Forfatter Emne: Regringens planer om ændring af reg.afgift på biler - Hvad mener i?  (Læst 3867 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Hej Forum,

Som i sikkert har hørt overvejer regeringen at ændre registreringsafgiften. Det betyder i praksis at det bliver billigere at købe ny økonomisk bil og dyrere at købe en ny benzinsluger...

http://ing.dk/artikel/123197-fdm-taarnhoej-registreringsafgift-rammer-gode-familiebiler

MEN!

Køber man brugt INDEN afgifterne ændres så kan det næsten vise sig at blive en investering at købe en benzinsluger. Samtidigt vil alle der har købt en økonomisk bil blive røvrendt noget så grusomt til trods for deres ellers så gode intentioner ved at brugtværdien af deres bil bliver halveret.

MED MINDRE!

... at regeringen vælger at regulere de grønne afgifter eller indføre en lignende løsning som rammer alle på samme måde lige meget om din bil er ny eller gammel. Derved ville man tabe en formue ved at købe en brugt benzinsluger nu, hvilket ellers kunne blive en god forretning hvis regeringen holdt hvad de lovede.

Jeg vil derfor gerne høre hvad I ville gøre hvis i stod og skulle have ny bil inden længe lige som mig og godt kunne tænke sig en som kunne flytte på sig i "golf-klassen" (A3, Golf, Leon, Civic, Focus etc.)! Jo, jeg har haft lignende tråde oppe og vende før og nej, jeg har ikke købt bil endnu. Niller, Claus og jeg har hygget os alt for meget med at skrue på Poloen. Men nu skal det altså snart være og der er udsigt til lidt mere råderum i privatøkonomien fra årsskiftet  :wink:

Så hvad ville i gøre og ville i stole på regeringens udspil?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Regringens planer om ændring af reg.afgift på biler - Hvad mener i?
« Svar #1 Dato: December 27, 2011, 12:49:54 pm »
stole på regeringens udspil?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!  :lmao: :hand: :tie:


Jeg har ikke et svar på dit egentlige spørgsmål. Ja, det ville være en god idé at købe en benzinsluger hvis de stiger voldsomt i pris fremover, men regn med en normal afskrivning så du undgår at blive skuffet når den skal sælges igen. Idéen med at regulere de grønne afgifter, så forskellen ikke bliver så markant til at starte med lyder fin.
Hvis jeg skulle ud og have sjov bil nu ville jeg nok "bare" købe den jeg ville have. Alle "sjove" biler koster penge at køre i, og det er de fleste chauffører klar over og villige til at betale. Je ghar en kammerat det pev over sin dieselbils 10km/l. Så købte han en benzinsluger der kører 8km/l når han kører pænt og 4km/l når den leverer varen. Han trøster sig med at den ikke skal køre så langt hvert år  8)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Regringens planer om ændring af reg.afgift på biler - Hvad mener i?
« Svar #2 Dato: December 27, 2011, 12:54:12 pm »
stole på regeringens udspil?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!  :lmao: :hand: :tie:


Jeg har ikke et svar på dit egentlige spørgsmål. Ja, det ville være en god idé at købe en benzinsluger hvis de stiger voldsomt i pris fremover, men regn med en normal afskrivning så du undgår at blive skuffet når den skal sælges igen. Idéen med at regulere de grønne afgifter, så forskellen ikke bliver så markant til at starte med lyder fin.
Hvis jeg skulle ud og have sjov bil nu ville jeg nok "bare" købe den jeg ville have. Alle "sjove" biler koster penge at køre i, og det er de fleste chauffører klar over og villige til at betale. Je ghar en kammerat det pev over sin dieselbils 10km/l. Så købte han en benzinsluger der kører 8km/l når han kører pænt og 4km/l når den leverer varen. Han trøster sig med at den ikke skal køre så langt hvert år  8)

Det er også mit udgangspunkt at det koster - jeg vil bare helst ikke ende i en situation hvor jeg har købt en dyr bil som bliver endnu dyrere fordi regeringen ombestemmer sig, lader reg.afgifterne være og regulerer på de grønne afgifter i stedet for (hvilket giver meget mere mening). Men det kan man jo ikke få nogen garantier for - og af samme årsag er det jo nok at bilmarkedet er dødt som en sild lige p.t.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Mr.Sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
Sv: Regringens planer om ændring af reg.afgift på biler - Hvad mener i?
« Svar #3 Dato: December 27, 2011, 02:01:14 pm »
Jeg bruger ikke en bil til sjov, den tid er ovre. Nu er det praktiske egenskaber Vi går efter, samt den skal være billig at holde. Derfor har vi nu en Citröen C1 ( Vi har ikke børn) Og den klarer det vi nu skal bruge en bil til. Når det skal være sjovt, ja så er det på mc :-)
Sv1000N K6

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Regringens planer om ændring af reg.afgift på biler - Hvad mener i?
« Svar #4 Dato: December 27, 2011, 02:29:21 pm »
Jeg bruger ikke en bil til sjov, den tid er ovre. Nu er det praktiske egenskaber Vi går efter, samt den skal være billig at holde. Derfor har vi nu en Citröen C1 ( Vi har ikke børn) Og den klarer det vi nu skal bruge en bil til. Når det skal være sjovt, ja så er det på mc :-)

Well... Mit spørgsmål vedrører jo så i princippet også dig, for du vil sikkert være en af dem hvis bil halveres i værdi hvis forslaget vedtages.

Så - hvis du var i mit sted... Ville du da vente eller give los!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Mr.Sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
Sv: Regringens planer om ændring af reg.afgift på biler - Hvad mener i?
« Svar #5 Dato: December 27, 2011, 05:08:58 pm »
Jeg bruger ikke en bil til sjov, den tid er ovre. Nu er det praktiske egenskaber Vi går efter, samt den skal være billig at holde. Derfor har vi nu en Citröen C1 ( Vi har ikke børn) Og den klarer det vi nu skal bruge en bil til. Når det skal være sjovt, ja så er det på mc :-)

Well... Mit spørgsmål vedrører jo så i princippet også dig, for du vil sikkert være en af dem hvis bil halveres i værdi hvis forslaget vedtages.

Så - hvis du var i mit sted... Ville du da vente eller give los!

Da jeg købte vores for 3 år siden, var den 20.000kr dyere end de nye er nu, så der har vi også tabt noget. Men jeg tvivler på at hvis du køber en ny i dag, at de så om et år koster det halve.. Det koster at leve, og hvem ved om også huse er faldet eller steget til næste år ? Men Køb hvad dit hjerte og fornuft siger dig, ikke hvad konen siger :-)  Jeg har haft sjov i bil, og nu sætter jeg mere pris på at være økonomisk og praktisk, og køre i en betalt bil, og så leve igennem i sommermånederne :-)
« Senest Redigeret: December 27, 2011, 05:12:53 pm af Mr.Sv »
Sv1000N K6

Mr.Bean

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Sv: Regringens planer om ændring af reg.afgift på biler - Hvad mener i?
« Svar #6 Dato: December 27, 2011, 05:18:00 pm »

Nu er det en ældre artikkel
Og som jeg har forstået og læst mig frem til  blir det ikke til noget
Men man ved jo aldrig om der kommer et nyt foreslag som minder om det
Men så kan man jo aldrig købe ny bil
Jeg købte  ny bil i marts og den ville være blevet en del billigere med det foreslag

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Regringens planer om ændring af reg.afgift på biler - Hvad mener i?
« Svar #7 Dato: December 27, 2011, 10:24:53 pm »
Det er egentligt sjovt.
FDM har længe råbt og skreget efter en ny måde udregne registreringsafgiften. Da der så kommer et udspil, så starter de klokken 07.00 meda t være possitive, men tænker de har kostet et nedsmeltet telefonsystem, for 07.30 var det den værst tænkelige løsning der længe havde været udtænkt.  :innocent:

Mener rimelig hurtigt forslaget blev skudt ned, eller er det bare mig der ikke har fulgt ordentligt med i debatten?
Skulle det dog komme til at ske, skal man nok forvente en form for overgang. Så store ændringer er ikke nemme at genneføre fra den ene dag til den anden.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Regringens planer om ændring af reg.afgift på biler - Hvad mener i?
« Svar #8 Dato: December 27, 2011, 10:36:04 pm »
JEG har ikke fulgt nok med i debatten - det er derfor jeg har brug for jeres input ;-)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4