Forfatter Emne: Overvejer ny cykel.  (Læst 4275 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Overvejer ny cykel.
« Dato: Januar 21, 2012, 03:51:57 pm »
Jeg overvejer lidt, at hoppe tilbage på "Suzuki-vognen" her til foråret. Muligvis en K8+ Hayabusa. Er der nogen herinde, som har erfaring med Busa'en? Ved godt, at den ikke har samme køreegenskaber som min Ninja, men det er jo nok lidt mere komfort at jeg går efter..

Morfar

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 46
  • Been there, Done that, Bought the Hayabusa
    • Se Flakse Her :
Sv: Overvejer ny cykel.
« Svar #1 Dato: Januar 23, 2012, 05:30:35 pm »
Køreegenskaber som en Ninja ?

Jeg har ikke kørt en ZX10 - men jeg har kørt GSXR-1000 og haft en Busa i 3 år (og 50.000 km) ...

En Busa er lang - der er langt fra sæde til styr og benvinkelen er snæver - man ligger ned og kører. Til gengæld er man meget nemt ved at nå jorden og derfor føles den ikke så tung som vægten antyder. Har man passagerer med, sidder denne lavere og ikke oppe på ryggen af føreren. Og på grund af længden og det lave tyngdepunkt, er den klippe stabil - slip og den retter op og kører ligeud. Derfor er den ikke en født svinger, men kan overtales uden at kørestilen bliver baneaktiv.

Kørestilen er lige så forskellig - på en Busa bruger man det enorme moment til at komme frem med, fremfor at geare ned, gasser man bare op.

Baghjulskørsel og stoppies er ikke disipliner en Busa er god til - Men fra 0 - 200+ uden at forhjulet rør asfalten er nemt ... Det er kun et spørgsmål om vilje og et stramt gaskabel ...

Oppakning klares nemt - Er man alene er der kroge nok, og der er plads til tasker på siden hvis man er 2.

Prøv den - og døm selv

/Lars
Nu på IKEA-plader ...

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Sv: Overvejer ny cykel.
« Svar #2 Dato: Januar 24, 2012, 10:35:13 am »
Ja, jeg skal i hvert fald ud og prøve en. Har også overvejet ZZR1400, men prisen på Hayabusa'en tiltaler mig mere :innocent:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Overvejer ny cykel.
« Svar #3 Dato: Januar 24, 2012, 11:47:43 am »
Jeg har også prøvet flere busa'er inden jeg købte en ZX10er...

LOL - min iPad retter "Busa'er" til "busser" :-D

Hvis ikke jeg havde fået Kawaen til en god pris var jeg også stået på bussen. Både den nye og den gamle kører utroligt godt og er en fantastisk cykel hvis man er til touring, men ikke er blevet gammel nok til BMW.

Jeg var overrasket over hvor letkørt den var ift hvor tung den ser ud. Prisen på Kawas 1400 holdt mig også fra at købe den.

Man kan efterhånden få den nye model til en god pris og den ville je klart vælge over den gamle som har haft samme platform siden 98-99 eller noget i den stil.

Så ud og prøv når sæsonen starter :-)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Sv: Overvejer ny cykel.
« Svar #4 Dato: Januar 24, 2012, 12:17:49 pm »
Jeg håber også at forsikringen er billigere end de 14500 jeg gir for Ninja'en :brok:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Overvejer ny cykel.
« Svar #5 Dato: Januar 24, 2012, 12:22:43 pm »
Det komme an på hvem du spørger... Mondux var væsentligt billigere. I Tryg kostede de det samme...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Sv: Overvejer ny cykel.
« Svar #6 Dato: Januar 24, 2012, 12:45:08 pm »
Jeg har pt. hos ETU. Må håbe, at de er til at snakke med. OG SÅ MÅ DET GERNE BLIVE MARTS!!!

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Overvejer ny cykel.
« Svar #7 Dato: Januar 24, 2012, 02:03:04 pm »
Hvor gammel skal man være for at køre på BMW?? ;)

Havde jeg pengene havde jeg skiftet min SV1000 ud med en BMW F800GS  :D Og jeg er kun 30 ;)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Sv: Overvejer ny cykel.
« Svar #8 Dato: Januar 24, 2012, 02:22:27 pm »
Hvor gammel skal man være for at køre på BMW?? ;)

Havde jeg pengene havde jeg skiftet min SV1000 ud med en BMW F800GS  :D Og jeg er kun 30 ;)

Ved ikke om der er en aldersgrænse, men har hørt at det hjælper, hvis man ryger pibe :wink:

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Overvejer ny cykel.
« Svar #9 Dato: Januar 24, 2012, 03:11:57 pm »
Ved ikke om der er en aldersgrænse, men har hørt at det hjælper, hvis man ryger pibe :wink:

 :lmao:  ..... og blød hat hjælper også  :innocent: :mrgreen:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Overvejer ny cykel.
« Svar #10 Dato: Januar 24, 2012, 04:17:55 pm »
Jeg var 35 når jeg købte min Bimmer   GS1100... Fantastisk cykel men lidt morfar lyd inden der kom Sebring råberør på den.. Fik den solgt når skat ville ha 80 000 for at bytte de svenske plader til danske...
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Overvejer ny cykel.
« Svar #11 Dato: Januar 24, 2012, 05:04:22 pm »
Hvor gammel skal man være for at køre på BMW?? ;)

Havde jeg pengene havde jeg skiftet min SV1000 ud med en BMW F800GS  :D Og jeg er kun 30 ;)

Ved ikke om der er en aldersgrænse, men har hørt at det hjælper, hvis man ryger pibe :wink:

Har hverken blød hat eller ryger pibe :) Synes bare sådan en F800GS er fræk :) Og så er fun factoren noget højere end på min SV1000 :P

Ret fedt at komme med fuld hammer på en snoede vej, med små bakketoppe osv. Og så kom flyvende hen over de bakketoppe med god fart :D Det kilder fanme i maven ;) haha

OG så kan den også køre offroad :D

Chris "Teach" Mcneil aboard the Twisted Throttle equipped BMW F800GS
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Sv: Overvejer ny cykel.
« Svar #12 Dato: Januar 24, 2012, 06:33:53 pm »
Hahaha, og så med fuldt taskesæt...det er sgu go stil :twisted:

gixernorton

  • Gæst
Sv: Overvejer ny cykel.
« Svar #13 Dato: Februar 07, 2012, 02:11:23 pm »
Hva faen jeg er 50år og ryger pibe og går med seler og køre på en gsxr1000k8. Så det må have noget med det indre at gøre  :lmao: :lmao: