Det lugter lidt af at ham forhandleren bare har hevet et færdigt map ned fra internettet, og justeret lidt ud fra det.
Jeg kan ikke rigtigt komme med et kvalificeret gæt på fejlen ud fra det du forklarer, men der er også mange muligheder at vælge imellem.
Hvor i landet?
Hvis jylland, så tag kontakt til FV Motor - han kan det pis.
Hvis Sjælland, så tag fat i Mr Dyno (
www.dot-e.dk) - han kan også det pis.
Der er masser af forhandlere som siger de kan, men man bør henvende sig til eksperterne.
Jeg har selv både en K4 og en K7 med Powercommander, og der var mærbart bedre motorgang og begge cykler er mærkbart kvikkere efter indkøring - det er desuden Mr Dyno som har kørt begge cykler ind på rullefelt helt fra bunden.
Køber du Powercommanderen hos den respektive (FV eller Mr Dyno), vil du også spare nogle penge på indkøringen...
Det skal lige tilføjes at begge mine maskiner, er 1-2 sekunder længere om at starte efter montering af PC.
Det der sker, er at PC'en kører en selvtest når din benzinpumpe starter, for derefter at lukke ned - igen sammen med pumpen. Når du så trykker på startknappen mens du hiver koblingen, tørner motoren og pumpen vågner til live igen, samtidigt med at PC'en tænder - og det tager altså lige 1-2 sekunder hvorefter motoren starter.
Den eneste måde man kan afhjælpe det, er ved at lave en ekstern +9 volt ledning til PC'en - men det har ingen betydning i praksis udover de 2 sekunder længere på starteren hver gang.