Forfatter Emne: Iphone 4s  (Læst 3908 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Iphone 4s
« Dato: Januar 29, 2012, 12:43:54 pm »
Er den nye ejer af en iPhone 4s.
Havde Samsung Galaxy S ll før og var ret godt tilfreds med den, men den måtte lade livet desværre.

Har dog problemer med at den suger strøm synes jeg, havde forventet lidt bedre strøm, eller som det mindste samme stil som Samsung.
Er der andre der har den samme fon/problemer?

Eller blot lidt gode råd.
Har slået Bluetooth fra, og lokaltjenester. (synes dog ikke det giver den vilde effekt

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Iphone 4s
« Svar #1 Dato: Januar 29, 2012, 01:13:29 pm »
Husk at lukke dine programmer efter brug. Gøres ved at dobbel klikke på "home" knappen. Så kommer de programmer frem som er åben.
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Iphone 4s
« Svar #2 Dato: Januar 29, 2012, 01:17:58 pm »
Ved at Mac/Apple har indrømmet en systemfejl i software versionen til 4 & 4S, der gør at strømmen bliver tappet alt for hurtigt. Men ved ikke om de har udgivet en nye version der retter problemet endnu.

Hvis du googler det er der et par gode råd til hvilke funktioner og programmer du skal slå fra for at udbedre det en smule.

Ellers er det en god idé at lukke programmerne som Rasmus foreslår. Dobbeltklik på homeknappen og hold fingeren på app'ens icon indtil de ryster. Så kan du "tappe" på det røde kryds og lukke programmet helt.
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Iphone 4s
« Svar #3 Dato: Januar 29, 2012, 02:07:33 pm »
Shit, tænk det er nødvendigt med sådan en dyr telefon!?
Har eller google at det ikke burde være nødvendigt at lukke de programmer der er åbne i bundlinien............  :brok:

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Iphone 4s
« Svar #4 Dato: Januar 29, 2012, 02:10:24 pm »
Shit, tænk det er nødvendigt med sådan en dyr telefon!?
Har eller google at det ikke burde være nødvendigt at lukke de programmer der er åbne i bundlinien............  :brok:

hvorfor skulle det ik være nødvendig?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Iphone 4s
« Svar #5 Dato: Januar 29, 2012, 02:29:20 pm »
Shit, tænk det er nødvendigt med sådan en dyr telefon!?
Har eller google at det ikke burde være nødvendigt at lukke de programmer der er åbne i bundlinien............  :brok:

hvorfor skulle det ik være nødvendig?

Fordi det er en mac   :innocent:

Push mail og Wifi bruger meget strøm f. eks. når man surfer eller spiller musik på airplay..
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Sv: Iphone 4s
« Svar #6 Dato: Januar 29, 2012, 02:42:13 pm »
iOS 5.0.1 (og nyere) retter fejler, så opdater og så spiller det.

Det er ikke nødvendigt at lukke programmerne.

/bo
MC-løs :-/

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Iphone 4s
« Svar #7 Dato: Januar 29, 2012, 02:57:32 pm »
Hvis jeg ikke lukker mine programmer på min iPhone, så gør det at jeg næsten ikke kan bruge den fordi den bliver så monster sløv, hvis der er for mange programmer som ligger åben i baggrunden. Så jo det er nødvendig at lukke programmerne, ihvertfald på min 3GS(ja det er en gammel telefon)

Og min brors kæreste har også oplevet at hendes 4s blev langsommere ved alt for mange programmer åbent. Hun kører IOS også 5.0.1, ligesom jeg gør !  :innocent:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Iphone 4s
« Svar #8 Dato: Januar 29, 2012, 03:52:55 pm »
Shit, tænk det er nødvendigt med sådan en dyr telefon!?
Har eller google at det ikke burde være nødvendigt at lukke de programmer der er åbne i bundlinien............  :brok:

hvorfor skulle det ik være nødvendig?
Jeg har bare ikke oplevet der nødvendigt på android før, og som jeg har læst, hvad Apple siger skulle det, efter den nye opdatering ikke være nødvendigt at lukke programmer, efter som de ikke skulle bruge strøm ved bare at være i bundlinien. Men kan da være jeg skal prøve det :)

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Iphone 4s
« Svar #9 Dato: Januar 29, 2012, 04:06:52 pm »
Shit, tænk det er nødvendigt med sådan en dyr telefon!?
Har eller google at det ikke burde være nødvendigt at lukke de programmer der er åbne i bundlinien............  :brok:

hvorfor skulle det ik være nødvendig?
Jeg har bare ikke oplevet der nødvendigt på android før, og som jeg har læst, hvad Apple siger skulle det, efter den nye opdatering ikke være nødvendigt at lukke programmer, efter som de ikke skulle bruge strøm ved bare at være i bundlinien. Men kan da være jeg skal prøve det :)

Ja det skader ikke og det koster gratis at prøve :) Ved bare min iPhone bliver mega sløv hvis der er for mange programmer åben i bundlinjen.
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Iphone 4s
« Svar #10 Dato: Januar 29, 2012, 05:43:23 pm »
Åbne programmer bruger hukommelse, som kan sløve telefonen lidt ned (nok værst på de ældre modeller).

Men find en app der hedder "free memory" og så kan du rydde helt op. Ved dog ikke om det har nogen betydning for batteriets levetid
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Iphone 4s
« Svar #11 Dato: Januar 29, 2012, 06:51:10 pm »
Åbne programmer bruger hukommelse, som kan sløve telefonen lidt ned (nok værst på de ældre modeller).

Men find en app der hedder "free memory" og så kan du rydde helt op. Ved dog ikke om det har nogen betydning for batteriets levetid
kan sgu ikke finde den det free memory der inde??

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Iphone 4s
« Svar #12 Dato: Januar 29, 2012, 08:48:50 pm »
Det har overhovedet ingen betydning om programmerne er åbne eller ej. Da en iPhone ikke multitasker på samme måde som en Android, så ligger programmerne bare i dvale og suger ikke strøm.

iPhone 4's er notorisk dårlig til at holde strøm. Har haft alle modeller siden udgivelsen af iPhone, og denne er den værste.

Slå push, mailsync og lysstyrke på skærmen, bluetooth, wifi osv fra. Ellers, væn dig til at ha en lader med dig i bilen eller på arbejdet. Selv efter opdateringen til 5.01 suger den meget strøm.

Udover dette, så er det en dejlig telefon :-)
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Iphone 4s
« Svar #13 Dato: Januar 29, 2012, 09:32:50 pm »
Det har overhovedet ingen betydning om programmerne er åbne eller ej. Da en iPhone ikke multitasker på samme måde som en Android, så ligger programmerne bare i dvale og suger ikke strøm.

iPhone 4's er notorisk dårlig til at holde strøm. Har haft alle modeller siden udgivelsen af iPhone, og denne er den værste.

Slå push, mailsync og lysstyrke på skærmen, bluetooth, wifi osv fra. Ellers, væn dig til at ha en lader med dig i bilen eller på arbejdet. Selv efter opdateringen til 5.01 suger den meget strøm.

Udover dette, så er det en dejlig telefon :-)
Haha! Ja ud over dette er den en dejlig telefon!? Shiieeeetttt

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Sv: Iphone 4s
« Svar #14 Dato: Januar 29, 2012, 09:54:36 pm »
Kører 5.0.1, push mail, bluetooth osv - holder over 24 timer uden problemer.

/bo
MC-løs :-/