Forfatter Emne: Forskel i udstødningsgas  (Læst 2760 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Fnatmiden

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
  • Nybagt SV 1000 S ejer :)
Forskel i udstødningsgas
« Dato: Januar 10, 2012, 09:59:01 am »
Hej!

Jeg er ny her på forumet og har lige erhvervet mig min første SV 1000 S. Svært at vente til det bliver forår lige pludselig  :D

Jeg har et spørgsmål om mc'ens motor. Jeg har lagt mærke til, at når motoren er kold, så ryger det ud af den ene potte men ikke fra den anden. Samtidig slår begrænseren ind ved omkring 8-9000 rpm. Er det noget jeg skal tænke på at få gjort noget ved eller er det helt normalt?? Synes den kører fint på vejen og den gør det ikke når den er varm.

Håber nogen kan hjælpe mig lidt :)
Andreas

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Forskel i udstødningsgas
« Svar #1 Dato: Januar 10, 2012, 11:21:45 am »
Hej!

Jeg er ny her på forumet og har lige erhvervet mig min første SV 1000 S. Svært at vente til det bliver forår lige pludselig  :D

Jeg har et spørgsmål om mc'ens motor. Jeg har lagt mærke til, at når motoren er kold, så ryger det ud af den ene potte men ikke fra den anden. Samtidig slår begrænseren ind ved omkring 8-9000 rpm. Er det noget jeg skal tænke på at få gjort noget ved eller er det helt normalt?? Synes den kører fint på vejen og den gør det ikke når den er varm.

Håber nogen kan hjælpe mig lidt :)
Andreas

Velkommen til, flot navn, nu mangler vi bare nogle billeder af SVinet  :D Tillykke med den.

Da jeg "kun" har en 650 s kan jeg desværre ikke lige hjælpe dig med et svar.

/
Andreas
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Sv: Forskel i udstødningsgas
« Svar #2 Dato: Januar 10, 2012, 12:41:27 pm »
Har også "kun" en 650, så kan heller ikke hjælpe, udover at du ikke skal fyre den op på 8000-9000 omdr/min når den er kold :) lad den blive varm først!
Suzuki SV 650 S k3

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Forskel i udstødningsgas
« Svar #3 Dato: Januar 10, 2012, 12:43:10 pm »
Det er meget normalt at der kun kommer røg ud af den ene potte når den er kold ;)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Forskel i udstødningsgas
« Svar #4 Dato: Januar 10, 2012, 02:36:13 pm »
Hej!

Jeg er ny her på forumet og har lige erhvervet mig min første SV 1000 S. Svært at vente til det bliver forår lige pludselig  :D

Jeg har et spørgsmål om mc'ens motor. Jeg har lagt mærke til, at når motoren er kold, så ryger det ud af den ene potte men ikke fra den anden. Samtidig slår begrænseren ind ved omkring 8-9000 rpm. Er det noget jeg skal tænke på at få gjort noget ved eller er det helt normalt?? Synes den kører fint på vejen og den gør det ikke når den er varm.

Håber nogen kan hjælpe mig lidt :)
Andreas

Velkommen til!

Jeg har også en SV1000S, og har også studset lidt over det, men min gør det altså også, så det må være meget normalt, som en anden også skriver.

Om begrænseren slår til tidligere når den er kold ved jeg ikke noget om, det burde du nok heller ikke  :innocent:
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Forskel i udstødningsgas
« Svar #5 Dato: Januar 10, 2012, 02:39:13 pm »
Min tusse ryger også kun fra venstre pibe, men for Guds skyld flå den ikke i øret før den er varm!!!

Velkommen til :-)
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Forskel i udstødningsgas
« Svar #6 Dato: Januar 10, 2012, 02:47:13 pm »
Det er helt normalt... Det har noget at gøre med designet på den "collector" der sidder nede under maven på cyklen.

Sajmon og Jannik gav mig en gang den tekniske forklaring på hvorfor det var skruet sådan sammen... men så blev jeg fuld  :? :dead:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Forskel i udstødningsgas
« Svar #7 Dato: Januar 10, 2012, 04:54:53 pm »
Forrøret er opbygget så størstedelen af udstødningsgassen ryger gennem højre potte, så den begynder at dampe først. Efter et stykke tid når den højre er ved at være dampfri, begynder venstre...  :D

8-9000rpm begrænser lyder forkert.
Hvis det er kold, vil jeg fraråde dig det på det kraftigste, da det KAN koste en toppakning. Den ryger typisk også sort når du prøver i kold tilstand, primært fordi den kører med lidt federe blanding netop fordi den er kold - det er en indbygget choker funktion.

Er det i varm tilstand, så kan det være dårlige tændrør, tilstoppet luftfilter, for meget olie i motoren eller lignende...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Forskel i udstødningsgas
« Svar #8 Dato: Januar 10, 2012, 10:33:20 pm »
Det er helt normalt... Det har noget at gøre med designet på den "collector" der sidder nede under maven på cyklen.

Sajmon og Jannik gav mig en gang den tekniske forklaring på hvorfor det var skruet sådan sammen... men så blev jeg fuld  :? :dead:
Hahaha klasse kommentar Skurk
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Fnatmiden

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
  • Nybagt SV 1000 S ejer :)
Sv: Forskel i udstødningsgas
« Svar #9 Dato: Januar 11, 2012, 07:29:23 pm »
Ok. Tak for svarene :)

Bare rolig - den får ikke lov at "ringe" før den er varm. Men som ny begejstret ejer skal man jo lige prøve en enkelt gang ;)