Forfatter Emne: Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis  (Læst 4850 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Dato: Marts 13, 2012, 10:04:42 pm »
Jeg har sat et fint-fint Canon objektiv i DBA i dag. Det er i den lave ende af den dyre L-serie, er 6 år gammelt, og er fuldstændigt som taget ud af kassen.
Billigste nypris i dag er 5.000 kr., jeg har sat det i til 4.000 kr., og er klar til at handle for et sted mellem 3.000 og 3.500 kr., afhængigt af hvad der kommer ind af bud.

Der går ca. 20 minutter fra annoncen er sat i, så starter det evindelige:
- Det er alt for dyrt! Jeg kan købe det for 1800 kr. nyt!
- Jeg byder 1500 kr. afhentet
- Det er et elendigt objektiv, jeg byder 1400 kr. hvis du betaler porto
- Min fætter har et næsten magen til, det har i al fald glas i begge ender og kostede meget mindre!
- osv. osv. osv.

Suk... Prisen er rimeligt fair, hvorfor kan folk ikke bare lade være at byde hvis de ikke er reelt interesserede i at købe? Hvorfor svare på annoncen med løgnagtige oplysninger om hvad de ville ønske objektivet kostede i butikkerne? Hvorfor spilde min og deres egen tid med svar jeg umuligt kan tage seriøst?

Hver gang jeg har solgt fotoudstyr i DBA, har jeg fået solgt til en pris jeg syntes var fair, og det gør jeg sikkert også denne gang. Men hvor er det irriterende at skulle igennem dette her hver eneste gang.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #1 Dato: Marts 13, 2012, 10:25:57 pm »
Det kunne være rart med et BullShit filter, det er helt sikkert!! Eller en funktion så man selv kunne definere mindste bud der skulle vises.. :) Det ville ihvertfald sortere i de generelt lamme kommentare!

Hang in there ;)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Sv: Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #2 Dato: Marts 13, 2012, 10:41:33 pm »
Alt respekt for det du skriver Ronni. Folk kan i det mindste komme og se det, og så få slået en smule af. Men min erfaring med fotoudstyr fra dba er at folk tror deres lort er guld værd. Kunne spare mellem 500 og 1000 på at købe brugt fremfor nyt, da jeg for knap et år siden købte mit canon 550d. (nu skal du ikke tage det som om jeg siger det du har ikke er pengene værd) men er 100% enig i at der er alt for mange latterlige kommentarer og bud, og er sikker på du nok skal få det solgt, når der kommer en seriøs :)
Suzuki SV 650 S k3

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #3 Dato: Marts 14, 2012, 09:04:58 am »
Ja, det er så den anden side af den mønt. Fotoudstyr holder værdien godt (høj brugsværdi), og mange tror at det ikke falder i værdi overhovedet. Det kan godt være jeg har startet lidt højt, men at nogen kan opfatte det som en personlig fornærmelse kan ikke rigtigt hidse mig op.

Af en eller anden årsag er mobiltelefoner endnu værre. Det er mere reglen end undtagelsen at det er billigere at købe en ny mobiltelefon i ElGiganten, end at købe den brugt i den blå avis.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #4 Dato: Marts 14, 2012, 09:18:02 am »
Sådan er det bare på dba, havde noget baby legettøj mv tilsalg til 400kr, så er der en der byder 150kr, hvorefter jeg skriver at så ville det være et MEGET godt køb, hvorefter kragen skriver at det jo ikke er hende der skal sælge og hun har et magen til der hjemme..  Hvad??  :club: 

Det bedste er alligevel når man har bil mv tilsalg så kommer der ALTID en mail fra en fra udlandet der frygtelig gerne vil købe den.

Nå men held og lykke med salget, hvis man venter længe nok skal det nok blive solgt.
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #5 Dato: Marts 14, 2012, 09:26:00 am »
"Det er jo finanskrise, så jeg byder halvdelen"

Flot, idiot!! Hvis det er finanskrise skal du nok gemme dine penge til rugbrød og havregryn!  :tie: :tie: :club:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #6 Dato: Marts 14, 2012, 09:38:49 am »
Hey! Tråden er værdiløs uden link til det du sælger ....  :wink:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #7 Dato: Marts 14, 2012, 11:14:06 am »
nååå pjat... det bliver først rigtig 'sjovt' når der bydes ind med bytte; Tager du en lettere brugt havefræser i bytte? Har også en trampolin fra sidste sommer - næsten ikke brugt! Eller hvad med en 8 fods jolle med årer? Dog uden ophalervogn ...

How about a nice cup of shut the fuck up?


Omvendt vil jeg dog mene, at en del skal komme lidt til fornuft. Mange mener stadig at deres brugte iPad 2 16gb skal koste 3000,- velvidende at de sælges spritnye til samme pris. Men er der en køber - så er der en køber.
« Senest Redigeret: Marts 14, 2012, 11:17:31 am af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Rosiak

  • Gæst
Sv: Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #8 Dato: Marts 14, 2012, 12:22:08 pm »
Jeg har også solgt nogle af mine linser/blitz her for lidt tid siden.

Der kom også en helveds masse skambud.
Men lykkedes mig at sælge tingene til den pris jeg udbød dem til, handler blot om tålmodighed og kontant svar :D

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #9 Dato: Marts 14, 2012, 01:14:46 pm »
Øhh....

Du kunne også sætte det til de 3.000 du reelt vil have for det - skrive de magiske ord "fast pris - bud modtages ikke", og sk*de på de tåbelige beskeder du måtte modtage ?!?

Hvis du sætter det højere end det du reelt vil have - må du også forvente at byder skyder under hvad de reelt vil give ?!?

"går den - så går den" går vel begge veje eller ???
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #10 Dato: Marts 14, 2012, 03:11:25 pm »
Øhh....

Du kunne også sætte det til de 3.000 du reelt vil have for det - skrive de magiske ord "fast pris - bud modtages ikke", og sk*de på de tåbelige beskeder du måtte modtage ?!?

Hvis du sætter det højere end det du reelt vil have - må du også forvente at byder skyder under hvad de reelt vil give ?!?

"går den - så går den" går vel begge veje eller ???

Enig :-)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #11 Dato: Marts 14, 2012, 07:08:12 pm »
Øhh....

Du kunne også sætte det til de 3.000 du reelt vil have for det - skrive de magiske ord "fast pris - bud modtages ikke", og sk*de på de tåbelige beskeder du måtte modtage ?!?

Hvis du sætter det højere end det du reelt vil have - må du også forvente at byder skyder under hvad de reelt vil give ?!?

"går den - så går den" går vel begge veje eller ???
Jap - sidst jeg gjorde det, fandt jeg ud af at jeg havde solgt alt for billigt, da jeg fik 8-12 bud efter jeg havde solgt varen.
Lektien var at det bedre kunne betale sig at sætte prisen lidt højt og ende med at sælge under startprisen, end at sætte prisen lavt og sælge for billigt.

Og den ene af de (foreløbig) to personer der har beskyldt mig for at være nærmest kriminel fordi prisen efter deres mening er for høj, har selv et (andet) objektiv til salg i Den Blå Avis, til samme pris som et nyt koster i butikkerne  :rolleyes:
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #12 Dato: Marts 14, 2012, 07:48:06 pm »
Se DET er købmandsskab !! Skambyd ham ;-)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #13 Dato: Marts 15, 2012, 10:47:49 pm »
Ingen tvivl om nogle prøver alt hvad de kan ud fra "går den så går den", lige som mange af os andre også gør... Men der er bare nogle der ikke kender forskel på rimeligt og latterligt.  :club:

Jeg har lige haft min Yaris til salg, for at se om der var nogle der manglede sådan en... (Med to børn der hele tiden bliver større, er vi vist snart berettiget til en større model.)
Den stod ca. som resten på nettet, mener det var til 72K - modtager så en besked om prisen er lidt for høj, han vil gerne give 25K. Meget havde jeg regnet med, men ikke lige det.  :lmao:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Hvor er jeg træt af at sælge i Den Blå Avis
« Svar #14 Dato: Marts 16, 2012, 08:23:42 am »
Så er det bare at aftale en ligeså seriøs fremvisning - f.eks. på Rømø i den kommende weekend..... Ishuset på stranden ved midnat - vi ses !!!
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3