Forfatter Emne: Støvler  (Læst 4003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dunkedor

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • Blå SV650S 2000
Støvler
« Dato: Marts 05, 2012, 10:52:01 am »
Hej allesammen jeg får min første motorcykel i morgen (glæder mig som en lille dreng) Jeg har været ude og købe Jakke, Bukser, hansker,  rygskjold og hjelm
 og jeg kan se pointen med alle disse men støvlerne har jeg svært ved at se pointen i  hvad er det lige støvlerne gør godt for? er det bare at støtte anklen så den ikke bliver vredet og er alle støvler der går over anklen så ikke fine nok, eller er der mere til det end jeg lige kan regne ud,

glæder mig til at høre fra jer mere Erfarne ryttere

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Støvler
« Svar #1 Dato: Marts 05, 2012, 11:02:10 am »
Det er utroligt vigtigt med støvler, det kan tage meget lang tid for en brækket ankel eller hæl at hele og det er hørt adskillige gange med folk der helt har mistet foden fordi den ryger af ved uheld så gør dig selv den tjeneste at køre med støvler! Rigtige motorcykel støvler har selvfølgelig langt bedre beskyttelse end et par almindelige støvler som ikke rigtig hjælper noget.
GSX-R 600 K7

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Støvler
« Svar #2 Dato: Marts 05, 2012, 11:22:36 am »
Først tillykke med købet, håber du bliver glad for den (hvad det så er for en?)  :D

SV selvfølgelige  :club:

Hvis du overvejer at kører uden støvler, så lad være! De er jo lavet lavet for din beskyttelse.

Google evt nogle billeder af et styrt uden støvler (mener også der er en tråd herinde med et styrt uden støvler) det er altså ikke en god ide.

Men det er selvfølgelig op til dig selv. Håber at se dig på vejen MED støvler hehe og man kan sagtens få støvler der ligner normale sko, hvis det er der skoen/støvlen trykker hehe
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Støvler
« Svar #3 Dato: Marts 05, 2012, 11:27:12 am »
Risikoen ved at vride om eller få klemt foden er værd at overveje. Fødderne er det sidste som kommer væk fra mcen hvis du falder. Desuden er det rart med nogle beskyttende stive støvler når der bremses eller skifter gear.

Mine fik nogle småskrammer ved mit lille styrt.

Men som de andre skriver er det jo mere sikkerhedsudstyr hvilke er et personligt valg.
« Senest Redigeret: Marts 05, 2012, 11:32:26 am af VikingPowerSV »
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Dunkedor

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • Blå SV650S 2000
Sv: Støvler
« Svar #4 Dato: Marts 05, 2012, 11:46:06 am »
Jeg ændre lige mit oprindelige indslag

Hej jeg får min første cykel en sv 650 s fra 2000 i morgen

jeg mangler kun et par støvler  :D

er der nogle af jer der har gode erfaringer i kunne dele, gerne støvler man kan have på hele dagen, hvis man gud forbyde det står af sin cykel for at traske lidt rundt

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Støvler
« Svar #5 Dato: Marts 05, 2012, 11:59:22 am »
Jeg ændre lige mit oprindelige indslag

Hej jeg får min første cykel en sv 650 s fra 2000 i morgen

jeg mangler kun et par støvler  :D

er der nogle af jer der har gode erfaringer i kunne dele, gerne støvler man kan have på hele dagen, hvis man gud forbyde det står af sin cykel for at traske lidt rundt
:thumbsup: god stil.

Jamen der er jo et kæmpe marked, så trask ind i en butik og prøv lidt af hvert. Kort skaft, langt skaft, tynde, tykke, "lav" hæl, "kondisko look-a-like" Check også nogle tests (nettet / mcblade) så kan du få en fornemmelse af hvad kan tester.

Kørte du ikke med støvler da du tog kortet? (eller er det lang tid siden?)
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Dunkedor

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • Blå SV650S 2000
Sv: Støvler
« Svar #6 Dato: Marts 05, 2012, 12:09:44 pm »
jo jeg lånte min brors støvler de var lidt for små og af en meget billig kvalitet.

jeg har prøvet lidt forskellige støvler men udvalget er meget snævert i de butikker jeg har været i  og det virker som om de alle sammen er lavet af skistøvle fabrikanter, det er plastik, man går som man har skidt i bukserne og ingen stødabsorbering i sålen  :(
så hvis i kender et sted i stor kbh  gerne i nærheden af måløv der har et ordenligt udvalg så sig endelig til. :D

 

   

GreenDevil

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • ZX-6 aka kællingen
Sv: Støvler
« Svar #7 Dato: Marts 05, 2012, 12:13:35 pm »
Svaret er ret enkelt..

Forestil dig at din fod bliver trykket mod et stykke sandpapir korn GROV med en 200kg klods oven på over en strækning.

- Personligt er en strækning på bare et par cm nok til at skræmme mig ;)

Jeg kan nok godt finde et par billeder fra den personlige mappe med sneaks der er slidt ind til knogle (hvis de da i øvrigt ikke røg af).

Boots on ;)
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Støvler
« Svar #8 Dato: Marts 05, 2012, 12:19:03 pm »
Jeg er væltet uden støvler på, og nu genovervejer jeg det altid når jeg tænker på at køre i sko. Da jeg væltede gik gear pedalen igennem min sko og knuste mit storetå led. Havde jeg haft støvlet på, var det ikke sket. Så støvler er lige så vigtige som alt andet udstyr. Og de beskytter også underbenet.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Støvler
« Svar #9 Dato: Marts 05, 2012, 01:34:06 pm »
... men støvlerne har jeg svært ved at se pointen i  hvad er det lige støvlerne gør godt for? er det bare at støtte anklen så den ikke bliver vredet og er alle støvler der går over anklen så ikke fine nok, eller er der mere til det end jeg lige kan regne ud,

Passiv sikkerhed .som jeg kalder alt det du investerer i ...bliver til aktiv sikkerhed hvis uheldet er ude.... og hvad hjælper det hvis du sikrer alt undtagen dine fødder/skinneben....hvis du skal ud og køre er det jo nemmest at man selv kan gå hen til cyklen og selv kan skifte gear .... :hand:   :whipped:

Min egen tanke er ...hvis et par rimelige gode støvler er det som gør forskellen i en ulykke på om jeg fortsat, kan rende efter lillemor derhjemme, spille fodbold med ungerne osv... så er de det hele værd...men sikkerhed er religion .....det er jo helt op til dig selv ...

Havde som første støvler Daytona Goretex støvle - dejlig lun og tør..men ringe beskyttelse på skinneben... derfor købte jeg et par Sidi støvler til ca 2.000..de knirker lidt...men jeg er rigtig glad for dem. Der findes mange andre gode støvler.... så kom ud og prøv dem .....

Her er link til Sidi Støvler
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Categories/motorradstiefel-motorcycle-Boots/SIDI-stiefel-Boots/SIDI-Race-Stiefel-Boots




« Senest Redigeret: Marts 05, 2012, 01:36:03 pm af Per »
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Dunkedor

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • Blå SV650S 2000
Sv: Støvler
« Svar #10 Dato: Marts 05, 2012, 02:03:16 pm »
Jeg takker for de gode indslag

jeg kan godt se pointen i at hvis cyklen stopper og du ryger over  knalder dine skinneben i styret og benet nem bliver fanget under maskinen hvis man vælter,

Jeg kikke ud forbi touringshop i glostrup de ser ud som om de har lidt at vælge imellem, naturligvis har de lukket mandag men mon ikke jeg kan nå ud og shoppe lidt inden jeg tager ud og henter cyklen

hvis i kender andre butikker med stort udvalg så sig endelig til, lige støvler og tøj køber jeg helst ikke over nette da det er så individuelt hvordan det sidder på en

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Støvler
« Svar #11 Dato: Marts 05, 2012, 03:11:49 pm »
Det er ikke kun hvis dit skinneben rammer noget, at det kan gå galt. En sten der komme flyvende og rammer uheldigt kan også brække skidtet.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Støvler
« Svar #12 Dato: Marts 05, 2012, 03:17:18 pm »
Det er ikke kun hvis dit skinneben rammer noget, at det kan gå galt. En sten der komme flyvende og rammer uheldigt kan også brække skidtet.
Eller en bilist der ikke ser sig for.....

http://folkebladetlemvig.dk/holstebro/motorcyklist-kvaestet-paa-ringvejen
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: Støvler
« Svar #13 Dato: Marts 05, 2012, 08:03:15 pm »

Dunkedor

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • Blå SV650S 2000
Sv: Støvler
« Svar #14 Dato: Marts 06, 2012, 07:16:21 am »
jeg er en 44-45
men de er ikke helt den stil jeg leder efter
men tak for at tænke på mig  :D