Forfatter Emne: Intet om mc.. men efterløn  (Læst 6367 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Intet om mc.. men efterløn
« Dato: Februar 27, 2012, 06:01:08 pm »
Forstår ikke helt alt det her med efterløn osv... Mit pensions selskab sagde det var en super ide at hæve efterlønnen og overfører dem til min pension.. Andre siger det er super ide at lade dem stå....

Hvad vil I gøre med jeres.. og er det ikke en chance man tager ..... ??? puha synes det er enormt svært.. og ønsker hjælp fra jer... og med dansk oversættelse .. duer ikke til alt det tekniske handels sprog.. på nogen måde... så skær det gerne ud i pap for mig.. så jeg gør det rigtige...

Derudover håber jeg at I har det godt... et stykke tid siden jeg har været på SVrider...

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Intet om mc.. men efterløn
« Svar #1 Dato: Februar 27, 2012, 07:00:23 pm »
Hæver det hele og nyder livet her og nu :)
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #2 Dato: Februar 27, 2012, 07:37:27 pm »
Hæver det hele og nyder livet her og nu :)
aldrig sat noget ind. Født for sent hehe :)
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Intet om mc.. men efterløn
« Svar #3 Dato: Februar 27, 2012, 10:33:28 pm »
Hvor gammel er du Majse - jeg mindes dig så ung, at du næppe får noget ud af at forblive i efterlønsordningen?

Prøv at Google lidt efter guides, eller kig evt. på penge.dk. De beskriver det ret godt.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #4 Dato: Februar 28, 2012, 10:41:12 am »
Hvor gammel er du Majse - jeg mindes dig så ung, at du næppe får noget ud af at forblive i efterlønsordningen?

Prøv at Google lidt efter guides, eller kig evt. på penge.dk. De beskriver det ret godt.

Jeg er 37 år... og har betalt siden jeg var 30.. så aner heller ikke om hvor meget jeg får osv... og vil gerne læse, men har svært ved at forstå deres sprog.. :o) Jeg er god til mange ting, men ikke sådan noget handelssprog..... thi hi

+ at jeg har ladet mig fortælle at hvis man så bliver fyret når man er 55 år at så er man ikke berettiget til mere DP ( dagpenge ) end 2 år... og så er det ud i kontant.. de er ikke berettiget til at hjælpe een hvis man hæver den...

Larsen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #5 Dato: Februar 28, 2012, 02:01:12 pm »
Jeg hæver hvad der kan hæves, og så bliver de brugt til lir til mit nyindkøbte legetøj :twisted:
Jeg tror alligevel ikke på alle de løfter/trusler de kommer med, hvis vi hæver eller ikke hæver pengene. Det har de nået at ændre mange gange :thumbsdown:, før jeg er gammel nok til at kan trække mig tilbage.
Dialog er sidste udvej, når alle voldelige muligheder er udtømte, og det er de sjældent !!

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #6 Dato: Februar 28, 2012, 06:56:41 pm »
Mine ryger også ud, og ind på en anden "når jeg bliver gammel" opsparing. Det er lavet om 10 gange på de 30år der er til jeg skal sove længe HVER dag
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #7 Dato: Februar 29, 2012, 12:45:14 am »
Mine ryger også ud, og ind på en anden "når jeg bliver gammel" opsparing. Det er lavet om 10 gange på de 30år der er til jeg skal sove længe HVER dag
Troede du. Gamle mønd vågner kl. 4:30 for at skulle ud at pisse... for tredje gang. Og så kan du ikke sove mere. :-S
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #8 Dato: Februar 29, 2012, 07:14:18 am »
Så det vil være en god ide at hæve dem og putte dem på pensionen.?????

Eller hæve dem og nyde livet med en ferie med sønnike ( bare ham og mig ) det vil måske bare være lidt dumt...


Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #9 Dato: Februar 29, 2012, 07:48:30 am »
Hej Majse, jeg er "kun" 35, har betalt siden jeg blev 30 (egentlig kun fordi jeg glemte at afmelde det), jeg har kontrolleret det på min fagforenings hjemmeside, og den siger jeg kan hæve 28000 efter at de har taget 30% til skattefar. (konen kan hæve 22000)

Det mest fornuftige ville være at hæve dem, og sætte dem ind på kapitalpensionen.

Jeg hæver dem, og hygger mig med dem her og nu. Det er nu jeg har mellemstore børn, og derfor nu jeg har brug for dem, så vi alle kan hygge os. Så tager jeg alderdommen til den tid. den tid den sorg :-)

Det er lidt det samme med huset, jeg kører det billigste lån nu hvor jeg har glæde af pengene, så kan jeg altid betale huset senere (eller sælge det igen)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #10 Dato: Februar 29, 2012, 08:15:07 am »
Så det vil være en god ide at hæve dem og putte dem på pensionen.?????

Eller hæve dem og nyde livet med en ferie med sønnike ( bare ham og mig ) det vil måske bare være lidt dumt...

Det er ALDRIG dumt :) Pengene skal i omløb, du får mere glæde af dem nu end senere.

Kan da godt være det er det mest fornuftige på sigt, men who knows hvad fanden der sker, hvis jeg havde muligheden for at trække 25-35 kg ud fra min efterløn, så havde jeg ikke tvivlet. Hvis man er bekymret om man så har nok til de gamle dage, så smid ½-1 procent mere ind hver måned, så når man hurtigt de "småpenge" og uden at mærke det i det daglige.
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #11 Dato: Februar 29, 2012, 09:49:15 am »
Lige sådanne svar jeg ønskede.. smiler...

men tænker stadig.. er en forsigtig røv.. smiler.. men jeg kunne jo også få mig en kværn igen... uhhhh det trækker godt nok meget...

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #12 Dato: Februar 29, 2012, 09:49:36 am »
Tak drenge... I er fantastiske..  :kiss:

Nyrup

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 122
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #13 Dato: Februar 29, 2012, 10:50:00 am »
Jeg har ikke lige sat mig 100% ind i hæve reglerne, men generelt vil jeg fraråde at man sætter "frie midler" = (penge som der er betalt skat af) ind på pension. Grunden til det er at de så igen bliver beskattet den da du får dem udbetalt igen.
Du kan eventuelt sætte dem i nogle lidt mere sikre aktier f eksempel. Novo eller lignende. De kan nå at blive til mange penge før du skal på pension. Dertil kan du jo også hive dem ud om 5-10 hvis man pludselig står i en situation hvor man skal bruge dem.
Kbh Ø,  - Nu uden MC.

bowman76

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 123
  • Jute per dei gratiam
Sv: Intet om mc.. men efterløn
« Svar #14 Dato: Februar 29, 2012, 02:45:35 pm »
Forstår ikke helt alt det her med efterløn osv... Mit pensions selskab sagde det var en super ide at hæve efterlønnen og overfører dem til min pension.. Andre siger det er super ide at lade dem stå....

Hvad vil I gøre med jeres.. og er det ikke en chance man tager ..... ??? puha synes det er enormt svært.. og ønsker hjælp fra jer... og med dansk oversættelse .. duer ikke til alt det tekniske handels sprog.. på nogen måde... så skær det gerne ud i pap for mig.. så jeg gør det rigtige...

Derudover håber jeg at I har det godt... et stykke tid siden jeg har været på SVrider...

Selvfølgelig siger dit pensionsselskab, at du skal overføre dem dertil; det får DE jo mest ud af. Hvis jeg var dig, ville jeg ikke sætte dem ind på en pensionsordning. Jo mere, du sparer op til pension, jo mere trækker de fra din folkepension. Afhængig ag beløbets størrelse, ville jeg hæve dem i kontanter og placere dem i en bankboks, så de ikke figurerer nogen steder. Så slipper du også for at betale formueskat (hvis det skulle blive aktuelt).