Forfatter Emne: Intet om mc.. men efterløn  (Læst 6369 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #15 Dato: Februar 29, 2012, 03:15:53 pm »
Forstår ikke helt alt det her med efterløn osv... Mit pensions selskab sagde det var en super ide at hæve efterlønnen og overfører dem til min pension.. Andre siger det er super ide at lade dem stå....

Hvad vil I gøre med jeres.. og er det ikke en chance man tager ..... ??? puha synes det er enormt svært.. og ønsker hjælp fra jer... og med dansk oversættelse .. duer ikke til alt det tekniske handels sprog.. på nogen måde... så skær det gerne ud i pap for mig.. så jeg gør det rigtige...

Derudover håber jeg at I har det godt... et stykke tid siden jeg har været på SVrider...

Selvfølgelig siger dit pensionsselskab, at du skal overføre dem dertil; det får DE jo mest ud af. Hvis jeg var dig, ville jeg ikke sætte dem ind på en pensionsordning. Jo mere, du sparer op til pension, jo mere trækker de fra din folkepension. Afhængig ag beløbets størrelse, ville jeg hæve dem i kontanter og placere dem i en bankboks, så de ikke figurerer nogen steder. Så slipper du også for at betale formueskat (hvis det skulle blive aktuelt).

Så går Majse jo glip af den mega høje indlånsrenten ikk?  :facepalm: Det er jo ikke så smart.....

(ironi kan forekomme)

Fut dem af på noget du bliver glad for eller køb aktier/guld/whisky :)

Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #16 Dato: Februar 29, 2012, 03:32:02 pm »
Jeg har valgt at hæve mine ca. 28.000 kr og vil lade dem indgå i udbetalingen til et hus. Det er så 28.000 kr. som jeg ikke behøver at låne af banken.

Så vidt jeg kunne regne ud, vil jeg, hvis jeg når at blive 69 uden at forlade arbejdsmarkedet, kunne opnå en skattefri bonus, som er i alt 20.000 kr. større, end det som jeg har indbetalt og det jeg vil indbetale frem til jeg er 69. Det er sgutte mange penge.

Og derudover det helt store spørgsmål: Hvordan ser verden ud, when I'm sixtynine? Er der en efterløn? Er der en bonus? Hvis ikke, får jeg så endnu en mulighed for at få pengene tilbage uden at blive bonget i skat?
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #17 Dato: Februar 29, 2012, 07:31:44 pm »
Forstår ikke helt alt det her med efterløn osv... Mit pensions selskab sagde det var en super ide at hæve efterlønnen og overfører dem til min pension.. Andre siger det er super ide at lade dem stå....

Hvad vil I gøre med jeres.. og er det ikke en chance man tager ..... ??? puha synes det er enormt svært.. og ønsker hjælp fra jer... og med dansk oversættelse .. duer ikke til alt det tekniske handels sprog.. på nogen måde... så skær det gerne ud i pap for mig.. så jeg gør det rigtige...

Derudover håber jeg at I har det godt... et stykke tid siden jeg har været på SVrider...

Selvfølgelig siger dit pensionsselskab, at du skal overføre dem dertil; det får DE jo mest ud af. Hvis jeg var dig, ville jeg ikke sætte dem ind på en pensionsordning. Jo mere, du sparer op til pension, jo mere trækker de fra din folkepension. Afhængig ag beløbets størrelse, ville jeg hæve dem i kontanter og placere dem i en bankboks, så de ikke figurerer nogen steder. Så slipper du også for at betale formueskat (hvis det skulle blive aktuelt).
Det er ALDRIG dumt at spare op...
Jeg kan godt blive i tvivl om der er noget der hedder folkepension om 10-20 år.. Til den tid er der ALT for mange gamle. Så hæv pengene og brug dem der er nødvendigt for at du rammer loftet for fradrag i topskat på din kapitalpension (50.000 kr) altså hvis du ikke allerede er der, og hvis du har ramt loftet så er det altså stadig fordelagtigt at spare op.
The ride is the objective... The destination is the excuse.

draugluin

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 56
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #18 Dato: Marts 01, 2012, 06:43:30 pm »
...  brug dem der er nødvendigt for at du rammer loftet for fradrag i topskat på din kapitalpension (50.000 kr) ...

Ratepension

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #19 Dato: Marts 01, 2012, 08:07:53 pm »
Jeg har betalt fuld skrald fra starten i '99 derfor forventer jeg da at kunne hæve ca. 60 K hvilket jeg har tænkt mig at gøre... Efter en skilsmisse kan sq godt bruge pengene, og bruger de fleste fornuftigt og resten til "at tænde cigarer med"..
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #20 Dato: Marts 02, 2012, 09:51:47 pm »
spar op for helvede, se hvem der skal betale vores pension :mrgreen: vi er fucked :innocent:
www.youtube.com/watch?v=gLMajGtw1sk
måske vores uddanelseminister skulle kigge lidt på adgangskravne til gymnasie :club:

extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Intet om mc.. men efterløn
« Svar #21 Dato: Marts 02, 2012, 10:42:04 pm »
Ha ha ha. Nej hvor sørgeligt !
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #22 Dato: Marts 05, 2012, 04:45:43 pm »
sørgeligt er ikke ordet, jeg er sku heller ikkke vacineret mod pest :lmao: :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #23 Dato: Marts 05, 2012, 07:20:58 pm »
Hey Majse
Så snart Heidi kommer tilbage fra gymnastik, skriver hun lige et svar til dig her  :D
Hun underviser i efterlønsreglerne, og der er mere i det end bare efterlønnen. Seniorjob og flexjob.................. tror jeg  :undecided:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

bowman76

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 123
  • Jute per dei gratiam
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #24 Dato: Marts 06, 2012, 09:13:02 am »
Forstår ikke helt alt det her med efterløn osv... Mit pensions selskab sagde det var en super ide at hæve efterlønnen og overfører dem til min pension.. Andre siger det er super ide at lade dem stå....

Hvad vil I gøre med jeres.. og er det ikke en chance man tager ..... ??? puha synes det er enormt svært.. og ønsker hjælp fra jer... og med dansk oversættelse .. duer ikke til alt det tekniske handels sprog.. på nogen måde... så skær det gerne ud i pap for mig.. så jeg gør det rigtige...

Derudover håber jeg at I har det godt... et stykke tid siden jeg har været på SVrider...

Selvfølgelig siger dit pensionsselskab, at du skal overføre dem dertil; det får DE jo mest ud af. Hvis jeg var dig, ville jeg ikke sætte dem ind på en pensionsordning. Jo mere, du sparer op til pension, jo mere trækker de fra din folkepension. Afhængig ag beløbets størrelse, ville jeg hæve dem i kontanter og placere dem i en bankboks, så de ikke figurerer nogen steder. Så slipper du også for at betale formueskat (hvis det skulle blive aktuelt).
Det er ALDRIG dumt at spare op...
Jeg kan godt blive i tvivl om der er noget der hedder folkepension om 10-20 år.. Til den tid er der ALT for mange gamle. Så hæv pengene og brug dem der er nødvendigt for at du rammer loftet for fradrag i topskat på din kapitalpension (50.000 kr) altså hvis du ikke allerede er der, og hvis du har ramt loftet så er det altså stadig fordelagtigt at spare op.

Og jeg kan godt blive i tvivl om, hvor mange gange reglerne for opsparing, udbetaling, beskatning etc. bliver ændret, inden der bliver brug for pengene. Jeg kan sagtens forestille mig, nej, jeg forventer ligefrem, at til den tid, vil politikerne have sørget for, at Skat æder mindst ligeså meget, eller endnu mere, end hvis man havde sparet dem op på alm. vis. så fordelen ved at udskyde skatten på en pensionsordning er helt væk. Og så har man skullet undvære pengene, når man har brug for dem til at stifte familie, købe hus, betale for daginstitutionspladser, købe bleer, købe bil/mc etc.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #25 Dato: Marts 06, 2012, 09:59:21 pm »
STOP STOP STOP lige en halv - her er tydeligvis nogen som ikke har sat sig ind i tingene.

Majse - Hvad har du af pensioner - Gå først ind på www.pensionsinfo.dk - bruge din nem-id.
Når du har dine tal så kan du enten skrive dem til mig eller ringe.

Det er jo ikke kun efterlønnen du siger farvel til.

Ingen ved hvad morgendagen bringer - hvis du kommer til skade og ikke kan arbejde fuldtid mere har du måske ret til fleksjob - og dermed fleksydelse når du når efterlønsalderen - og en indtægt - Men kun hvis du ikke har fået tilbagebetalt efterlønsbidraget.

Hvad hvis du bliver sagt op i en sen alder. Hvis der er 5 år eller mindre til din efterlønsalder når din dagpengeret ophører har du ret til et seniorjob og dermed en indtægt. Men kun hvis du ikke får dit efterlønsbidrag tilbagebetalt.

Endvidere skal du tænke på bidraget som en opsparing og hvis du ikke gør brug af den og arbejder til du når pensionsalderen kan du få en skattefri præmie som i år er lidt over 147000 kr. SKATTEFRIT.

Så alle jer som bare tænker på at få pengene ud og bruge dem på noget nu skal lige tænke jer om - jo længere tid der er til pensionsalderen jo større behov er der jo også til at kunne trække sig tilbage før tid og få efterløn.

Majse når du sender din pensionsoplysninger kan jeg helt med næsten 100 % fortælle hvor meget du skal betale i bidrag til efterlønsalderen og hvor meget du kan få i efterløn samt i skattefri præmie og så kan du tage stilling til om du vil hæve pengene og sige farvel til efterløn, fleksydelse, seniorjob og skattefri præmie.

Olferts handikaphjælper.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #26 Dato: Marts 07, 2012, 05:14:57 am »
spar op for helvede, se hvem der skal betale vores pension :mrgreen: vi er fucked :innocent:
www.youtube.com/watch?v=gLMajGtw1sk
måske vores uddanelseminister skulle kigge lidt på adgangskravne til gymnasie :club:


Griner... Den stakkels pige lider jo bare af mandeinfluenza... Så I jer selv der drenge...  :lmao: :lmao: :lmao:

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #27 Dato: Marts 07, 2012, 05:18:47 am »
Til Olferts Handicaphjælper....

Hvor er jeg glad for at du lige kom ind i billedet... Selv om folk har sagt hæv dem osv så har jeg hele tiden haft en tanke om at det er skidt... jeg kigger på det i aften og sender en PM til Olfert... med mine tal... DU ER GULD VÆRD....

 :kiss: :kiss: :kiss: :kiss:

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #28 Dato: Marts 09, 2012, 07:16:57 pm »
Har netop i dag modtaget brev vedr. netop dette - jeg kan hæve 62.994,- og det gør jeg !!
Lige netop denne "pension" er ikke relevant for mig, og når jeg om 25 år når den alder er reglerne ændret adskillige gange....lige nu har jeg (banken) brug for pengene og det er i mit tilfælde en bedre forretning...
Så er der fadøl  :orkester:
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #29 Dato: Marts 12, 2012, 11:49:27 am »
Min strategi er at flytte så mange opsparede penge ud af landet som muligt - det er den eneste sikre måde at slippe for yderligere beskatning på et senere tidspunkt. Ned i cigarkassen med dem og afsted til Bahamas!
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury