Forfatter Emne: Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...  (Læst 7599 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Dato: Marts 16, 2012, 01:43:35 pm »
Hej med jer

Skrev sgu lige til Vejdirektoratet i min frustration om endnu en saltning og så dette gode vejr og her er deres svar : Så jeg deler det lige med jer.


******************************************
Hej Per

Ja, foråret er på vej, og man kan derfor undre sig over saltninger som dem vi havde i morges, når temperaturen lige nu er over 10 grader.
Men endnu kan det være lidt koldt om natten, og man kan derfor opleve vejbaner under 0 grader i de tidlige morgentimer.

Håber ikke min forklaring bliver for teknisk, men ved denne mail, har jeg vedhæftet et screen-shot af vores overvågningsprogram, der monitorerer vejret og vejtemperaturene. Screen-shotet er fra i morges kl. 07:00.

Som du kan se på dette screen-shot, er der to danmarkskort i overvågningsprogrammet. Kortet til venstre viser status på vores vejvejrstationer lige nu og her, mens kortet til højre viser prognose få timer frem.

Som det fremgår, er en del stationer røde, både på det aktuelle kort og på prognosekortet.
På disse stationer er der under 0 grader på vejbanen (der ligger en føler i vejoverfladen), og samtidig var der forholdsvis høj luftfugtighed.
Frost på vejbanen (eller andre overflader), kombineret med fugtighed i luften, giver rimdannelse.
Vores servicemål indeholder saltning mod rim, og derfor blev der foretaget enkelte saltninger i morges. Det var dog et fåtal af vores entreprenører der var ude.

Men lad os håbe på den sidste frost, så jer MC-folk, og os andre kan nyde det :)


Venlig hilsen
Christian Hjørlund
Entreprisestyrer
Vejdirektoratet



-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Per Liebst
Sendt: 16. marts 2012 11:29
Til: Vejdirektoratet(VD)
Emne: Saltning

Hej med jer

Jeg er sikker på, at jeg skriver på vegne af rigtig mange MC'isters,når jeg stiller dette spørgsmål ?

Hvorfor salter man når vejene er knastørre og der forventes 15-16 graders varme? . Vejrudsigten siger 1-2 plus grader og +10 grader om dagen om dagen.

Salt er skønt til ægget om morgenen samt hvis der er reel mulighed for glatte veje.

Så jeg er oprigtig interesseret i at forstå disse dispositioner omkring spredning af salt på sådanne dage, med tanke på at det er dyrt og efter min mening ikke nødvendigt på en dag som denne ?

Ønsker jer en skøn forårdag. :-)

Mvh Per Liebst


Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #1 Dato: Marts 16, 2012, 01:52:10 pm »
Fanme fedt de gider svare præcist og med en teknisk forklaring på hvordan det hænger sammen, der er desværre ikke andet for at indse de altså kun salter når det er nødvendigt og det har de helt styr på, de gør det bestemt ikke for at genere os på MC :)

Der kommer nok ikke rigtig noget særlig regn her i weekenden og selv i næste uge truer de lave nat temperaturer ved klart vejr så kan være der er mere salt i vente :(
GSX-R 600 K7

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #2 Dato: Marts 16, 2012, 01:55:30 pm »
Aha, ja det forklare jo lidt :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #3 Dato: Marts 16, 2012, 01:57:55 pm »
Åghr hvad... Han er Enterprisestyrer!!


Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #4 Dato: Marts 16, 2012, 02:19:01 pm »
God stil at han svarer, håber du giver ham positiv feedback til trods for at svaret ikke var " vi salter ikke mere inden d 1 nov 2012"..
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #5 Dato: Marts 16, 2012, 02:30:26 pm »
Åghr hvad... Han er Enterprisestyrer!!



LOOOOOOL... NERD!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #6 Dato: Marts 16, 2012, 03:46:43 pm »
:) selvfølgelig fik han god respons for at svare
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #7 Dato: Marts 16, 2012, 04:31:16 pm »
:) selvfølgelig fik han god respons for at svare

Også fra mig, den lille Vejdirektorats-stikker. Han blev meget glad, det er jo ikke nødvendigvis en post, hvor man får mange roser...
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #8 Dato: Marts 16, 2012, 05:26:08 pm »
Også fra mig, den lille Vejdirektorats-stikker.

Lol
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #9 Dato: Marts 17, 2012, 04:50:29 pm »
Cool de tager sig tiden til at svare også så man måske forstår lidt af det..  :thumbsup:
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #10 Dato: Marts 17, 2012, 08:13:34 pm »
 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: God stil Per, og  :respekt: for svaret...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #11 Dato: Marts 18, 2012, 09:21:34 pm »
Hej med jer

Jeg er sikker på, at jeg skriver på vegne af rigtig mange MC'isters,når jeg stiller dette spørgsmål ?

Hvorfor salter man når vejene er knastørre og der forventes 15-16 graders varme? . Vejrudsigten siger 1-2 plus grader og +10 grader om dagen om dagen.

Salt er skønt til ægget om morgenen samt hvis der er reel mulighed for glatte veje.

Så jeg er oprigtig interesseret i at forstå disse dispositioner omkring spredning af salt på sådanne dage, med tanke på at det er dyrt og efter min mening ikke nødvendigt på en dag som denne ?

Ønsker jer en skøn forårdag. :-)

Mvh Per Liebst

Forstår udemærket at denne mail sikkert er blevet til i et øjebliks frustaration, hvor du gerne ville ud og trille en tur...
Men hvis Munck bruger en sommerdag på at udbedre skader og revner i asfalten på din ynglingsrute, får de så også en mail?  :innocent:

Bevares, saltet veje er nitten, men har nu aldrig overvejet at det skulle være noget de gjorde uden grund, for at provoker eller bare fordi de kan.  :lmao:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #12 Dato: Marts 19, 2012, 08:16:48 am »
Forstår udemærket at denne mail sikkert er blevet til i et øjebliks frustaration, hvor du gerne ville ud og trille en tur...
Men hvis Munck bruger en sommerdag på at udbedre skader og revner i asfalten på din ynglingsrute, får de så også en mail?  :innocent:

Bevares, saltet veje er nitten, men har nu aldrig overvejet at det skulle være noget de gjorde uden grund, for at provoker eller bare fordi de kan.  :lmao:

Hej Hippie  :mrgreen:

Egentlig ikke ..hun står stadig lunt i vinterhiet....så det var et reelt spørgsmål og interesse omkring hvorfor de salter og hvordan de beslutter at salte...
Selvfølgelig gør de det ikke for at provokere ..så langt er jeg med  :mrgreen:

Jeg har ikke lige tænkt på det du kommer med omkring mine yndlingruter .... for jeg oplever sjældent at de lægger super fed ny asfalt på her...men selvfølgelig kan vi rose for det hvis de gør det....vi kan jo lave en liste over SVingveje som vi mener skal renoveres med ny og lækker asfalt og når det så sker... spammer vi dem med kærlighed  :lmao:

Har besluttet mig for at vente ...selvom jeg havde planer om at hente hende frem på lørdag.... vi kan jo se at de igen har smidt salt over det hele ...øv

Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #13 Dato: Marts 19, 2012, 08:32:08 am »
Det værste er at det ser tørt ud de næste 14 dage, satme ærgerligt det lige skulle ødelægges i nat ellers havde det været lækkert kørevejr de næste par uger.
GSX-R 600 K7

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Hvorfor salter de igen og igen ..her er svaret ...
« Svar #14 Dato: Marts 19, 2012, 09:20:05 am »
Det værste er at det ser tørt ud de næste 14 dage, satme ærgerligt det lige skulle ødelægges i nat ellers havde det været lækkert kørevejr de næste par uger.

Hvor er jeg glad for at mine mindre vinterprojekter på biken, altid bliver lagt lidt sent, så jeg alligevel ikke kan køre i den første måned af "sæsonen" :)