Forfatter Emne: SV 1000 og langsom kørsel  (Læst 3878 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sw@mp

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
SV 1000 og langsom kørsel
« Dato: Februar 29, 2012, 01:18:44 pm »
Hej, mens jeg nu går og venter på nogen skal købe min VFR har jeg været ude og prøve en SV 1000 S (endnu ikke helt afklaret om det skal være 1000 eller 650). Men hvorom alting kørte den overall fint, ikke så mange rystelser som jeg havde forestillet mig fra en V2 faktisk.

Til sagen: Jeg prøvede at sætte farten ned til årh-øv-nu-er-der-20km-autobahn-kø tempo, og så gik den amok. Det kan de åbenbart bestemt ikke lide? Den hostede og hakkede ihvertfald. Er det sådan på dem alle?    Jeg kunne selvfølgelig bruge koblingen og så gik det fint med at snige mig afsted med 10-15km/t, men så er 20km kø godt nok langt... Ikke nogen deal breaker men jeg blev da lidt forundret? Jeg er måske bare vant til den VFRens tilgivende temperament.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #1 Dato: Februar 29, 2012, 03:35:12 pm »
SVriders sniger ikke køen med 15 km/t.... Vi kører fint 40, de kan jo høre at vi kommer!!!!
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

sw@mp

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Sv: SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #2 Dato: Februar 29, 2012, 03:41:35 pm »
hmm ja, jo, der er sgu ingen der hører VFR'en komme...
Men det er nu ikke altid en option at køre 40 i sådan en gang tæt mudder kø man kan være uheldig at havne i  :brok:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #3 Dato: Februar 29, 2012, 04:09:15 pm »
Altså - 1000'eren især har det bedst over 3-4000 omdrejninger. Problemet er ikke lige så stort på 650'eren. Det er under alle omstændigheder helt normalt på en sportslig V2'er - og så er det lige meget om vi snakker Ducati, Aprillia, Honda eller Suzuki. Når motoren bliver stor og højt gearet sker det du beskriver ved langsom kørsel. Så det er en af de "charmerende sider" man lærer at elske.

Til gengæld sparker cyklen så røv når du kommer over 4000 omdr.

Jeg gik direkte fra en GS500 til en SV1000 og ville have fortrudt noget så inderligt at have valgt en 650'er hvis jeg var kommet til det. Så hvis økonomien ikke klemmer - så gå direkte til storebror!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Mr.Sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
Sv: SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #4 Dato: Februar 29, 2012, 04:10:56 pm »
Hej, mens jeg nu går og venter på nogen skal købe min VFR har jeg været ude og prøve en SV 1000 S (endnu ikke helt afklaret om det skal være 1000 eller 650). Men hvorom alting kørte den overall fint, ikke så mange rystelser som jeg havde forestillet mig fra en V2 faktisk.

Til sagen: Jeg prøvede at sætte farten ned til årh-øv-nu-er-der-20km-autobahn-kø tempo, og så gik den amok. Det kan de åbenbart bestemt ikke lide? Den hostede og hakkede ihvertfald. Er det sådan på dem alle?    Jeg kunne selvfølgelig bruge koblingen og så gik det fint med at snige mig afsted med 10-15km/t, men så er 20km kø godt nok langt... Ikke nogen deal breaker men jeg blev da lidt forundret? Jeg er måske bare vant til den VFRens tilgivende temperament.

Nok en mangel på powercommander. De er kendt for at have lidt huller i kørslen, som en powercommander og andre potter mm udgører for. Min kører perfekt ved alle hastigheder .. Det kan også tænkes du kørte i 6. gear, og der vil den nok hoppe lidt :-) Men vælg ikke en 650 hvis du har råd til en 1000.. Der er lidt mere grynt i den, og den trækker bedre. Også selvom du ikke kører over 200 km/t, vil du elske de ekstra muskler
Sv1000N K6

sw@mp

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Sv: SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #5 Dato: Februar 29, 2012, 04:45:39 pm »
tak for svarene, det var godt nok en "model-gammel" jeg prøvede, 2003 så vidt jeg husker, så det var ikke den med sort stel (hvilket iøvrigt ser sk*de godt ud).  Det er nok også en bagatel man kan vende sig til, det slog mig bare fordi det var så udpræget. Jeg er nu ret sikker på det var første gear, trods alt :)

Jeg kan nok få råd til begge, med lidt omhu er prisforskellen ikke ovenud stor og begge modeller er listet ved mit forsikrings selskab som alm. cykler, no worries der. Min største anke er sådan set benzinen, eller måske rettere, rækkevidden før tankning. Jeg har det med at køre temmelig langt og især i det franske er det ikke altid til at finde tankstationer. Syntes jeg har opsummeret at 1000'eren når en 180km på en tankfuld ved blandet kørsel, er det helt forkert?

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #6 Dato: Februar 29, 2012, 05:19:18 pm »
Det er noget med at standard, står SV'erne helt hen i vejret..  for at overholde nogle emissions krav , eller måske bare fordi de er sprøjtet ud af fabrikken uden den helt store omhu..  tror nu mest på det første.

 en god justering af benzin tilførsel, gør underværker på SV'erne

Mr.Sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
Sv: SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #7 Dato: Februar 29, 2012, 05:19:30 pm »
tak for svarene, det var godt nok en "model-gammel" jeg prøvede, 2003 så vidt jeg husker, så det var ikke den med sort stel (hvilket iøvrigt ser sk*de godt ud).  Det er nok også en bagatel man kan vende sig til, det slog mig bare fordi det var så udpræget. Jeg er nu ret sikker på det var første gear, trods alt :)

Jeg kan nok få råd til begge, med lidt omhu er prisforskellen ikke ovenud stor og begge modeller er listet ved mit forsikrings selskab som alm. cykler, no worries der. Min største anke er sådan set benzinen, eller måske rettere, rækkevidden før tankning. Jeg har det med at køre temmelig langt og især i det franske er det ikke altid til at finde tankstationer. Syntes jeg har opsummeret at 1000'eren når en 180km på en tankfuld ved blandet kørsel, er det helt forkert?

Den kører mellen 12 og 20 km/l har jeg hørt. Jeg kører selv ca 18. Jeg kører uden kåbe, og lovligt  :hand:  Jeg holder alligevel rygepauser, pause til ben, tis, is, osv osv.. Så mig gener det ikke at den skal tankes en gang imellem..
Sv1000N K6

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #8 Dato: Februar 29, 2012, 06:35:21 pm »
Min K4 med powercommander, kører ca 220 på en tankfuld ved blandet, men mild kørsel.

På svingture kan man glemme alt over 160 på en tankfuld...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #9 Dato: Februar 29, 2012, 07:24:31 pm »
650 k 6 ved pæn kørsel 265 km på en tank :) en del mindre ved svingture
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #10 Dato: Februar 29, 2012, 08:11:04 pm »
Morfar!   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #11 Dato: Februar 29, 2012, 08:42:39 pm »
Morfar!   :mrgreen:
hehe det er fordi jeg har en 650 og ikke et kg-svin. Så ville det se helt anderledes ud hehe. Hmm ej triller roligt :)
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #12 Dato: Februar 29, 2012, 09:55:40 pm »
Da jeg hentede min hjem fra Jylland til København, havde den med 2 stop kørt ca 220 km før lampen begyndte at lyse. Det var motorvej hele vejen, men må indrømme at omdrejningerne var høje til tider, og den var ikke rigtig under 130 kmt før den begyndte at lyse (var stadig ude hvor kragerne vender, og vidste hverken hvor meget der var tilbage når den lyste, eller hvor den næste tankstation lå :-S )

Jeg regnede gennemsnittet ud til ca 17,5....

Vedr. temperament skal man bare acceptere at det er en V2'er. Man skal heller ikke brokke sig over vibrationerne, men lære at elske dem ;-)

Edit: Skip det sidste, man skal ikke LÆRE at elske dem, MAN ELSKER DEM!!!! :-)
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #13 Dato: Februar 29, 2012, 09:59:36 pm »
I forhold til en række 4 vibrerer den da, men selvom jeg har faste styrholdere og fatbar på, generer det mig på ingen måde.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: SV 1000 og langsom kørsel
« Svar #14 Dato: Februar 29, 2012, 10:07:56 pm »
Jeg har ingen problemer med hakkede motorgang, ved lave omdrejninger, på min 650'er! Jeg kan dog ikke huske hvordan den var inden den blev rullet og justeret.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG