeg har talt med ang mcén.
De har fået meget dårlig omtale og folk siger de snyder med alt..

det er denne jeg vil købe men er nu meget bekymret for at det er et meget dårligt køb?
http://www.mc-huset.dk/index.php?option=com_autostand&Itemid=0&func=detail&id=1388

Nogen af jer der kender til Mc-Huset i Herning?


Hilsen Claus


(bye the way stod der 2007 ud for model for 2 dage siden og nu er det en 2006) måske jeg burde holde mig væk
Don't Worry, Be Happy :-)

Ride Sv1000s

Race me!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: MC Huset
« Svar #1 Dato: Marts 20, 2012, 10:25:40 am »
Nu lige den model der er den samme om den er ´06 eller 07, dog er den omlakeret for du kan ikke få den i helt hvid originalt.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: MC Huset
« Svar #2 Dato: Marts 20, 2012, 10:30:10 am »
Der er nu ikke sønderligt meget riv i sådan en 600, med mindre du er over 12.000 omdr/min, og hvor tit er du det på landevejen???

Hvis det skal være en GSXR, så vælg samme årgang som en 750ccm hvis du kan få den forsikret, den trækker rigtigt fint fra 7000,-

Min holdning er dog stadigt den at racercykler på gaden bliver et dyrt bekendskab for kørekortet.  :undecided:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: MC Huset
« Svar #3 Dato: Marts 20, 2012, 10:33:29 am »
Desuden syntes jeg du skal følge din mavefornemmelse, som jeg tolker i dette tilfælde som værende lunken...  :police:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: MC Huset
« Svar #4 Dato: Marts 20, 2012, 10:36:45 am »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: MC Huset
« Svar #5 Dato: Marts 20, 2012, 10:43:54 am »
Desuden syntes jeg du skal følge din mavefornemmelse, som jeg tolker i dette tilfælde som værende lunken...  :police:

Enig!!!

Det er også sidste gang jeg køber en omlakeret supersport cykel... Jeg hentede min ZX10er i Nordjylland og den kørte sådan set fint - men jeg tør vædde med at den (imod sælgers udsagn) faktisk HAR været track day cykel og en tur i gruset.

Potentielle købere var meget skeptiske ift. omlakeringen - så jeg var nødt til at dumpe prisen ubehageligt meget for at komme af med den igen. Så selvom den ser fed ud bør du forvente at den vil blive sværere at komem af med igen end en som står i standardkåber og ikke lugter langt væk af sminket lig.

... og især når forhandleren i forvejen har et blakket ry!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: MC Huset
« Svar #6 Dato: Marts 20, 2012, 11:08:15 am »
Desuden syntes jeg du skal følge din mavefornemmelse, som jeg tolker i dette tilfælde som værende lunken...  :police:
Enig med Jannik. Har aldrig købt noget derovre, men var på besøg en dag for nogle år siden. Han havde mange fine cykler, og lige så mange brugte Akrapovic og Yoshimura potter til salg. Han fortalte at han da afmonterede udstødningerne og satte de originale på inden de blev solgt. Principielt er der vel ikke noget galt i det, men det var ikke et sted jeg ville købe. Der er mange andre forhandlere hvor der arbejder flinke, dygtige og reelle folk, som ikke bruger timer på at pille ekstraudstyret af cyklen inden den bliver solgt. Der vil jeg hellere handle.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Cws84

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 399
  • Sv 1000 s
Sv: MC Huset
« Svar #7 Dato: Marts 20, 2012, 12:07:32 pm »
følg evt dette link..

http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messagedetail.aspx?Msg_ID=177219

hmmm er sgu en del i tvivl nu
Don't Worry, Be Happy :-)

Ride Sv1000s

Race me!

Cws84

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 399
  • Sv 1000 s
Sv: MC Huset
« Svar #8 Dato: Marts 20, 2012, 12:19:08 pm »
er også fordi jeg fik forsikring til 8000 kr igennem ham...

Ringede til Mondux og QBE Forsikring som har været billig i forhold til andre steder.

Gsxr 600/750 hos Mondux kan jeg ikke da jeg ikke har 5 år på bagen :-/ spurgte så på en Sv 1000 s den kan jeg få til 5390 hvilket er en god pris syns jeg :-)


Prøvede så QBE og de kunne godt tage kasko på en gsxr, men krævede at man tager et FDM A kursus og så hedder prisen 12.700.  og en sv 1000 7300 kr

Lige pt er det den forsikring der holder Mc huset inde for jeg vil jo vildt gerne have en Gsxr, men er kun dem jeg kan få en forsikring der er til at betale..


Hvad gør en klog? i princippet var jeg jo ret glad for sv 650 som  dog blev en smule kedelig i det lange løb..
Don't Worry, Be Happy :-)

Ride Sv1000s

Race me!

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
MC Huset
« Svar #9 Dato: Marts 20, 2012, 12:21:16 pm »
Køber en sv1000 ??? (naked - så du kan mærk' det ;-). )
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Basler

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Alexander
MC Huset
« Svar #10 Dato: Marts 20, 2012, 12:23:01 pm »
Hvis du ikke har lagt nogle penge og intet har udestående med dem, ville jeg gå på jagt efter sv1000'eren da den er meget nemmere at forsikre og tror alle er enige med mig når jeg siger den er fantastisk ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cws84

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 399
  • Sv 1000 s
Sv: MC Huset
« Svar #11 Dato: Marts 20, 2012, 12:27:22 pm »
har intet betalt og kan trække mig.. :-( men syns jo den er så flot sådan én gsxr hehe
Don't Worry, Be Happy :-)

Ride Sv1000s

Race me!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: MC Huset
« Svar #12 Dato: Marts 20, 2012, 12:33:11 pm »
Hvad gør en klog? i princippet var jeg jo ret glad for sv 650 som  dog blev en smule kedelig i det lange løb..

En klog starter med at være realistisk... Min MC skal ikke holde dig søvnløs om natte fordi den føles for dyr at have stående - been there!!!

Jeg ville derfor sige - hvis økonomien "kun" rækker til en GSX-R 600 og du er nødt til at overveje de lidt mere suspekte af dem der er til salg... Dvs. dem der er omlakerede osv, for at det hænger sammen - så lad være med at købe og overvej alternativerne.

Dem der siger SV1000S har en god pointe af flere årsager - der er penge at spare ift en GSX-R, den er stort set lige så hurtig, når din økonomi er til det, så kan du købe den supersport du i virkeligheden vil have og have opsparet flere års erfaring på en billigere cykel.

Så tag to år på en SV1000 og byt den ud når har fået penge og (i forsikringsselskabernes øjne) er blevet gammel nok...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Basler

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Alexander
MC Huset
« Svar #13 Dato: Marts 20, 2012, 12:39:07 pm »
Hvad gør en klog? i princippet var jeg jo ret glad for sv 650 som  dog blev en smule kedelig i det lange løb..

En klog starter med at være realistisk... Min MC skal ikke holde dig søvnløs om natte fordi den føles for dyr at have stående - been there!!!

Jeg ville derfor sige - hvis økonomien "kun" rækker til en GSX-R 600 og du er nødt til at overveje de lidt mere suspekte af dem der er til salg... Dvs. dem der er omlakerede osv, for at det hænger sammen - så lad være med at købe og overvej alternativerne.

Dem der siger SV1000S har en god pointe af flere årsager - der er penge at spare ift en GSX-R, den er stort set lige så hurtig, når din økonomi er til det, så kan du købe den supersport du i virkeligheden vil have og have opsparet flere års erfaring på en billigere cykel.

Så tag to år på en SV1000 og byt den ud når har fået penge og (i forsikringsselskabernes øjne) er blevet gammel nok...
x2


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cws84

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 399
  • Sv 1000 s
Sv: MC Huset
« Svar #14 Dato: Marts 20, 2012, 12:54:55 pm »
de sv 1000 der er til salg har bare kørt meget :-( det vel bedst at finde en der ikke har kørt over 10.000 km ik? hvad har jeres kørt hvis man må spørge?
Don't Worry, Be Happy :-)

Ride Sv1000s

Race me!