Synes den fine hvide grisling er for dyr - der er stadig finanskrise, og du kan vælge og vrage med de 40-50K du har.
Men du har jo ikke langt til Viborg, og den har været til salg længe...
Først skal du måske starte med at overveje om du skal køre N eller S. Altså selve kørestillingen. En N er fin i byen, på landevej og op til 150 km/t vedvarende. S-modellen er bedre til de højere hastigheder pga. kåben, og mange synes den ser federe ud, men du får mere vægt på arme/skuldre ved de lavere hastigheder.
Prøv dig frem.
Og så skal du overveje en 1000er, hvis du har lidt fart i blodet - de kan købes for små penge i disse krisetider.
Min kammy gav 52500,- for en 1000K4N med 9K på klokken, og den står som et suttet bolsche.
En 1000er er letkørt som en skolecykel, men den er noget ond i sulet ud af rundkørslerne...
Umiddelbart vil jeg anbefale dig at starte på en 6½, da det er en velafbalanceret cykel med rigelige kræfter for en begynder.
Køb noget der er iorden fra starten af. Motoren skal du ikke bekymre dig om; den er der sjældent fejl på.
Kig efter dæk, kæde/tandhjul, finish (osse om skruer mv. ser forkneppede ud), servicebog, og om du får de originale dele med.
Der er altid skiftet potte/potter på en SV
Jeg tager gerne med dig ud at kigge/handle, hvis du har brug for hjælp - er fra 9400 og har rodet med mc´ere siden 83