Forfatter Emne: Tailbag med plads til bærbar m.m.  (Læst 4796 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bjuliussen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Dato: Marts 08, 2012, 10:21:20 pm »
Hej folkens,

Jeg er ny her - og har købt min første MC - selvfølgelig en SV650'er  :D
(Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.)

Planen er at jeg også skal bruge svinet til at køre på arbejde rundt omkring i jylland når vejret er til det, og leder i den forbindelse efter en tailbag med plads til bærbar computer, et par sko, skjorte m.m.
Det skal ikke være en hardcase eller til at placere på siden, men ovenpå bagsædet, og må gerne være stor nok til en fleredags tur om nødvendigt.
Ved godt man kan få en masse smarte MC backpacks til formålet, men kan ikke lide at køre med en sådan, ligesom jeg heller ikke kan lide tanktasker hvis det kan undgås.

Nogen der har erfaringer med sådan en type taske?

Har ikke været ude og køre i år endnu - bliver fedt!!! :orkester:
31 år. Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #1 Dato: Marts 08, 2012, 11:30:18 pm »
Velkommen til og tillykke med grislingen.  Kan desværre ikke hjælpe mht, taske men mon ikk der er en enkelt eller to der sidder inde med en løsning..  :)  Men endnu engang, velkommen til dk`s hyggeligste forum.

Mvh.
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #2 Dato: Marts 09, 2012, 08:01:01 am »
:)

Velkommen på forummet :)

Aner intet om taskerne, da jeg som regel smider en rygsæk på, men håber du finder en.

Her er da et forslag til at starte op på ;)  (selvom den nok er at betegne hardcase)  :mrgreen:
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #3 Dato: Marts 09, 2012, 08:05:16 am »
Velkommen til og tillykke med kværnen....har ikke lige et tips..men prøv at søge lidt på forummet....skulle være mærkeligt hvis ikke du finder noget

Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #4 Dato: Marts 09, 2012, 08:34:34 am »
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #5 Dato: Marts 09, 2012, 08:43:20 am »
Velkommen til

SW Motech laver nogle gode systemer

http://shop.sw-motech.com/lshop,showrub,133127840316432,en,1331278403-16432,products.1252674507.1256051975,,,,.htm

Jeg har sådan en plade til at sætte bag på, til den kan man så købe hard cases osv, som kan klikkes på.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #6 Dato: Marts 09, 2012, 08:48:36 am »
Dette er måske ikke så hjælpsomt at det gør noget, men prøv at google tail pack. Jeg har indtrykket fra engelske blade, at englænderne er noget mere glade for dem end vi er.
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #7 Dato: Marts 09, 2012, 08:55:02 am »
Velkommen til

SW Motech laver nogle gode systemer

http://shop.sw-motech.com/lshop,showrub,133127840316432,en,1331278403-16432,products.1252674507.1256051975,,,,.htm

Jeg har sådan en plade til at sætte bag på, til den kan man så købe hard cases osv, som kan klikkes på.
btw, jeg kører ikke med pladen altid, montage/demontage tager maks 10 min.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

bjuliussen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #8 Dato: Marts 09, 2012, 12:34:52 pm »
Takker for diverse input.

Ordet 'Tail pack' gav pote på google - og ja englænderne samt amerikanerne gør nok lidt mere i denne slags.

Ender ud med at købe en Kriega US30 suppleret med en US10.

http://www.vcustoms.co.uk/motorbike_shop.php?sid=232&pager=2&resultspp=20&orderprice=

Det skal nok blive fedt  :D

31 år. Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #9 Dato: Marts 09, 2012, 01:20:18 pm »
Det er god kvalitet, har selv en US20 og US10  :thumbsup:
GSX-R 600 K7

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #10 Dato: Marts 09, 2012, 04:58:53 pm »
Jeg ville til enhver tid investere i en "hård" boks når du skal bruge den dagligt.
Muligheden for fastlåsning, aflåsning og den sikre vandtæthed.
Jeg har selv monteret en Givi E55 ( ja den er stor, men perfekt størrelse til flerdages turene )
Den er monteret på et Givi universalbeslag og dette er monteret på et ekstra bagsæde, hele sædekonstruktionen er afstivet med lidt rustfrie beslag og gummifødder. Dette gør at den sidder rigtig godt fast og ikke vobler.
Jeg har kørt med bløde tasker og det er sgu bare for besværligt, og med tanke på du skal bruge det HVER dag ville jeg gå efter en topboks, måske lidt mindre.

Se mit her:
« Senest Redigeret: Marts 09, 2012, 05:01:45 pm af sircajun »
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

bjuliussen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #11 Dato: Marts 10, 2012, 08:37:29 pm »
@-BR-: Er der plads til en bærbar i din US20? (Jeg har godt nok tænkt mig at købe en US30 + US10).

Jeg ved godt en hardcases/GIVI-bokse er meget praktiske osv., og kender flere som har en, men kan ikke lide dem...
31 år. Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #12 Dato: Marts 10, 2012, 09:43:49 pm »
@-BR-: Er der plads til en bærbar i din US20? (Jeg har godt nok tænkt mig at købe en US30 + US10).

Kommer selvfølgelig an på størrelsen men til den bærbar jeg havde(14" så vidt jeg husker) var det lige i underkanten, altså den kunne sagtens være der men det gjorde den knap så fleksible i forhold til pasform hvis man vil fylde den helt op, svært at forklare men toppen som man ruller sammen for at klipse den til og gøre den vandtæt er ikke helt så nemt med en stor bærbar i pga. bredden af den bærbare men det kan altså godt lade sig gøre inklusiv en del andre ting i. Det er en Dell E5410 jeg har smidt i så kan du sammenligne specs med din egen.

Der kan godt være en 14" bærbar, et par sko, lidt tøj og andre småting i en US20.
« Senest Redigeret: Marts 10, 2012, 09:57:38 pm af -BR- »
GSX-R 600 K7

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #13 Dato: Marts 10, 2012, 11:16:58 pm »
@-BR-: Er der plads til en bærbar i din US20? (Jeg har godt nok tænkt mig at købe en US30 + US10).

Jeg ved godt en hardcases/GIVI-bokse er meget praktiske osv., og kender flere som har en, men kan ikke lide dem...

Funktion slår looks til hver en tid, ellers er du en kælling  :lmao:

Gør det du føler for, så griner vi af dig når du ombestemmer dig  :evil:
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Tailbag med plads til bærbar m.m.
« Svar #14 Dato: Marts 11, 2012, 03:27:46 am »
@-BR-: Er der plads til en bærbar i din US20? (Jeg har godt nok tænkt mig at købe en US30 + US10).

Jeg ved godt en hardcases/GIVI-bokse er meget praktiske osv., og kender flere som har en, men kan ikke lide dem...

Funktion slår looks til hver en tid, ellers er du en kælling  :lmao:

Gør det du føler for, så griner vi af dig når du ombestemmer dig  :evil:

 :thumbsup: :thumbsup:  :innocent:  :lmao:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256