Forfatter Emne: Kæderens og kædeolie  (Læst 7207 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Kæderens og kædeolie
« Dato: Januar 25, 2012, 11:00:29 pm »
Ja, nu går det jo snart løs igen, og så gælder det jo om at starte sæsonen med det rigtige, så kæden kan blive vedligeholdt fra dag 1 den er på vejen...

Men nu har jeg prøvet noget skumhalløj til at rense kæden med, og det var sgu lidt besværligt, og så har jeg noget Motoline 622 som kædeolie, som jeg heller ikke føler mig helt sikker på.
Jeg synes at olien fra Motoline virker lidt tyk i det, plus at den er hvid.

Jeg vil gerne have noget der er "flydende" i forhold til skumrensen, og jeg vil gerne have en olie der er nem lige at sprøjte på engang imellem, som trænger ind hvor den skal.

Hvad bruger I andre, eller hvad vil I anbefale?
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Kæderens og kædeolie
« Svar #1 Dato: Januar 25, 2012, 11:06:23 pm »
bruger


+

+


Dejlig nemt :)

Bruger lampeolie istedet for det der følger med kettenmax, da jeg har den overbevisning at det er bedre for kæden.... Da det der følger med lugter af rensebenzin..... hvilket jeg ikke tror er bestemt godt for o-ringene der sidder i kæden.

Du kan se hvor effektivt det er her



Det tog mig ca 10min at rense kæden uden at det sviner over alt :)
« Senest Redigeret: Januar 25, 2012, 11:10:52 pm af Rasmus Modsat »
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Kæderens og kædeolie
« Svar #2 Dato: Januar 25, 2012, 11:31:44 pm »
Jeg bruger Profi Dry Lube - tørsmøring med teflon.

Lidt dyrere end en billig kædespray, men ingen klister, kæderens, snask på fælg mv (ok-lidt snask, men jeg er  ikke nærig med sprøjten ).  Der skal smøres ofte - men guldkæden forbliver bling bling

Fås hos Louis.de - og Fisker Mc på Åboulevarden KBH (stadigvæk måske)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Kæderens og kædeolie
« Svar #3 Dato: Januar 25, 2012, 11:40:16 pm »
Rasmus Modsat:

Det der ser jo helt vildt og avanceret ud - Jeg er på niveauet med tandbørste og et gammelt håndklæde....

Søren F: Hvad ligger vi cirka på i pris for det der?

Kunne jo være en god kombi med lampeolien...?
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Kæderens og kædeolie
« Svar #4 Dato: Januar 26, 2012, 12:22:53 am »
Bruger også Profi dry lube, dog købt ved fa.moto-sport. ( 400ml 180kr. hvis jeg husker rigtig )

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Kæderens og kædeolie
« Svar #5 Dato: Januar 26, 2012, 06:58:19 am »
Børste, Lampeolie og Thansen Castrol (400 ml 99 kr), det sviner lidt men min bagfælg er jo sort i forvejen >:0)
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Kæderens og kædeolie
« Svar #6 Dato: Januar 26, 2012, 07:49:13 am »
Så avancerede er det nu heller ikke.....

Ret nemt at montere! Og så sviner det ikke..

Brugte Castrol´s chain wax før... For helvede noget lort.... i forhold til scottoiler... Er ret glad for scottoiler, så man fri for at skulle tænke på at smørre kæden, når det først er indstillet korrekt, så kører det bare! :)

Castrols chain wax sad over alt på min cykel uanset hvor lidt jeg sprøjtede min kæde....  Det samme med de andre kæde vokse jeg har prøvet...

Og der er da ikke mere forfærdelig at smørre kæde på en SV1000 med dobbelt potter hvor det ikke er til at komme til...
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
Sv: Kæderens og kædeolie
« Svar #7 Dato: Januar 26, 2012, 07:58:59 am »

Jeg bruger Castrol Chain spray o-r (105 kr for 400ml) og til bagfælgen, svingern og andet der har fået olie men som ikke skal have det bruger Castrol Chain cleaner (85kr for 400ml) men man kan også bare bruge bremserens det skal jo bare være noget det er lavet til at affedte med uden at tage lakken

er ret godt tilfreds med resultatet
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Kæderens og kædeolie
« Svar #8 Dato: Januar 26, 2012, 08:02:03 am »
Scottoiler FTW!  :D :D

Jeg har aldrig fået monteret Dual Injectoren, men det er muligvis et vinterprojekt.

Få den her:
http://www.scottoiler.com/uk/Kits/Scottoiler-vSystem-Plus-FREE-Dual-Injector/flypage.tpl.html

Eller hos Louis. De har båede den gamle model (som jeg har kørt med i knap 10 år) eller den nye som ovenover.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Kæderens og kædeolie
« Svar #9 Dato: Januar 26, 2012, 08:57:46 am »
Lampeolie og en børste til rengøring. Og det er ikke så tit det er nødvendigt, efter jeg har fået scottoiler  :D En fantastisk investering. Ingen smøring, mindre svineri, mindre slid og mere tid til at nyde vejene i stedet.
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Kæderens og kædeolie
« Svar #10 Dato: Januar 26, 2012, 09:18:37 am »
Lampeolie og en børste til rengøring. Og det er ikke så tit det er nødvendigt, efter jeg har fået scottoiler  :D En fantastisk investering. Ingen smøring, mindre svineri, mindre slid og mere tid til at nyde vejene i stedet.

Hvor jeg i placeret jeres Reservoir?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Kæderens og kædeolie
« Svar #11 Dato: Januar 26, 2012, 09:48:51 am »
Under bagsædet, til højre ud mod bremsevæskeholderen. En lidt flad vinkel, som gør, at man skal fylde på lidt oftere, men det er stadig kun nogle få gange på en sæson...
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

CarstenM

  • Gæst
Sv: Kæderens og kædeolie
« Svar #12 Dato: Januar 26, 2012, 09:54:28 am »
Under bagsædet, til højre ud mod bremsevæskeholderen. En lidt flad vinkel, som gør, at man skal fylde på lidt oftere, men det er stadig kun nogle få gange på en sæson...

Kunne du lokkes til at tage nogle billeder af hvordan slangen er ført og hvordan injector hovedet sidder??

Har rodet lidt med en loobman..  :?

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Kæderens og kædeolie
« Svar #13 Dato: Januar 26, 2012, 10:05:04 am »
SV650s Scottoiler fitting tutorial

Ved ikke om i kan bruge det, men her er en måde at gøre det på. (smider reservoir i "bagagerummet" på SVinet)
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Kæderens og kædeolie
« Svar #14 Dato: Januar 26, 2012, 10:46:28 am »
Under bagsædet, til højre ud mod bremsevæskeholderen. En lidt flad vinkel, som gør, at man skal fylde på lidt oftere, men det er stadig kun nogle få gange på en sæson...

Kunne du lokkes til at tage nogle billeder af hvordan slangen er ført og hvordan injector hovedet sidder??

Har rodet lidt med en loobman..  :?

Det vil jeg prøve. Jeg kan fortælle, at slangen går fra reservoiret under bagsædet, under forsædet, ned langs stellet, inden under gummibeskytteren, som kæden kører på, ind bagom og så nedenunder svingarmen frem til baghjulet, hvor injectoren er fastgjort til en bobbin. Slagen er sat fast med et par gummistykker under svingarmen med dobbeltklæbende tape, som ikke holdt og derfor fik lidt lim.
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683