Så blev det tur til årets første tur, og jeg var lidt spændt om det ville ændre noget at jeg havde smidt en ZX10R Bagdæmper('08 tror jeg det er, kobber farvet er den) og progresive fjedre i forgaflen. Den er lidt i den hårde ende, men det går nok.
Skal lige siges at min sidste mc var en kraftigt ombygget cbr600f fra '87.
Men lyden fra sådan et svin er ikke til at stå for og motor og bremser er fine, så købt den blev... men den føltes MEGET tungere, selv om den ifølge papiret skulle veje mindre
Den står på næsen når man slipper gassen, endnu værre når man også bremser, og bag over ved acceleration, sejler over røven i hurtige ujævne kurver, købte den sidste år i August.
Men for helvede de par basse øre der er brugt på anden affjedring er givet godt ud, den føltes let og nem at kører, står ikke på næsen som før, det er som at få en ny cykel.
Så står du og overvejer at skifte kan jeg kun, på det kraftigste, anbefale at få købt en ZX10R bagdæmper, Gav 450kr på ebay og nogle andre fjedre i forgaflen for pokker det virker. Glæder mig det at få det prøvet rigtigt af når det bliver noget varmere
Blev lige nød til at dele min AHA oplevelse med jer