Forfatter Emne: Dykker tilbud  (Læst 7716 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Dykker tilbud
« Svar #15 Dato: Januar 18, 2012, 09:26:48 pm »
** CMAS uddannet i DK i 1999 men det er også langt tid siden jeg har orket det mas med dykning. Så vil jeg hellere trille en tur på landroveren.  :loser:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Sv: Dykker tilbud
« Svar #16 Dato: Januar 18, 2012, 10:49:00 pm »
Padi Masterdiver. Et hav af forskellige certifikater. Er dog et par år siden jeg har dykket seriøst da min faste dykkermakker fandt sig en tøs på filippinerne  og flyttede derover.
og han vil ikke have besøg eller hvad? Hehe
jow jow :) Jeg var afsted 21 dage for nogle år siden. Var på Coco Beach, Apo Reef og Coron Bay :) Super dykning.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Dykker tilbud
« Svar #17 Dato: Januar 19, 2012, 12:40:37 am »
Padi instruktør, indtil øreskade så der slog jeg mig på cyklen!!

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Dykker tilbud
« Svar #18 Dato: Januar 19, 2012, 03:26:10 am »
Er lige blevet tilbudt at tage på 3 ugers dykkerferie på Bali, hvilket jo lyder super lækkert. Men uden certifikat kommer man jo ikke langt...! Hvad gør man? Jeg har læst at man kan tage et alm. Padi certifikat for ca 450$ dernede, så skulle man kunne dykke sammen med instruktør.

Er det en dårlig ide at tage det på feriestedet? Skal man hellere tage det herhjemme?

PFT :-)

Martin
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Dykker tilbud
« Svar #19 Dato: Januar 19, 2012, 07:52:04 am »
Padi Masterdiver. Et hav af forskellige certifikater. Er dog et par år siden jeg har dykket seriøst da min faste dykkermakker fandt sig en tøs på filippinerne  og flyttede derover.
og han vil ikke have besøg eller hvad? Hehe
jow jow :) Jeg var afsted 21 dage for nogle år siden. Var på Coco Beach, Apo Reef og Coron Bay :) Super dykning.
puha lyder godt nok fedt.
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Dykker tilbud
« Svar #20 Dato: Januar 19, 2012, 12:44:35 pm »
Padi OW siden 2003 - var også sidst i baljen i Sharm og ved Blue Hole i Dahab.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

madskoelby

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Sv: Dykker tilbud
« Svar #21 Dato: Januar 19, 2012, 01:41:14 pm »
Padi AOW siden 2006 med ca. 65 dyk i bl.a. Tyrkiet, Thailand, Nicaragua, Columbia, Honduras og Ecuador (Galapagosøerne).

Vi kunne jo tage MC'erne til sydeuropa et par uger og dykke til sommer :)

GreenDevil

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • ZX-6 aka kællingen
Sv: Dykker tilbud
« Svar #22 Dato: Januar 19, 2012, 02:09:52 pm »
CMAS *** udokumenteret desværre, Sharm, DK, SE, Borneo...

UV rugby på prof. plan.

.. måske jeg skulle tage mig sammen.. og krybe til PADI ;)
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Dykker tilbud
« Svar #23 Dato: Januar 19, 2012, 02:31:21 pm »
Er lige blevet tilbudt at tage på 3 ugers dykkerferie på Bali, hvilket jo lyder super lækkert. Men uden certifikat kommer man jo ikke langt...! Hvad gør man? Jeg har læst at man kan tage et alm. Padi certifikat for ca 450$ dernede, så skulle man kunne dykke sammen med instruktør.

Er det en dårlig ide at tage det på feriestedet? Skal man hellere tage det herhjemme?

Kender ikke til Bali som dykkerdestination, men det må da være ganske okay?

Jeg ville anbefale du tager et certificat hjemmefra, så har du nemlig lært at dykke under vanskeligere forhold ift. troperne f.eks.
Du kan jo starte med det tilbud fra Kingfish Dive, det er ret godt!

Man kan også sagtens tage det i udlandet (det har jeg gjort), men der er der stor forskel på dels deres professionalisme og endnu vigtere deres sikkerhed. Selvom der naturligvis er undtagelser, så ville jeg holde mig fra locale dykkerinstruktører og gå efter nogle europæiske instruktører - de plejer altså at tage sikkerheden mere alvorlig! Dette gælder i øvrigt også divemastere efter min erfaring.

Lyder ellers godt med en tur til Bali!  :mrgreen:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Dykker tilbud
« Svar #24 Dato: Januar 19, 2012, 02:55:23 pm »
Er lige blevet tilbudt at tage på 3 ugers dykkerferie på Bali, hvilket jo lyder super lækkert. Men uden certifikat kommer man jo ikke langt...! Hvad gør man? Jeg har læst at man kan tage et alm. Padi certifikat for ca 450$ dernede, så skulle man kunne dykke sammen med instruktør.

Er det en dårlig ide at tage det på feriestedet? Skal man hellere tage det herhjemme?

Kender ikke til Bali som dykkerdestination, men det må da være ganske okay?

Jeg ville anbefale du tager et certificat hjemmefra, så har du nemlig lært at dykke under vanskeligere forhold ift. troperne f.eks.
Du kan jo starte med det tilbud fra Kingfish Dive, det er ret godt!

Man kan også sagtens tage det i udlandet (det har jeg gjort), men der er der stor forskel på dels deres professionalisme og endnu vigtere deres sikkerhed. Selvom der naturligvis er undtagelser, så ville jeg holde mig fra locale dykkerinstruktører og gå efter nogle europæiske instruktører - de plejer altså at tage sikkerheden mere alvorlig! Dette gælder i øvrigt også divemastere efter min erfaring.

Lyder ellers godt med en tur til Bali!  :mrgreen:

Enig - den divemaster vi havde i Sharm var ELENDIG!!!

Dog tog jeg mit PADI i Thailand på en skole med dansk intruktør og det var kanon fedt!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Dykker tilbud
« Svar #25 Dato: Januar 19, 2012, 03:54:54 pm »
CMAS *** udokumenteret desværre, Sharm, DK, SE, Borneo...

Er der noget du ikke er autodidakt i?? ;-)  Du kan sikkert købe alle diplomerne på eBay :-D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Dykker tilbud
« Svar #26 Dato: Januar 19, 2012, 09:07:39 pm »
Kender ikke til Bali som dykkerdestination, men det må da være ganske okay?

Det er FÆNOMENALT!

Jeg dykkede ved Menjangan Islandi Bali Strait, og det er klart en af de bedste dykkeoplevelser jeg har haft - og der har nu været et par stykker.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Dykker tilbud
« Svar #27 Dato: Januar 19, 2012, 11:13:02 pm »
Er lige blevet tilbudt at tage på 3 ugers dykkerferie på Bali, hvilket jo lyder super lækkert. Men uden certifikat kommer man jo ikke langt...! Hvad gør man? Jeg har læst at man kan tage et alm. Padi certifikat for ca 450$ dernede, så skulle man kunne dykke sammen med instruktør.

Er det en dårlig ide at tage det på feriestedet? Skal man hellere tage det herhjemme?

Kender ikke til Bali som dykkerdestination, men det må da være ganske okay?

Jeg ville anbefale du tager et certificat hjemmefra, så har du nemlig lært at dykke under vanskeligere forhold ift. troperne f.eks.
Du kan jo starte med det tilbud fra Kingfish Dive, det er ret godt!

Man kan også sagtens tage det i udlandet (det har jeg gjort), men der er der stor forskel på dels deres professionalisme og endnu vigtere deres sikkerhed. Selvom der naturligvis er undtagelser, så ville jeg holde mig fra locale dykkerinstruktører og gå efter nogle europæiske instruktører - de plejer altså at tage sikkerheden mere alvorlig! Dette gælder i øvrigt også divemastere efter min erfaring.

Lyder ellers godt med en tur til Bali!  :mrgreen:

Enig - den divemaster vi havde i Sharm var ELENDIG!!!

Dog tog jeg mit PADI i Thailand på en skole med dansk intruktør og det var kanon fedt!

Der er rigtigt mange gode instruktører og dykercenter de fleste steder.. og dårlige (også i Danmark)...
Hvis du tager certifikat i varmt vand hvor man kan se sin buddy på 30 m afstand of dykker i en shorty så synes jeg du ska kontakte et dykkercenter eller erfaren dykkere de første gange du prøver skandinaviske vand, det er en forskel at dykke med 7mm dragt eller tørrdragt og ikke kunne se mere end 2 cm fordi buddy landet på bund og ikke kan styre sin BCD.
Tag et certifikat på Bali, det er helt sikert fanstastisk og brug det med forstand  :mrgreen:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Dykker tilbud
« Svar #28 Dato: Januar 20, 2012, 12:10:45 pm »

Der er rigtigt mange gode instruktører og dykercenter de fleste steder.. og dårlige (også i Danmark)...
Hvis du tager certifikat i varmt vand hvor man kan se sin buddy på 30 m afstand of dykker i en shorty så synes jeg du ska kontakte et dykkercenter eller erfaren dykkere de første gange du prøver skandinaviske vand, det er en forskel at dykke med 7mm dragt eller tørrdragt og ikke kunne se mere end 2 cm fordi buddy landet på bund og ikke kan styre sin BCD.
Tag et certifikat på Bali, det er helt sikert fanstastisk og brug det med forstand  :mrgreen:

Hørt !! .. :)

jeg tog det i DK, og man skal godt nok holde sig tæt ved sin buddy og holde øje hele tiden, han/hun forsvinder nemt, hvis sigten er skidt :)

jeg er glad for at have taget det et udfordrende sted - nemlig herhjemme.. 

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Dykker tilbud
« Svar #29 Dato: Januar 20, 2012, 03:09:25 pm »

Hørt !! .. :)

jeg tog det i DK, og man skal godt nok holde sig tæt ved sin buddy og holde øje hele tiden, han/hun forsvinder nemt, hvis sigten er skidt :)

jeg er glad for at have taget det et udfordrende sted - nemlig herhjemme..

Præcis!

Hvis jeg kunne gøre det om, så ville jeg helt sikkert tage det herhjemme. Så har du lært det på den hårde måde, hvilket jeg ville mene er en god ting alt andet lige.
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.